Obyvatelům Vsetína komplikuje hustá doprava život. Soukromníci a Svobodní znají rychlou pomoc – kolonám by zabránil kruhový objezd. „Kvalitní dopravní infrastruktura pomůže nalákat významné investory i turisty,“ říká Michal Dvouletý
06.09.2016
Foto: SaS
Popisek: Kandidát Svobodných a Soukromníků Michal Dvouletý
Kruhový objezd, který by zabránil kolonám na křížení sjezdu ze silnice I/57 a silnice I/69. Takový je recept Svobodných a Soukromníků na rychlou pomoc nejen motoristům, kteří projíždějí Vsetínem, ale také obyvatelům města, kterým hustá doprava komplikuje život.
Silnice I/57 mimo jiné spojuje Vsetín s Valašským Meziříčím, silnice I/69 pak slouží jako jedna ze spojnic se Zlínem. Podle oficiálního sčítání dopravy projede dohromady po obou silnicích denně průměrně 20 000 vozidel se značným podílem nákladních automobilů. „Zmíněné křížení je jedním ze špuntů, které komplikují dopravu ve Vsetíně. Vznikají zde kolony, okolí trpí prachem a hlukem. Logickým řešením je tak vybudování kruhového objezdu,“ vysvětluje kandidát Svobodných a Soukromníků Michal Dvouletý.
Obě komunikace jsou v majetku státu, stará se o ně Ředitelství silnic a dálnic. „To, že něco není přímo kraje, nesmí hejtmanství odrazovat od hledání řešení. Bez vyvíjení účinného tlaku na Ředitelství silnic a dálnic, potažmo na ministerstvo dopravy, ani nejde zlepšení situace v regionech dosáhnout. Kraj se musí za své obyvatele prát i v Praze,“ doplňuje Dvouletý s tím, že Svobodní a Soukromníci vidí zlepšování dopravní infrastruktury jako jednu z nejlepších cest, jak pomoci dalšími rozvoji celého Zlínského kraje.
Začít se může v krajském rozpočtu
Ze všeho nejdůležitější je zahájení stavby dálnic a urychlení modernizací důležitých cest. „Kvalitní dopravní infrastruktura pomůže kraji nalákat významné investory a také zlepší podmínky pro podnikání, čímž dojde k vytvoření nových, lépe placených pracovních míst. Přinese také turisty, kteří zde budou přijíždět častěji a na další dobu a utratí zde více peněz, za které se pak vybudují nové služby a turistické cíle, které budou sloužit také místním lidem,“ vysvětluje Michal Dvouletý.
Současně je nutné zlepšit stav silnic II. a III. třídy, které již vlastní přímo kraj. Jejich současný stav je totiž žalostný. Ze zhruba 1 800 kilometrů těchto silnic je 40 procent je v havarijním stavu, dalších 20 procent pak odborníci na diagnostiku povrchů vozovek označují jako nevyhovující. Situace se přitom dlouhodobě nelepší. „Je nutné hledat možnosti, jak navýšit objem peněz na opravy cest. A začít se může v krajském rozpočtu. Například ušetřit na provozu samotného úřadu, přehodnotit všechny výdaje a maximum peněz nasměrovat do obnovy silnic,“ dodává.
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .
Vložil: Redaktor KL