Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vysočina News.cz: Jihlavské zdravotnice se učily, jak na pacienty

27.02.2013
Vysočina News.cz: Jihlavské zdravotnice se učily, jak na pacienty

Autor: kraj Vysočina

Popisek: jihlavská nemocnice

Pět stovek zdravotních sester jihlavské nemocnice prošlo školením, které bylo zaměřené na komunikaci s pacienty.

V Nemocnici Jihlava proběhlo celkem čtrnáct dvouhodinových školení. Nešlo o žádné teoretické přednášky, všichni společně probírali případy, kdy při kontaktu s pacientem dochází k vyhroceným situacím.

„Pacient přijde do areálu, který nezná. Je plný strachu z toho, co ho čeká, jakou diagnózu se dozví, co se s ním bude dít. Na těchto seminářích se učíme, jak zklidňovat pacienty a předcházet nedorozuměním,“ říká školitel Jaroslav Pekara.

„Některé sestry tuto práci dělají roky a všichni z nás mají po takové době určitou provozní slepotu. Mnohdy nás ani nenapadne, co pacient prožívá, že je pod tlakem a třeba nervózní z vyšetření, nebo čekání. Školení nám pomohlo uvědomit si, co pacienti prožívají, a že vysvětlení nás nic nestojí,“ uvedla náměstkyně ošetřovatelské péče Jarmila Cmuntová.

Typická situace, kdy dochází k vyhrocení emocí, je kvůli čekání. Tehdy je dobré pacienta informovat, z jakého důvodu k prodlevě došlo. „Vyjasnění situace je základem pro prevenci nedorozumění,“ doplnila tisková mluvčí Nemocnice Jihlava Monika Pytlíková.

(Zdroj: Eva Vorálková, vysocina-news.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace