Poprava online: „Novácké” vedení ČT chce ušetřit na všem, hlavně aby ono samo bralo co možná největší prémie z peněz uspořených na podobných paskvilech. Moskalyk rotuje v hrobě
17.01.2017
Foto: ČT
Popisek: „Remake“ mimořádně populárních a velmi povedených Četnických humoresek umístila ČT do Luhačovic na Zlínsku. Seriál Četníci z Luhačovic se bohužel moc nepovedl
„Klasický model, který dnešní ČT pro svou původní tvorbu nastolila, je dodržen i zde. Vezmete prachů jak sviňa, nasolíte je do prvorepublikové výpravy, hudbu zadáte nějakému volovi s domácími klávesami za pár šupů, scénář nedáte člověku, který by uměl psát, obsadíte 90% ansámblu herci, kteří neumějí hrát, na režisérskou stoličku posadíte Arichteva, který neumí režírovat - a máte divácký hit,“ zlobí se naštvaný divák.
A co říká na nejnovější českou dobovku recenzent Reflexu? Zdá se, že souhlasí s diváky, kteří na ČSFD seriál hodnotí 54%. Neumětelství současného vedení České televize podle Reflexu překračuje veškeré pochopitelné meze. „Po otřesných vánočních pohádkách a řadě naprosto nekoukatelných seriálů přichází s tím, že se rozhodlo poničit v divácích představu o bezvadných četnících, vyvolanou seriálem Četnické humoresky. Proti dílu vynikajícího režiséra a scénáristy Antonína Moskalyka, který dokázal báječně spojit laskavý humor s napětím, dojetí a romantiku s těmi nejkrutějšími mordy, vytvořila současná ČT cosi, co je absolutní, bohapustá otrava,“ nemazlí se seriálem recenzent.
Zedníček trhá oponu
Problém je podle Reflexu už v obsazení Pavla Zedníčka do role Rakušáka Hanse Gebrta. „Je to podobné, jako když snaživý pan učitel, který secvičil vesnické divadelní představení s amatéry, pozve „mistra z Prahy” a ten pak na jevišti „trhá oponu” a nemá ponětí, že by se měl přizpůsobit režijní koncepci inscenace. U vesnického divadla se to snese a diváky to i může potěšit. Budou si dlouho povídat o tom, že u nich hrál „mistr”. U televizního seriálu je to nesnesitelné,“ rozčiluje se novinář.
Čmaňa krutě narazil
A nezbývá než s ním souhlasit. Zedníčka evidentně nikdo nerežíruje, anebo se prostě režírovat nenechá, nesnesitelně přehrává a šaškuje, koukat se na to nedá, horší je to o to, že všichni kolem hrají civilně. Zedníček má prostě své limity. A tady s nimi krutě naráží, bez režiséra, který by ho zpacifikoval, je z něj prostě šmíra.
Scénář a režie? Peklo
Po prvních dílech moc nadšení nebudí ani scénář, který prostě jen rekonstruuje dobové případy, neřeší zázemí četníků, ani vztahy. Podobné peklo je Arichtevova režie. Moskalyk nejspíš rotuje v hrobě, na tohle slaboduché odříkávání dialogů a předvídatelné záběry se vážně koukat nedá. Dalších dílů se našinec už spíše bojí, než že by se na ně těšil….
Hlavně že je na prémie
Ono je to celé pochopitelné. „Současné “novácké” vedení ČT chce ušetřit na všem, hlavně aby ono samo bralo co možná největší prémie z peněz uspořených na podobných paskvilech, jako jsou Četníci z Luhačovic. Kreativní producent Jan Maxa se opět mýlil, jako již tolikrát a nechal vyhodit peníze svých poplatníků za trudnou podívanou bez nápadů,“ končí svou popravu seriálu Reflex (přečíst si můžete ZDE). A diváci rozhodně souhlasí.
Hlas lidu, hlas boží
„Jo, Luhačovice mají celkem čtyři četníky (!), holku se syflem neumí chytit ani jeden. Tito čtyři četníci nemají nijak rozdělenou práci, ani funkce, dělají všechno tak nějak, jak jim to přijde pod ruku a ten největší blbec z nich jim šéfuje. Opravdu kouzelné. Jediní obstojní herci v obsazení jsou Ondřej Malý a Pavla Tomicová, asi mají finanční potíže a proto přijali role v takovém braku, docela se ještě snaží Pavel Zedníček, zbytek moc hereckého talentu nepobral, o charisma se už nebavím vůbec. Je to naivní, je to pitomé (např. velitel pátrací stanice se diví, proč by někdo chtěl vraždit; po první světové válce nemá zkušenost se zbraněmi ohledně střelného prachu apod.) a především je to nudné,“ odstřelil seriál i další divák na serveru ČSFD.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Dáša Vrchotová