Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

La Scala, Metropolitní v New Yorku, Vídeňská Státní Opera… a Pelhřimov. Pěvecká akademie legendární sopranistky

03.07.2018
La Scala, Metropolitní v New Yorku, Vídeňská Státní Opera… a Pelhřimov. Pěvecká akademie legendární sopranistky

Foto: Facebook

Popisek: Gabriela Beňačková předává své zkušenosti mladým zpěvákům

V termínu 9. až 15. července se v pelhřimovském divadle uskuteční Pěvecká akademie legendární sopranistky Gabriely Beňačkové, která bezesporu patří mezi neúspěšnější sopranistky světa. Ve své hvězdné kariéře odzpívala více než tisíc operních představení na nejprestižnějších operních scénách světa, jako je například milánská La Scala, Metropolitní opera v New Yorku, Vídeňská Státní Opera a mnohé další. Nyní přijíždí do Pelhřimova, aby předala své zkušenosti z těchto světových pódií mladé, nastupující generaci operních pěvců.

Pěvecké akademie se zúčastní 9 vybraných operních pěvců z Polska, Rumunska, Slovenska, Ruska a ČR. Výuka probíhá každý den v pelhřimovském divadle, za klavírního doprovodu dirigenta Slovenského národního divadla v Bratislavě Branka Ladiče. Celý kurz vyvrcholí koncertem všech devíti absolventů, který se uskuteční v neděli 15. července od 19.00 hod v Divadle Lubomíra Lipského v Pelhřimově. Tento koncert je jedinečnou možností, kde návštěvníci mohou slyšet výkony vynikajících operních talentů a současně se setkat s legendární sopranistkou Gabrielou Beňačkovou.

Vznešená je Libuše, tu jsem ale zpívala málo

Kdo je Gabriela Beňačková? „Elegantní dáma, ze které vyzařuje charisma operní hvězdy nejprestižnějších scén. Do svých postav dokázala dát svým sametově barevným sopránem neobyčejnou vroucnost, pro kterou se vžilo označení „slovanská slza“, napsaly Lidovky k rozhovoru s touto úžasnou dámou a dodaly: Gabrielu Beňačkovou slyšeli v nejlepších divadlech světa včetně Vídeňské státní opery, Metropolitní opery, londýnské Královské opery Covent Garden, Pařížské národní opery, divadel v Mnichově, San Francisku, Buenos Aires nebo Japonsku.

„Všechny operní postavy jsem zpívala a ztvárnila na scénách ráda. Od počátku svého působení v Národním divadle jsem si oblíbila postavy českých skladatelů: po celý život jsem milovala Smetanovu Mařenku, Dvořákovu Rusalku a Janáčkovu Jenůfu. Ale i Suchoňovu Katrenu z Krútňavy a významná pro mě byla vznešená Libuše, ačkoli jsem ji zpívala málo. Jinak mám za sebou spoustu krásných milovaných rolí světových oper – Mimi, Manon, Desdemonu, Markétku Gounodovu i Boitovu, Sentu, Beethovenovu Leonoru. Každá byla jedinečná, mně blízká a velmi jsem si je užila. Je to už dávno,“ řekla pěvkyně ke svým oblíbeným rolím a dodala, že zpívání je těžká řehole.

„Je to těžká řehole, pokud chcete dosáhnout nejvyššího cíle. Vyžaduje to disciplínu, určitý řád, jiný režim, než je zvykem – spánek, neponocování, preciznost a dokonalost. Cvičím pár tónů denně, učím a pohybuji se mezi mladými lidmi. Mám svou akademii s interpretačními a mistrovskými kurzy, sedím v porotách mezinárodních pěveckých soutěží. Moc mě to baví a těší,“ sdělila na konto akademie.

Vložil: Markéta Vančová