Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ministerstvo proti kolonám na D1: Připravovaným uzavírkám ulehčí pomocné pruhy, v uzavřených úsecích se bude pracovat

30.08.2013
Ministerstvo proti kolonám na D1: Připravovaným uzavírkám ulehčí pomocné pruhy, v uzavřených úsecích se bude pracovat

Foto: www.facebook.com/DalniceD1

Popisek: Dálnice D1 - ilustrační foto

Ministerstvo dopravy připravilo preventivní plán, který pomůže tomu, aby řidiče na páteřní dálnici D1 nezdržovaly neúnosně dlouhé kolony. Úřad reaguje na situaci z neděle 25. srpna, kdy kombinace nehody, špatného počasí a svedení dopravy do jednoho jízdního pruhu vážně zkomplikovala dopravu na dálnici.

V problematickém úseku od km 81 ve směru na Prahu bude provoz organizován tak, aby byly zachovány dva jízdní pruhy v obou směrech dálnice. MD uspíšilo dopravní přeznačení dálnice, kde se v jednom pásu bude jezdit ve třech pomocných pruzích. Kromě toho iniciovalo práce na celém dvacet kilometrů dlouhém úseku dálnice (km 66 – 86). Oprava úseku včetně frézování vozovky tak začne už dnes. „Jsem rád, že má důrazná výzva zabrala, na úsecích se opravdu začalo pracovat a řidičům zároveň vycházíme vstříc. Budu dále důsledně trvat na tom, aby řidiči nebyli obětí zbytečných uzavírek či průtahů při stavbě,“ řekl ministr dopravy Zdeněk Žák.

V rámci plošné opravy povrchu mezi 82,8 a 76,6 km proběhne i výměna mostního dilatačního závěru. Právě havarijní stav závěru byl důvodem, proč byl v tomto místě v minulých dnech omezen provoz. Ministerstvo dopravy k uzavírce jednoho pruhu dálnice dříve přistoupilo s ohledem na to, aby poškozená spojnice mostu a tělesa dálnice neohrozila bezpečnost řidičů.

Oprava mostů jen ve všední dny

Opravu mostu, která si vynutí stažení dopravy do jednoho pruhu ve směru na Prahu, nyní ministerstvo povolilo jen ve všední dny, a to od úterý 10. do čtvrtka 12. září. Úřad chce, aby omezení byla pro řidiče co nejmenší a na dálnici nedocházelo k žádným závažným komplikacím. Mimo tyto dny se bude v celém úseku o délce 20 km (km 66 - 86) jezdit v režimu čtyř jízdních pruhů (dva pruhy v každém jízdním směru - v pravém pásu tři pomocné pruhy, v levém pásu jeden pruh) Dálnice tak již ve víkendových špičkách nebude stažena do jednoho pruhu, ve směru na Prahu, ani na Brno.

Ředitelství silnic a dálnic společně s ministerstvem dopravy ustaví v nejbližších dnech pracovní skupinu, která bude situaci během této uzavírky monitorovat. V případě nutnosti zasáhne takovým způsobem, aby dopad dopravního omezení na řidiče byl co nejmenší. Podstatné je, aby nebyla ohrožena bezpečnost řidičů a práce probíhaly podle stanoveného harmonogramu, s cílem dopravní omezení na dálnici ideálně ještě zkrátit.

Bez modernizace se D1 neobejde

Ministerstvo žádá řidiče, aby respektovali dopravní značení, přizpůsobili rychlost jízdy podmínkám na místě a přispěli tak k tomu, aby se náročná modernizace D1 odehrála bez vážných nehod. Právě havarijní stav některých částí dálnice jasně ukazuje, že se bez modernizace D1 rozhodně neobejdeme. Zároveň ale všechna opatření musí směřovat k tomu, aby nezbytné práce na dálnici řidičům co nejméně komplikovaly život.  Právě rozběhlé práce na dálnici plynule navazují na modernizovaný úsek číslo 9 v úseku Loket – Hořice, kde oprava dálnice bez zásadních problémů probíhala už od 10. června.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Anička Vančová