Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

I z nejmenších obcí na Vysočině se dostanete do Prahy nejdéle za dvě hodiny. Díky vysokorychlostní trati, o jejíž stavbě se bude jednat koncem května v Třebíči a Náměšti nad Oslavou

31.03.2016
I z nejmenších obcí na Vysočině se dostanete do Prahy nejdéle za dvě hodiny. Díky vysokorychlostní trati, o jejíž stavbě se bude jednat koncem května v Třebíči a Náměšti nad Oslavou

Autor: commservis.com

Popisek: Železniční stanice v německém Kindingu, vpravo podél vlaku vede vysokorychlostní trať

Připravovaná vysokorychlostní trať Praha – Brno bude mít výrazný pozitivní dopad pro rozvoj dopravní obsluhy a veřejné dopravy Kraje Vysočina, a to i pro malé obce.

„Vedle nejrychlejších vlaků, které by mezi Prahou a Brnem zastavily na jihlavské železniční stanici, by tuto trať obsluhovaly regionální spoje mezi stanicemi Humpolec/Pelhřimov – Jihlava – Velké Meziříčí – Velká Bíteš, a to až ve třicetiminutovém taktu,“ popisuje Aleš Kratina, jeden z organizátorů mezinárodní konference právě na téma vysokorychlostní tratě, která se koná 25. až 27. května v Třebíči a Náměšti nad Oslavou.

Tlakotěsná skříň jednotky Siemens ICE 2

Tlakotěsná skříň jednotky Siemens ICE 2

Vysokorychlostní trať výrazně pomůže nejmenším obcím

V každé stanici by fungoval multimodální terminál pro přestup mezi různými druhy veřejné dopravy. Ze zastávky Humpolec/Pelhřimov by pokračovaly rychlé vlaky po nové trati na Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou, z Jihlavy po zrekonstruovaných tratích na Jindřichův Hradec, Třebíč a Znojmo, ve Velkém Meziříčí by se přestupovalo na regionální autobusy a ve Velké Bíteši by vedle autobusů navazovala hlavní trať od Žďáru nad Sázavou. Tyto infrastrukturní projekty by umožnily rozvoj zatím neexistujícího integrovaného dopravního systému Vysočiny, aby i z menších obcí bylo možné dostat se autobusy s přestupy na vlakové spoje do Prahy a do Brna v taktu maximálně 120 minut, a to i o víkendech.

Samozřejmostí bude i citlivé zapracování liniové stavby do terénu. V maximální možné míře by měly být využívány objekty pro odhlučnění, protihlukové stěny, zemní valy, pro zakrytí tunely a pro bezproblémový průchod územím pro různé uživatele viadukty, hospodářské přejezdy a migrační přechody pro zvěř,“ popisuje Tomáš Záruba, ředitel Centra pro efektivní dopravu.

Příjezd vlaku ICE 2 do Mnichova

Příjezd vlaku ICE 2 do Mnichova

Vysokorychlostní trať zabírá stejné místo jako klasická konvenční dvojkolejná trať a představuje pro území výrazně menší zátěž než stavba dálnice či rychlostní komunikace. Vyloučení úrovňových přejezdů eliminuje riziko střetů se silničními vozidly a chodci.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace