Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Vysokorychlostní železnice již není utopií, pouze na Vysočině není známa přesná trasa. Jihlava ale už první krok k jejímu vybudování udělala

12.01.2016
Vysokorychlostní železnice již není utopií, pouze na Vysočině není známa přesná trasa. Jihlava ale už první krok k jejímu vybudování udělala

Autor: Ilustrační foto archiv

Popisek: Územní plán Kraje Vysočina počítá s vysokorychlostní tratí. Kde je to možné, měla by železnice kopírovat dálnici D1

Jihomoravský kraj a střední Čechy znají trasu, kudy může vést vysokorychlostní železnice. Zcela jasno není v Kraji Vysočina. Existují dvě možnosti trasy, preferovaná je železnice, kopírující dálnici D1. Budoucnost vysokorychlostní tratě v České republice bude hlavním tématem mezinárodní konference v Třebíči a Náměšti nad Oslavou, která se uskuteční 25. až 27. května 2016.

„Územní plán Kraje Vysočina počítá s vysokorychlostní tratí. Problém je v tom, že dosud není jasně vytyčená přesná trasa. Odborníci se shodují, že by se mělo jednat o trasu vedoucí kolem Benešova a Jihlavy, jinak řečeno tam, kde je to možné, by železnice kopírovala dálnici D1,“ popisuje Aleš Kratina ze sdružení Regio, které připravuje květnovou mezinárodní konferenci.

Posupné dílčí kroky v realizaci VRT (vysokorychlostní tratě) se už dějí. Plánují se také revitalizace návazných tratí Okříšky – Třebíč - Brno či Kostelec u Jihlavy – Telč - Slavonice. Připravují se investice, které povedou ke zvýšení bezpečnosti a také pohodlí cestování. Má dojít k opravě železničního svršku, stará zabezpečovací zařízení budou vyměněna za nová, dojde k opravám nástupišť, aby splňovaly normy pro moderní cestování. Cestující ocení bezstykovou kolej, která zabraňuje známému drncání při jízdě. „Vedle pohodlnějšího cestování umožní svařené kolejnice také zvýšení rychlosti vlaku,“ popisuje Kratina.

„Nájezdem“ na vysokorychlostní trať má být stanice Jihlava město

Stejně jako se najíždí u Jihlavy na dálnici D1, najížděly by vlaky například od Třebíče za stanicí Jihlava město na vysokorychlostní trať Praha - Brno. Jihlava připravila nultou etapu – vybudovala zde velké parkoviště. „Celkem je naplánováno šest etap. Ke stanici Jihlava město by mělo být přesunuto autobusové nádraží, podobně jako jsme to udělali v Třebíči na novém přestupním terminálu,“ popisuje Aleš Kratina.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace