Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Napodobit na kůži západ slunce stroj nedokáže. Bratři z moravských Vizovic umějí svým výrobkům díky čistě ruční výrobě vdechnout duši

22.03.2017
Napodobit na kůži západ slunce stroj nedokáže. Bratři z moravských Vizovic umějí svým výrobkům díky čistě ruční výrobě vdechnout duši

Autor: Kníže a Knedla

Popisek: Dalibor Kníže

Začít podnikat a uspět v konkurenci chce v dnešní době nejen odvahu, ale také dobrý nápad, který u zákazníků zaboduje. Bratři z moravských Vizovic, kteří si ke kůži budovali vztah již od dětství, díky čistě ruční výrobě svým výrobkům umějí vdechnout duši. A zákazníci to oceňují. Proč na šití místo strojů používají jen jehlu a nit a jaké barvy je možné na kůži vykouzlit, prozradí jeden ze zakladatelů značky Dalibor Kníže.

Značka „Kníže a Knedla“ vznikla v roce 2015, je tedy poměrně mladá. Přesto již svou výrobou dokázala zaujmout tak, že jste se objevili mezi renomovanými značkami v Pasáži českého designu.  Co nabízíte zákazníkům jiného, že dokážete obstát v konkurenci desítek firem, které se zabývají výrobou koženého zboží?

U zrodu naší značky jsem stál já se svým bratrem Danielem Knedlou. Před dvěma lety jsme se rozhodli přijít na trh s koženými výrobky, které by měly především elegantní a funkční design, zároveň však svým vzhledem umocnily osobnost jejich majitele. V té době měl Dan už deset let zkušeností s prací s kůží.

Hlavním rozdílem proti běžné produkci je u nás především ruční šití. Tím se sice chlubí mnoho našich i zahraničních výrobců, ale druhým dechem dodávají „ruční šití na šicím stroji“. My používáme pro naše výrobky ruční šití tradičním sedlářským stehem, se kterým se strojové šití nemůže svou kvalitou a pevností zdaleka rovnat. Ruční sedlářský steh není téměř možné i náročným užíváním rozpárat.

Kníže a Knedla

Je to tedy ruční výroba, čím se lišíte od konkurence?

Druhým rozdílem je ruční barvení samotné kůže. Používáme techniky patinace (ruční barvení a stínování), díky nimž jsme schopni dosáhnout takových odstínů a barevných efektů, kterých v masové výrobě dosáhnout nelze. Napodobit na kůži západ slunce, polární záři nebo palisandrové dřevo stroj zkrátka nedokáže. Díky tomu je však každý z našich výrobků nezaměnitelný originál.

Pro koho jsou vaše výrobky určeny, koho vidíte jako svého ideálního zákazníka?

Díky barevným kombinacím jsou naše výrobky mnohdy extravagantní, ale stylem jsme nejblíž k business casual stylu. Oproti business stylu používáme výraznější barvy, oproti casual stylu jsme zase mnohem jemnější ve zpracování a víc si dáváme záležet na detailech. Aktuálně jsme zaměření hodně na muže, manažery středně velkých firem. V blízké budoucnosti však budeme mít řadu výrobků i pro ženy (kabelky, peněženky, pásky).

Zákazníci nás sami začali oslovovat s tím, že pouze formálními doplňky ve svých kruzích tolik nezaujmou a rádi by měli něco speciálního, výjimečného. Ideální zákazník je ten, který řekne: „Mám rád modrou, něco pro mě vymyslete.“ Prostě takový, který důvěřuje našemu úsudku a dává nám volnou ruku.

Kníže a Knedla

Jste tedy schopni vyrobit přímo zákazníkovi na míru téměř cokoliv?

Rádi se držíme našich osvědčených modelů, nicméně i ty jsme schopni snadno upravit podle požadavků. Pokud tedy chce jiný tvar kapsičky na mince nebo přidat několik přihrádek, je to to nejmenší, co pro něj můžeme udělat. Pro zákazníky jsme schopni pomocí různých technik (airbrush, tradiční patinace) docílit takových odstínů barev, kterých sériová výroba nikdy nedosáhne.

U ražby jsme si vymysleli vlastní technologii. Chtěli jsme, aby ražba byla kvalitní v detailech, ale zároveň cenově dostupná i v malých sériích. Pokud nám tedy zákazník dodá logo ve vektorovém formátu, jsme schopni je přenést na jeho výrobky.

Na jaký produkt jste z vašich výrobků nejvíc pyšní a proč?

Já osobně mám nejradši naše obaly na zápisníky Moleskine v řadě Deluxe. Děláme je dvojvrstvé, aby i uvnitř byla hladká kůže, v okrajích je vytenčujeme, aby vrstvy nevypadaly jako cihla, a děláme k nim poutka, která jsou tvarovaná a plastická.

Kníže a Knedla

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Co třeba výroba bot nebo cestovních tašek na zakázku?

Jednoznačně chceme rozšířit dámský sortiment – opasky, peněženky, kabelky, psaníčka. Dámy se mohou těšit na parádní barevné sety.

Počítáme, že se budou hodně zmenšovat všechny výrobky – časem budou zrušeny hotové peníze, takže nebude nutné s sebou nosit velkou peněženku. Lidé budou stále více používat elektroniku pro zaznamenání poznámek, takže nebudou potřebovat ani pouzdro na své zápisníky. To jsou samozřejmě výzvy, kterým čelíme.

Do našeho sortimentu chceme v průběhu následujících pěti let zařadit i obuv. Tu budou lidé naštěstí potřebovat nehledě na to, v jak moc digitálním světě se budeme nacházet.

Komerční tisková zpráva

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace