Vysočina News.cz: Jihlavské zdravotnice se učily, jak na pacienty
27.02.2013
Foto: kraj Vysočina
Popisek: jihlavská nemocnice
Pět stovek zdravotních sester jihlavské nemocnice prošlo školením, které bylo zaměřené na komunikaci s pacienty.
V Nemocnici Jihlava proběhlo celkem čtrnáct dvouhodinových školení. Nešlo o žádné teoretické přednášky, všichni společně probírali případy, kdy při kontaktu s pacientem dochází k vyhroceným situacím.
„Pacient přijde do areálu, který nezná. Je plný strachu z toho, co ho čeká, jakou diagnózu se dozví, co se s ním bude dít. Na těchto seminářích se učíme, jak zklidňovat pacienty a předcházet nedorozuměním,“ říká školitel Jaroslav Pekara.
„Některé sestry tuto práci dělají roky a všichni z nás mají po takové době určitou provozní slepotu. Mnohdy nás ani nenapadne, co pacient prožívá, že je pod tlakem a třeba nervózní z vyšetření, nebo čekání. Školení nám pomohlo uvědomit si, co pacienti prožívají, a že vysvětlení nás nic nestojí,“ uvedla náměstkyně ošetřovatelské péče Jarmila Cmuntová.
Typická situace, kdy dochází k vyhrocení emocí, je kvůli čekání. Tehdy je dobré pacienta informovat, z jakého důvodu k prodlevě došlo. „Vyjasnění situace je základem pro prevenci nedorozumění,“ doplnila tisková mluvčí Nemocnice Jihlava Monika Pytlíková.
(Zdroj: Eva Vorálková, vysocina-news.cz)