Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

I z nejmenších obcí na Vysočině se dostanete do Prahy nejdéle za dvě hodiny. Díky vysokorychlostní trati, o jejíž stavbě se bude jednat koncem května v Třebíči a Náměšti nad Oslavou

31.03.2016
I z nejmenších obcí na Vysočině se dostanete do Prahy nejdéle za dvě hodiny. Díky vysokorychlostní trati, o jejíž stavbě se bude jednat koncem května v Třebíči a Náměšti nad Oslavou

Autor: commservis.com

Popisek: Železniční stanice v německém Kindingu, vpravo podél vlaku vede vysokorychlostní trať

Připravovaná vysokorychlostní trať Praha – Brno bude mít výrazný pozitivní dopad pro rozvoj dopravní obsluhy a veřejné dopravy Kraje Vysočina, a to i pro malé obce.

„Vedle nejrychlejších vlaků, které by mezi Prahou a Brnem zastavily na jihlavské železniční stanici, by tuto trať obsluhovaly regionální spoje mezi stanicemi Humpolec/Pelhřimov – Jihlava – Velké Meziříčí – Velká Bíteš, a to až ve třicetiminutovém taktu,“ popisuje Aleš Kratina, jeden z organizátorů mezinárodní konference právě na téma vysokorychlostní tratě, která se koná 25. až 27. května v Třebíči a Náměšti nad Oslavou.

Tlakotěsná skříň jednotky Siemens ICE 2

Tlakotěsná skříň jednotky Siemens ICE 2

Vysokorychlostní trať výrazně pomůže nejmenším obcím

V každé stanici by fungoval multimodální terminál pro přestup mezi různými druhy veřejné dopravy. Ze zastávky Humpolec/Pelhřimov by pokračovaly rychlé vlaky po nové trati na Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou, z Jihlavy po zrekonstruovaných tratích na Jindřichův Hradec, Třebíč a Znojmo, ve Velkém Meziříčí by se přestupovalo na regionální autobusy a ve Velké Bíteši by vedle autobusů navazovala hlavní trať od Žďáru nad Sázavou. Tyto infrastrukturní projekty by umožnily rozvoj zatím neexistujícího integrovaného dopravního systému Vysočiny, aby i z menších obcí bylo možné dostat se autobusy s přestupy na vlakové spoje do Prahy a do Brna v taktu maximálně 120 minut, a to i o víkendech.

Samozřejmostí bude i citlivé zapracování liniové stavby do terénu. V maximální možné míře by měly být využívány objekty pro odhlučnění, protihlukové stěny, zemní valy, pro zakrytí tunely a pro bezproblémový průchod územím pro různé uživatele viadukty, hospodářské přejezdy a migrační přechody pro zvěř,“ popisuje Tomáš Záruba, ředitel Centra pro efektivní dopravu.

Příjezd vlaku ICE 2 do Mnichova

Příjezd vlaku ICE 2 do Mnichova

Vysokorychlostní trať zabírá stejné místo jako klasická konvenční dvojkolejná trať a představuje pro území výrazně menší zátěž než stavba dálnice či rychlostní komunikace. Vyloučení úrovňových přejezdů eliminuje riziko střetů se silničními vozidly a chodci.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace