Senátor Čunek a poslanec Kořenek založili novou stranu. Padesát let je dostatečně dlouhá doba na to, abychom se ve Vsetíně posunuli, zaznělo
16.11.2015
Foto: MMR
Popisek: Jiří Čunek
Založili jsme stranu za modernizaci trati z Hranic na Moravě, za rekonstrukci vsetínského vlakového nádraží včetně pokračování budování silnice I/57 a také obchvatu Valašského Meziříčí. Těmito slovy s úsměvem na tváři přivítal starosta Jiří Čunek zástupce ministerstva dopravy, generálního ředitelství Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), starostů okolních obcí a Zlínského kraje na jednání vsetínské radnici.
Investice za miliardu
Výstupem ze společné schůzky je tak zpráva, že vsetínské vlakové nádraží čeká v optimistické variantě od roku 2018 investice za více jak jednu miliardu.
Při setkání si zástupci zainteresovaných stran měli možnost vyměnit zásadní informace, říci si co se již povedlo, ale i to co se zatím nedaří a stanovit si tak další společný postup.
Co si představit pod pojmem Galerie?
Vsetínský starosta Jiří Čunek představil na schůzce připravovaný záměr řešení přednádražního prostoru, kde by během dvou let měla vyrůst budova takzvané Galerie.
„Součástí této budovy bude i vyústění podchodu, který bude spojen s perony a tím občanům umožní bezpečně dostat se z Nádražní ulice na vlakové nádraží,“ vyzdvihl význam propojení obou staveb starosta Jiří Čunek.
V této nové budově budou moci cestující, čekající na vlakové či autobusové spoje strávit čas v kavárnách, restauracích či obchodech. Investorem stavby Galerie je společnost Vala trans, která chce práce zahájit již na jaře roku 2016, hotovo by mělo být pak na podzim.
Mluvilo se o tom už v roce 1968
Vedle nové budovy vznikne podle vsetínského starosty Čunka také čekárna se zázemím pro cestující nového nádraží i nezbytná podzemní parkoviště. „Jsem rád, že všichni zúčastnění, ať už se jedná o ministerstvo dopravy nebo SŽDC si uvědomují, že náš region novou infrastrukturu potřebuje, protože byla dlouhodobě zanedbávána,“ uvedl poslanec Petr Kořenek a připomněl, že o rekonstrukci vsetínského nádraží se začalo mluvit již v roce 1968.
„Myslím si, že téměř 50 let, je dostatečně dlouhá doba na to, abychom se ve Vsetíně posunuli, protože jsou v naší republice daleko menší města, kde je infrastruktura už dobudována,“ dodal Kořenek.
Zástupce SŽDC Petr Pšenička představil možné varianty řešení rekonstrukce železničních tratí a nádraží a připomněl, že Vsetín je 30 nejvýznamnějším nádražím v republice co do počtu cestujících.
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .
Vložil: Lucie Bartoš