Radim Špaček, Apolena Rychlíková, workshopy a hlavně – filmy. 4. ročník festivalu Start Film je na obzoru

22.07.2019

Autor: Facebook

Popisek: Mladí filmaři a studenti mají svůj festival; ilustrační foto

VIDEO Jste tvořiví a zajímáte se o film? Přijeďte do Bystřice nad Pernštejnem, kde se od 11. do 17. srpna uskuteční už čtvrtý ročník festivalu studentské tvorby Start Film, na kterém se na vlastní kůži přesvědčíte, že ani závěr léta nemusí být nuda.

Festival cílí především na studenty a zakládá si na přátelské a komorní atmosféře. Jeho účastnící se sem každoročně přijíždějí nejen bavit, ale také poznávat, získávat nové kontakty a zkušenosti. V Bystřici se mohou účastnit několikadenních workshopů se zajímavými osobnostmi, od kterých se něco nového přiučí, seznámí se s podobně naladěnými osobami anebo se podívají na filmy. Projekce se za příjemných letních večerů konají pod širým nebem, často navíc za přítomnosti herců nebo režisérů českých filmů. Po celodenních zážitcích si tu festivaloví účastníci odpočinou v doprovodu svých nových známých a třeba i s nějakým osvěžujícím nápojem.

Dokumentaristka Apolena Rychlíková - jedna z lektorek letošních workshopů, foto Start Film

Úspěšný debutant Pavlíček i slavná Apolena Rychlíková

Ani po třech úspěšných ročnících nechtějí pořadatelé Start Filmu ustrnout na místě. Snaží proto neustále obohacovat program o nové workshopy a zážitky. Letos se v nabídce objevuje rekordních 11 workshopů. Kromě těch osvědčených a oblíbených, které se zaměřují na filmovou režii, tvůrčí psaní nebo videoklip, se poprvé dostane třeba i na online reklamu či filmové herectví. A kdo že budou letošní lektoři? Najdeme mezi nimi například mladého filmového režiséra Tomáše Pavlíčka, který zaujal diváky i kritiky komedií Chata na prodej, nebo oceňovanou dokumentaristku Apolenu Rychlíkovou, jejíž film Hranice práce vyvolal velké diskuze o pracovních podmínkách v nejhůře placených zaměstnáních v Česku. Už podruhé na Start Film zavítá režisér reklam a videoklipů Ondřej Urbanec, který spolupracuje s kapelami a interprety jako Mirai, Slza, Lake Malawi, Adam Mišík a mnoha dalšími.

Firma Fuji letos přichystala speciální čtyřdenní workshop fotografie zaměřený na čtyři různé fotografické žánry, foto Facebook

Čtyřdenní workshop fotografie

Novinkou letošního ročníku je spolupráce s firmou Fuji, která významně vstoupí do festivalového programu. Pro zájemce chystá speciální čtyřdenní workshop fotografie zaměřený na čtyři různé fotografické žánry. Během festivalu zástupci Fuji odprezentují účastníkům nejmodernější technologické novinky z vlastní nabídky, které si přítomní budou moci sami vyzkoušet a „osahat“. Firma Fuji také věnuje jednu velmi hodnotnou cenu do soutěže o nejlepší studentské filmy, která se při festivalu každoročně koná a do které právě nyní můžete přihlašovat své snímky.

Reportáž z minulého ročníku SFF:

Letos poprvé i v Novém Městě na Moravě

Z letošního festivalového programu si opět vyberou milovníci filmové zábavy i diváci, kteří chtějí nad filmy přemýšlet nebo si o nich povídat. První skupina může zamířit do letního kina na Masarykově náměstí, kde již od soboty 10. srpna budeme každý den od 21.00 hrát především nové české komedie. Na druhou zmiňovanou skupinu čekají kolekce nejlepších studentských filmů z festivalové soutěže, ale i komornější promítání umělecky pozoruhodných filmů s přítomností jejich autorů a následnými besedami.

Večerní festivalová projekce v letním kině na Masarykově náměstí v Bystřici, foto Start Film

Velkou novinkou letošního Start Filmu je jeho rozšíření do nedalekého Nového Města na Moravě. Ani zdejší diváci nebudou ošizeni o projekce pod širým nebem – ty začínají v úterý 13. srpna v Horácké galerii v krásném prostředí zámeckého nádvoří, navíc i s kapelou Hrabě Monte Crazy. Projekce se budou konat také v místním Kulturním domě, kde se publikum podobně jako v Bystřici seznámí s těmi nejlepšími studentskými snímky z českých a slovenských filmových škol.

Přijede i osobní asistent Freddieho Mercuryho Peter Freestone

Producent Ondřej Beránek spolu s dalšími tvůrci pohádky Čertí brko zahájí festival v Bystřici nad Pernštejnem. Režisér Radim Špaček a hvězdné herecké trio Filip Březina, Alan Weissabel a Jan Mansfeld zase zahájí přehlídku v Novém Městě sportovním historickým dramatem Zlatý podraz. Dalším festivalovým hostem bude režisér a herec Bohdan Karásek spolu s herečkou Petrou Nesvačilovou, kteří publiku představí tragikomedii Karel, já a ty, jež sklidila nadšené ovace kritiků na festivalu v Karlových Varech. Vzácným hostem bude také Peter Freestone, který byl po dobu 12 let osobním asistentem hudební legendy Freddieho Mercuryho a podílel se na filmu Bohemian Rhapsody, který letošní ročník 16. srpna zakončí. Vstupné na veškeré projekce je dobrovolné, stačí si jen vybrat.

Vzácným hostem bude také Peter Freestone, který byl po dobu 12 let osobním asistentem hudební legendy Freddieho Mercuryho a podílel se na filmu Bohemian Rhapsody. Foto Facebook

Pokud vás festival Start Film zaujal, zavítejte na jeho oficiální stránky ZDE, kde se dozvíte vše podstatné o programu, o způsobu akreditace na festival i o možnostech ubytování v malebné Bystřici nad Pernštejnem. Kapacita většiny workshopů je omezena na deset účastníků, proto v případě zájmu s přihláškou raději dlouho neotálejte.

Vložil: Markéta Vančová