Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Třebíčský terminál bude největší dopravní stavbou za 20 let

27.02.2014
Třebíčský terminál bude největší dopravní stavbou za 20 let

Foto: yauto.cz

Popisek: Autobus, ilustrační foto

V Třebíči se za několik týdnů rozběhne největší dopravní investice poslední doby. Na místě dnes už nevyužívané nákladové části železniční stanice vyroste přestupní terminál. V souladu s moderními trendy propojí autobusovou a vlakovou dopravu.

Pro cestující se zlepší návaznost spojů, urychlí a zjednoduší se přestupy. Informoval o tom web města Třebíče.

V 1. etapě bude za investorství Města Třebíče vybudován autobusový přestupní terminál

Rozsáhlá stavba byla velmi komplikovaná na přípravu a náročné bude i její řízení. Při přípravě celého projektu absolvovalo vedení radnice sérií jednání mimo jiných organizací s Českými dráhami, s ČD Cargo a se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC). Investorem přestupního terminálu, tedy autobusové části, je Město Třebíč, koordinátorem stavby Odbor dopravy Městského úřadu Třebíč. Investorem navazujících úprav kolejiště je Správa železniční dopravní cesty.

V 1. etapě bude za investorství Města Třebíče vybudován autobusový přestupní terminál. Terminál se bude skládat z 8 zastávek pro autobusy. Každá bude vybavena označníkem a přístřeškem. Příjezd k terminálu ve směru z Nádražní ulice bude tvořen kruhovým obratištěm. Současné parkoviště před nemocnicí se kompletně změní. Objeví se tam nová kapacitní křižovatka a nové parkoviště. V prostoru kolem autobusového terminálu vznikne celkem 112 parkovacích míst pro osobní automobily. Parkovací plochy se přesunou východním směrem, stejně jako nástupiště do vlaku.

Celkové investiční náklady na zbudování přestupního terminálu jsou podle projektu 65 milionů korun

V 2. etapě dojde za investorství SŽDC k úpravám kolejiště. Nákladová rampa se přesune do jižní části stanice do prostoru podél Riegrovy ulice. Novinkou bude zbudování nového bezbariérového nástupiště u první koleje, ze kterého bude možné pohodlně přestupovat z vlaků přímo do autobusů.

V 3. etapě, kde bude investorem opět SŽDC, dojde k revitalizaci trati Zastávka u Brna – Okříšky. V kolejišti třebíčského nádraží se vybuduje ostrovní nástupiště, ke kterému budou cestující chodit novým podchodem.

Ve 4. etapě se plánuje přestavba výpravní budovy železniční stanice. Cílem adaptace bude uzpůsobit ji tak, aby pojmula více cestujících. Hala s přepážkami pro prodej jízdenek se o kousek posune východním směrem. Uvnitř se cestující mohou těšit na několik obchůdků.

Celkové investiční náklady na zbudování přestupního terminálu jsou podle projektu 65 milionů korun (bez DPH). Realizační náklady vzejdou z výběrového řízení. Z toho 50 milionů korun bude hrazeno z dotace Evropské unie, zbytek zaplatí město ze svého rozpočtu.

Přestupní terminál by měl být hotov na jaře 2015

V průběhu února až března 2014 se začne s demolicí dvou bývalých skladišť a se snesením kamenné dlažby povrchu nákladového nádraží. K zahájení samotné stavby přestupního terminálu má dojít v dubnu 2014. Předpokladem zahájení je, že nevzniknou komplikace ve výběrovém řízení. Kolejové úpravy železniční stanice Třebíč pak mají být zahájeny v září až říjnu 2014.

Přestupní terminál by měl být hotov na jaře 2015, kolejové úpravy asi na podzim 2015. Představitelé SŽDC přislíbili urychlení své stavby. V případě komplikací může terminál fungovat odděleně i bez kolejových úprav. Pro adaptaci výpravní budovy zatím nebyl stanoven termín. Lze předpokládat, že to bude v průběhu roku 2015, možná 2016.

Autobusové nádraží na Stařečce zůstane zachováno. Na nový přestupní terminál by měly zajíždět především spoje, u kterých se podle průzkumu předpokládá největší zájem lidí o přestup na vlak.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh, v koši určitě neskončí! Na vaše unikátní zážitky čekáme na , do předmětu napište Příběh

Vložil: Redaktor KL