Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Peníze na R55 jsou, ujistil starosty v Hradišti ministr Stanjura

07.05.2013
Peníze na R55 jsou, ujistil starosty v Hradišti ministr Stanjura

Autor: Ivana Fojtů

Popisek: Ministr Stanjura ve Zlínském kraji

Prostředky na přípravu rychlostní silnice, která má v budoucnu spojit Olomouc s Břeclaví, nejsou problém a stát v této přípravě pokračuje. To bylo základní sdělení ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS), který se v pátek v Uherském Hradišti setkal se starosty obcí a měst Zlínského kraje, kterých se stavba R55 dotýká.

„Vím, že tato stavba je pro region klíčová. Letos jsme na ni proto vyčlenili 65 milionů korun. Přípravy stavby pokračují na všech úsecích, kde pokračovat mohou,“ řekl Stanjura. Nejvíc peněz, 15 milionů korun, je podle něj vyčleněno na přípravu takzvaného jihovýchodního obchvatu Otrokovic vedoucího do Babic. „Rádi bychom příští rok podali žádost o stavební povolení a další rok je získali a začali se stavbou,“ řekl Stanjura.

Stavbu brzdí ekologičtí aktivisté

Zatímco peníze brzdou projektu nejsou, to, co realizaci R55 komplikuje, jsou ekologičtí aktivisté. V některých místech, kterými má silnice procházet, jsou totiž chránění živočichové. Organizaci Děti Země se už podařilo prosadit změnu plánu stavby v Břeclavi a také vyhrát soudní spor týkající se úseku mezi Babicemi a Starým Městem. V lokalitě se vzácnými obojživelníky už nemá platit původní výjimka a stavět se tam nesmí. Proti rozsudku se ale investor odvolal a nyní chystá studii o vlivu stavby i provozu silnice na okolní přírodu.

Pro jednání ochránců ale ministr podle svých slov pochopení nemá. „Kdyby ty protesty vycházely z místa, kde se má silnice stavět, měly by pro mě váhu. Těm, kteří se chtějí soudit v zájmu obojživelníků, bych doporučil, aby se přijeli podívat, v jakých podmínkách žijí lidé kolem přetížené silnice I/55 a co jsou nuceni dýchat,“ vzkázal Stanjura. Lidé na Uherskohradišťsku, kteří na R55 čekají, jsou pro něj důležitější než ekologové z Prahy.

Starostové byli podle všeho spokojeni

Pokud ustanou spory s ochránci, mohly by se podle ministra zahájit práce na nejsevernějším úseku silnice za dva roky. Necelé čtyři kilometry vozovky, které obkrouží Otrokovice, přijdou odhadem na zhruba jednu miliardu korun. Soutěží se pak částka dá snížit až o třicet procent.

Starostové, kteří by rádi stavbu R55 co nejvíce urychlili, ale podle Stanjury nepřišli na setkání s žádnými stížnostmi. Chtěli spíš vědět, jak důležitý je tento projekt pro ministerstvo a seznámit se blíže s harmonogramem prací a úkonů, které se v této věci odehrají. Diskutovalo se například o tom, jakým způsobem povede silnice obcí Spytihněv. V tom se zatím názor státu rozchází s tím, za kterým jednohlasně stojí zastupitelé obce. „Tam budou naše jednání pokračovat,“ řekl Stanjura.

Radostí ze setkání se netajil starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský (ODS). „Myslím, že jsme rozhýbali stojaté vody a doufám, že se přípravy začnou zase viditelněji posunovat,“ řekl Tichavský. Chystaná rychlostní silnice by totiž měla významně ulehčit dopravě v centru Hradiště, zlepšit smogovou situaci i bezpečnost v centru města.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace