Na Zlínsku se rajčata spojila do družstva. Zákazníci jsou náročnější, musíme na ně vyzrát, zní obhajoba rajčat
12.10.2017
Foto: Družstvo Čerstvě utrženo
Popisek: Cherry rajčata při dozrávání
Dosáhnout optimálních obchodních podmínek pro pěstování ovoce a zeleniny a upevnit si postavení na trhu je jedním ze záměrů sdružení Čerstvě utrženo. Tím hlavním impulsem pro vytvoření společenství nezávislých pěstitelů byla touha vrátit na pulty našich prodejen české ovoce a českou zeleninu s opravdovou chutí a čerstvostí. Nově založené družstvo vzniklo začátkem roku 2017 a v současnosti má 4 členy – farmy ve Velkých Němčicích, Smržicích, Mutěnicích a ve Velkých Bílovicích. Ti se nyní zaměřují na skleníkovou produkci rajčat ze segmentu cherry odrůd, ale i další polní zeleninu. První produkce se pod značkou Čerstvě utrženo objeví v regálech českých obchodních řetězců na přelomu roku 2017 a 2018. Dodávky budou celoroční.
„Vystupovat na trhu pod společnou značkou s sebou přináší mnoho výhod. Společně budeme na základě zájmu zákazníků plánovat, co budeme pěstovat, společně budeme silnější při vyjednávání o podmínkách s obchodními řetězci, společně budeme lépe nakupovat, společně budeme dělat marketing a společně budeme sdílet zkušenosti při pěstování,“ říká Jiří Stodůlka, člen představenstva odbytové organizace Čerstvě utrženo.
Příkladem nám bylo Slovensko
Příkladem dobré praxe je pro české producenty fungující sdružení pěstitelů rajčat na Slovensku. V rámci odbytové organizace OVOZELA pokrývají svojí produkcí téměř polovinu z celkové produkce slovenských rajčat.
Produkci budeme zvyšovat
Odbytová organizace Čerstvě utrženo plánuje v dlouhodobém horizontu zvyšovat produkci zeleniny a ovoce. „Přestože má Česká republika vynikající klimatické podmínky pro pěstování ovoce a zeleniny, jsme na posledním místě v produkci ovoce a zeleniny na obyvatele ze všech států Evropské unie,“ dodává Stodůlka.
Poctivá práce a hodnoty
Za každým produktem stojí konkrétní lidé. Hodnoty, které vyznávají a poctivá práce, kterou odvádějí. Patří tam ale také péče o naši krajinu, životní prostředí a zaměstnanost. Nákupem českých potravin podporujeme českou ekonomiku. „To je přeci velký příběh spojený s výrobkem, který se budeme snažit lidem více vysvětlovat,“ říká dále Monika Zábojníková z Čerstvě utrženo, která má v projektu na starosti marketing a komunikaci.
Zákazníci jsou náročnější
Dnešní zákazníci mají více znalostí a jsou náročnější. Stále více lidí bude preferovat při svých nákupech potraviny, které jsou čerstvé, chutné, kvalitní a byly vyrobeny v blízkosti jejich bydliště. Některé obchodní řetězce ale nechtějí svým zákazníkům identitu farmářů prozradit a nutí pěstitele dodávat rajčata v obalech pod svými privátními značkami. „Česká vlajka, logo Čerstvě utrženo a jasné sdělení na obalu, kdo a kde rajčata vypěstoval usnadní zákazníkovi orientaci při nákupu našich produktů. Právě zachování identity jednotlivých farmářů při budování společné značky vnímáme jako velmi podstatný aspekt komunikace. Naši farmáři se nebojí jít s kůží na trh a zaručit se za kvalitu svého výrobku na obalu vlastnoručním podpisem i fotografií,“ doplňuje Zábojníková. Podívejte se sami ZDE.
Zdroj: tisková zpráva
Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .
Vložil: Štěpán Cháb