Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Znojemsko získá do roku 2015 skoro půl miliardy

08.10.2013
Znojemsko získá do roku 2015 skoro půl miliardy

Foto: KIDSOK

Popisek: Železniční souprava - ilustrační foto

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje v letech 2014 až 2015 revitalizaci a modernizaci tratě Břeclav – Znojmo.

„Trať ze Znojma do Břeclavi se v příštích dvou letech dočká oprav na dvou nevytíženějších úsecích – ze Znojma do Hrušovan nad Jevišovkou a z Mikulova do Břeclavi,“ uvedl starosta Znojma Vlastimil Gabrhel ČSSD)  „Vzhledem k situaci na SŽDC, kde např. chybí prostředky na modernizaci mezinárodní koridorové tratě Brno – Česká Třebová, považuji částku cca čtyři sta miliónů korun pro Znojemsko za velký úspěch," dodává starosta.

Krajská podpora investičních akcí

V minulých dnech znojemský starosta na kraji prověřoval námitky zastupitele Kacetla, které zazněly na minulém zastupitelstvu, že prý „zrychlení vlaků na této trati je pro krajské úředníky nežádoucí“.  „Ukázalo se, že Kacetlovo vyjádření na zastupitelstvu nebylo pravdivé resp. bylo celé vytržené z kontextu. Jediné, co je pravda, je fakt, že šinkanzeny na trati mezi Znojmem a Břeclaví zatím jezdit nebudou. Já osobně to ale nepovažuji za tragédii,“ vysvětluje starosta.

„Rádi bychom uvedli na pravou míru výroky doktora Kacetla na znojemském zastupitelstvu, že Jihomoravský kraj nepodporuje tuto investiční akci. Opak je pravdou. O zvýšení traťové rychlosti na této trati JMK se SŽDC v historii několikráte diskutoval a navrhoval její postupnou realizaci alespoň formou údržbových neinvestičních prací a postupným zabezpečováním přejezdů,“ potvrzuje starostova slova Rostislav Snovický, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Podle pana Snovického byl Jihomoravský kraj kontaktován před několika měsíci SŽDC s návrhem provést revitalizaci resp. modernizaci tratě Břeclav - Znojmo a Jihomoravský kraj nejenže s tímto návrhem souhlasil, nýbrž mu vyslovil i plnou podporu a přislíbil aktivní součinnost při její realizaci.

Tristní napojení na Znojmo

Do modernizace tratě plánuje SŽDC investovat přibližně jednu miliardu korun. „Podle dříve zpracovaných studií a odhadů by si kompletní modernizace tratě vyžádala náklady cca čtyři až čtyři a půl miliardy korun. Tyto prostředky ovšem SŽDC na tuto modernizaci nemá a je zřejmé, že v dohledné době ani mít nebude,“ dodává Snovický. O modernizaci tratě informovalo město Znojmo na svých webových stránkách.

„Problém je, že trať Břeclav-Znojmo není uvedena v tzv. 2. fázi Dopravní sektorové strategie České republiky, která je jednak podkladem pro čerpání prostředků z fondů EU, jednak výhledem do dalších plánovacích období,“ doplňuje starosta Gabrhel. „Žádný zástupce SŽDC ani Ministerstva dopravy proto není schopen v současné době garantovat rozsáhlejší úpravy tratě Břeclav – Znojmo,“ uvádí znojemský starosta.

„Chtěl bych připomenout, že o tristním železničním napojení ze Znojma směrem do České republiky jsem diskutoval přímo s ministrem dopravy v demisi Zdeňkem Žákem. Vítám proto ochotu investovat do modernizace tratě ze Znojma do Břeclavi, i když by se podle kritiků mělo investovat daleko více. Přání jsou jedna věc a realita druhá. Reálná možnost větších investic v tuto chvíli neexistuje, a proto věřím, že i částečná modernizace přispěje k vyššímu komfortu a spokojenosti cestujících,“ dodává starosta.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL