Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vysočina News.cz: Jihlavské zdravotnice se učily, jak na pacienty

27.02.2013
Vysočina News.cz: Jihlavské zdravotnice se učily, jak na pacienty

Autor: kraj Vysočina

Popisek: jihlavská nemocnice

Pět stovek zdravotních sester jihlavské nemocnice prošlo školením, které bylo zaměřené na komunikaci s pacienty.

V Nemocnici Jihlava proběhlo celkem čtrnáct dvouhodinových školení. Nešlo o žádné teoretické přednášky, všichni společně probírali případy, kdy při kontaktu s pacientem dochází k vyhroceným situacím.

„Pacient přijde do areálu, který nezná. Je plný strachu z toho, co ho čeká, jakou diagnózu se dozví, co se s ním bude dít. Na těchto seminářích se učíme, jak zklidňovat pacienty a předcházet nedorozuměním,“ říká školitel Jaroslav Pekara.

„Některé sestry tuto práci dělají roky a všichni z nás mají po takové době určitou provozní slepotu. Mnohdy nás ani nenapadne, co pacient prožívá, že je pod tlakem a třeba nervózní z vyšetření, nebo čekání. Školení nám pomohlo uvědomit si, co pacienti prožívají, a že vysvětlení nás nic nestojí,“ uvedla náměstkyně ošetřovatelské péče Jarmila Cmuntová.

Typická situace, kdy dochází k vyhrocení emocí, je kvůli čekání. Tehdy je dobré pacienta informovat, z jakého důvodu k prodlevě došlo. „Vyjasnění situace je základem pro prevenci nedorozumění,“ doplnila tisková mluvčí Nemocnice Jihlava Monika Pytlíková.

(Zdroj: Eva Vorálková, vysocina-news.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace