Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vysočina News.cz: Jihlavské zdravotnice se učily, jak na pacienty

27.02.2013
Vysočina News.cz: Jihlavské zdravotnice se učily, jak na pacienty

Foto: kraj Vysočina

Popisek: jihlavská nemocnice

Pět stovek zdravotních sester jihlavské nemocnice prošlo školením, které bylo zaměřené na komunikaci s pacienty.

V Nemocnici Jihlava proběhlo celkem čtrnáct dvouhodinových školení. Nešlo o žádné teoretické přednášky, všichni společně probírali případy, kdy při kontaktu s pacientem dochází k vyhroceným situacím.

„Pacient přijde do areálu, který nezná. Je plný strachu z toho, co ho čeká, jakou diagnózu se dozví, co se s ním bude dít. Na těchto seminářích se učíme, jak zklidňovat pacienty a předcházet nedorozuměním,“ říká školitel Jaroslav Pekara.

„Některé sestry tuto práci dělají roky a všichni z nás mají po takové době určitou provozní slepotu. Mnohdy nás ani nenapadne, co pacient prožívá, že je pod tlakem a třeba nervózní z vyšetření, nebo čekání. Školení nám pomohlo uvědomit si, co pacienti prožívají, a že vysvětlení nás nic nestojí,“ uvedla náměstkyně ošetřovatelské péče Jarmila Cmuntová.

Typická situace, kdy dochází k vyhrocení emocí, je kvůli čekání. Tehdy je dobré pacienta informovat, z jakého důvodu k prodlevě došlo. „Vyjasnění situace je základem pro prevenci nedorozumění,“ doplnila tisková mluvčí Nemocnice Jihlava Monika Pytlíková.

(Zdroj: Eva Vorálková, vysocina-news.cz)