Záhadné letadlo stále nebylo nalezeno. Objevila se ale další teorie, vysvětlující zmizení stroje. Zkušený letec se k ní přiklání
17.04.2014
Foto: cs.wikipedia.org
Popisek: Boeing 777, ilustrační foto
Australská strana před pár dny oznámila, že zachytila signál z tzv. černých skříněk zmizelého malajského letadla MH 370 s 239 osobami na palubě. Informoval o tom Český rozhlas. Na místě možného nálezu začala pracovat robotická ponorka, ale prozatím neuspěla. Proč? Podle zprávy ČTK je stroj limitován hloubkou, do které se může potopit - konkrétně jde o 4500 metrů. Po dosažení této hranice se ponorka vrátila na hladinu. Server dailymail.co.uk také přinesl další vysvětlení toho, co se vlastně na palubě zmizelého letounu mohlo stát.
Delší dobu se spekulovalo o tom, zda nechtěl pilot či piloti letadla spáchat sebevraždu. Nabízí se však i mnohem méně fantastické vysvětlení toho, co se na palubě dělo. Server dailymail.co.uk přináší úvahu o tom, že se piloti možná ve skutečnosti snažili letadlo zachránit před katastrofou - např. požárem na palubě - a bohužel se to nepodařilo. Portál přitom vzpomíná na obdobný případ Boeingu 777 společnost Egypt Air, kdy došlo k požáru v pilotní kabině - v roce 2011.
Posádka mohla dokonce ztratit šanci volat o pomoc
Pilot letounu Egypt Air ale prozradil, že na palubě jeho stroje vypukl požár v okamžiku, kdy letedalo ještě „sedělo na zemi.“ K problému došlo ještě na zemi. Pokud by ke stejnému problému došlo za letu, stroj by se zanedlouho zřítil,“ uvedl pilot Shaheer Magdy Abdel Sayyed pro The Telegraph. Šlo o požár elektroniky v kabině.
Zkušený letec Miloslav Polák k tomu pro Krajské listy.cz poznamenal, že toto vysvětlení celého případu rozhodně nelze vyloučit a pokud skutečně v kabině hořela elektronika, posádka mohla přijít i o možnost vyslat volání o pomoc. „Nejpravděpodobnější je, že stroj z tohoto důvodu již delší čas leží na dně oceánu,“ prohlásil.
Americký Federální úřad pro letectví upozornil na to, že případný požár v kabině mohl vést ke ztrátě tlaku v kabině a v krajním případě dokonce k rozpadu letadla. Malajské úřady však oponují, že letadlo bylo po technické stránce v pořádku. O čemž mají svědčit i pravidelné servisní kontroly strojů.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: redaktor KL1