Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Zatížení měst a obcí kamiony neúměrně narůstá. Obce naléhavě žádají, aby nový mýtný systém pomohl situaci řešit

03.06.2014
Zatížení měst a obcí kamiony neúměrně narůstá. Obce naléhavě žádají, aby nový mýtný systém pomohl situaci řešit

Autor: ekolist.cz

Popisek: Kamiony komplikují dopravu, ilustrační foto

Desítky měst a obcí jsou neúnosně zatíženy těžkou nákladní dopravou. Jak ukázal čerstvý průzkum mezi obcemi, situace je na mnoha místech stejná či spíše horší. Na vině je v mnoha případech současný mýtný systém, který vede k objíždění placených komunikací po silnicích nižších tříd. Dopravní federace a zástupci obcí nyní poslali otevřený dopis ministrovi dopravy s žádostí, aby mýtný systém po roce 2016 umožnil flexibilní zpoplatňování i silnic nižších tříd v závislosti na dopravním zatížení a pomohl tak regulovat tranzitní dopravu v obcích.

Sedmdesát zástupců měst a obcí se připojilo k otevřenému dopisu ministrovi dopravy Antonínu Prachařovi, ve kterém poukazují na neúnosnou situaci v obcích zatížených kamionovou dopravou a žádají, aby ministerstvo dopravy zohlednilo tyto skutečnosti při přípravě nového mýtného systému, který bude v provozu po roce 2016. Obce žádají, aby nový mýtný systém umožnil zpoplatňování široké sítě komunikací, a to dle aktuálních potřeb a dopravního zatížení, a aby tak plnil i regulační funkci.

V současné chvíli jsou jen velmi omezené možnosti, jak se mohou obce bránit průjezdu kamionů. Výše uvedený průzkum mezi obcemi mj. ukázal, že jen málokde se podařilo regulovat těžkou tranzitní dopravu zákazovými značkami, přestože již současná legislativa takové opatření umožňuje. Obce však opakovaně naráží na nevoli úřadů, zejména Policie ČR, které se těmto úpravám provozu brání. A bohužel i v případech, kdy se podařilo zákaz vjezdu pro těžká vozidla prosadit, vzniká trvalý problém s dodržováním a vymáháním zákazu. Tyto zkušenosti ukazují, že kamiony pomůže vrátit z okresních silnic na dálnice jen skutečně systémové řešení.

Mapa obcí, zatížených kamionovou dopravou

Markéta Šugárková z Dopravní federace k tomu uvádí:  „Hodně se mluví o možné ekonomické nevýhodnosti rozšířeného zpoplatnění silnic, nikdo však nebere v potaz nevyčíslitelné škody, které dnes vznikají obyvatelům postižených obcí, ať již jsou to znečištěné fasády, popraskané stěny, snížená hodnota nemovitostí, zhoršená kvalita života aj., a obrovské škody, které vznikají majitelům silnic, tedy státu a krajům, které navíc musí silnice opakovaně opravovat. Tyto dopady by bylo možné snížit, pokud by mýtný systém plnil mimo páteřní síť silnic i regulační funkci. S přípravou parametrů systému po roce 2016 má nyní karty v rukou ministr dopravy Antonín Prachař.“

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace