Zmizelé malajské letadlo: Všichni vám lžou, tvrdí Petr Hájek. A zkušený letec? Lidi věří kravinám, to mají z těch filmů
09.04.2014
Foto: cs.wikipedia.org
Popisek: Boeing 777, ilustrační foto
Šéfredaktor portálu Protiproud Petr Hájek si klade otázku, co se skrývá za případem zmizelého malajského letadla, které se ztratilo z oblohy 7. března. Vychází z tezí, které opakují hlavní média a přemýšlí, co se za nimi skutečně skrývá. Svůj pohled na věc k tomu přidávají i zkušení piloti. Pokud se vůbec někdy dozvíme pravdu, může to být i po několika letech, jak ukazují obdobné případy.
Média se snaží občany přesvědčit, že se vše odehrává právě tak jako o tom referují. Nejinak je tomu i v případě zmizelého malajského letadla. „Absurdní případ zmizelého letadla MH370, které údajně hledá celý svět, ač satelity a radary kontrolují každičký kousek naší planety, mezi ně rozhodně patří," upozorňuje autor. Problém je podle jeho názoru právě v tom, že máme věřit tomu, že letadlo leží kdesi na dně oceánu. „Jak to tak jistě vědí, když nevědí, kde je?“, ptá se Hájek.
Za podezřelou považuje autor i skutečnost, že při pátrání po letadle spolupracují i státy, které se jinak „příliš nemusí, konkrétně jde o USA na jedné a Čínu na druhé straně". Takto se prý světoví hráči chovali naposledy 11. září 2001.
Lidi jsou zkažení sledováním filmů
Letec a zároveň poslanec Marek Černoch z hnutí Úsvit přímé demokracie, který na sociální síti Facebook prozradil, že dosah radarů není neomezený a na Zemi existují místa, na kterých by i tak velké letadlo, jakým Boeing 777 je, mohlo zmizet, dal Hájkovi v zásadě za pravdu.
Pohled na celou kauzu podává i pan Miloslav Polák, který se svému koníčku - létání - aktivně věnuje desítky let. Ve vyjádření pro KrajskéListy.cz poznamenává, že lidi věří lecčemus, protože jsou „zkažení“ sledováním filmů.
„Celá planeta družicemi pokrytá není, jsou pokrytá hlavně obydlená místa, ale do nějakého pustého místa se družice dívají jen případech, kdy se stane nějaká taková tragédie. Jinak není důvod, co bychom tam taky viděli. Lidi jsou zkažení filmama. Vzpomeňme si např. na snímek Nepřítel státu, kde se tvrdí, že občané jsou neustále sledováni. A opakuji znova, tam jde ale o obydlená místa,“ upozorňuje.
Stále nelze vyloučit ani sebevraždu. Vyšetřování podobných případů může trvat léta
Stále nelze vyloučit ani možnost, že piloti spáchali sebevraždu. Základní odborová organizace Letiště Praha Českého Aeroholdingu připomíná, že by to ani zdaleka nebyl první případ. Jeden se odehrál již v roce 1976 v Rusku. „Ruský pilot se zmocnil na letišti Novosibirsk-Severny letadla Antonov-2 společnosti Aeroflot. Po vzletu si to letadlem zamířil do panelového domu v Novosibirsku, kde bydlela jeho exmanželka. Po nárazu zahynulo kromě něj i dalších deset obyvatel domu. Pilot tímto způsobem hodlal řešit rodinné problémy po rozvodu. Paradoxem života je, že exmanželka mezi oběťmi nebyla. To se ovšem už pilot-sebevrah nikdy nedozví. Ani to že z těch 10 obyvatel bylo 7 dětí do 6 let,“ dočteme se na stránkách organizace.
Do roku 1999 včetně organizace poukazuje na dalších 6 případů. Jedním z nich je let společnosti Egypt Air z 31. října 1999. Po třiceti minutách letu se stroj Boeing 767 zřítil do Atlantského oceánu. Vyšetřovací komise dospěla k přesvědčení, že nejpravděpodobnější příčinou havárie bylo úmyslné jednání prvního důstojníka. Egyptská strana označila výsledky šetření za neprůkazné a to i navzdory a tomu, že šetření trvalo 2 roky a 4 měsíce.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: redaktor KL1