Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Zmizelé malajské letadlo: Všichni vám lžou, tvrdí Petr Hájek. A zkušený letec? Lidi věří kravinám, to mají z těch filmů

09.04.2014
Zmizelé malajské letadlo: Všichni vám lžou, tvrdí Petr Hájek. A zkušený letec? Lidi věří kravinám, to mají z těch filmů

Foto: cs.wikipedia.org

Popisek: Boeing 777, ilustrační foto

Šéfredaktor portálu Protiproud Petr Hájek si klade otázku, co se skrývá za případem zmizelého malajského letadla, které se ztratilo z oblohy 7. března. Vychází z tezí, které opakují hlavní média a přemýšlí, co se za nimi skutečně skrývá. Svůj pohled na věc k tomu přidávají i zkušení piloti. Pokud se vůbec někdy dozvíme pravdu, může to být i po několika letech, jak ukazují obdobné případy.

Média se snaží občany přesvědčit, že se vše odehrává právě tak jako o tom referují. Nejinak je tomu i v případě zmizelého malajského letadla. „Absurdní případ zmizelého letadla MH370, které údajně hledá celý svět, ač satelity a radary kontrolují každičký kousek naší planety, mezi ně rozhodně patří," upozorňuje autor. Problém je podle jeho názoru právě v tom, že máme věřit tomu, že letadlo leží kdesi na dně oceánu. „Jak to tak jistě vědí, když nevědí, kde je?“, ptá se Hájek.

Za podezřelou považuje autor i skutečnost, že při pátrání po letadle spolupracují i státy, které se jinak „příliš nemusí, konkrétně jde o USA na jedné a Čínu na druhé straně". Takto se prý světoví hráči chovali naposledy 11. září 2001.

Lidi jsou zkažení sledováním filmů

Letec a zároveň poslanec Marek Černoch z hnutí Úsvit přímé demokracie, který na sociální síti Facebook prozradil, že dosah radarů není neomezený a na Zemi existují místa, na kterých by i tak velké letadlo, jakým Boeing 777 je, mohlo zmizet, dal Hájkovi v zásadě za pravdu.

Pohled na celou kauzu podává i pan Miloslav Polák, který se svému koníčku - létání - aktivně věnuje desítky let. Ve vyjádření pro KrajskéListy.cz poznamenává, že lidi věří lecčemus, protože jsou „zkažení“ sledováním filmů.

„Celá planeta družicemi pokrytá není, jsou pokrytá hlavně obydlená místa, ale do nějakého pustého místa se družice dívají jen případech, kdy se stane nějaká taková tragédie. Jinak není důvod, co bychom tam taky viděli. Lidi jsou zkažení filmama. Vzpomeňme si např. na snímek Nepřítel státu, kde se tvrdí, že občané jsou neustále sledováni. A opakuji znova, tam jde ale o obydlená místa,“ upozorňuje.

Stále nelze vyloučit ani sebevraždu. Vyšetřování podobných případů může trvat léta

Stále nelze vyloučit ani možnost, že piloti spáchali sebevraždu. Základní odborová organizace Letiště Praha Českého Aeroholdingu připomíná, že by to ani zdaleka nebyl první případ. Jeden se odehrál již v roce 1976 v Rusku. „Ruský pilot se zmocnil na letišti Novosibirsk-Severny letadla Antonov-2 společnosti Aeroflot. Po vzletu si to letadlem zamířil do panelového domu v Novosibirsku, kde bydlela jeho exmanželka. Po nárazu zahynulo kromě něj i dalších deset obyvatel domu. Pilot tímto způsobem hodlal řešit rodinné problémy po rozvodu. Paradoxem života je, že exmanželka mezi oběťmi nebyla. To se ovšem už pilot-sebevrah nikdy nedozví. Ani to že z těch 10 obyvatel bylo 7 dětí do 6 let,“ dočteme se na stránkách organizace.

Do roku 1999 včetně organizace poukazuje na dalších 6 případů. Jedním z nich je let společnosti Egypt Air z 31. října 1999. Po třiceti minutách letu se stroj Boeing 767 zřítil do Atlantského oceánu. Vyšetřovací komise dospěla k přesvědčení, že nejpravděpodobnější příčinou havárie bylo úmyslné jednání prvního důstojníka. Egyptská strana označila výsledky šetření za neprůkazné a to i navzdory a tomu, že šetření trvalo 2 roky a 4 měsíce.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: redaktor KL1