Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení, a to by se měli dostat lidé do měst zapsaných v UNESCO, upozorňuje lidovecký senátor Bradáč

23.11.2015
Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení, a to by se měli dostat lidé do měst zapsaných v UNESCO, upozorňuje lidovecký senátor Bradáč

Autor: kdu.cz

Popisek: Senátor Bradáč

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční propojení. Časově špatně dostupné jsou města zapsaná na seznamu UNESCO – Telč a Třebíč. Zase jsme v něčem proti Evropě pozadu...

Železnice ani na Prahu, ani na Brno

Třetí město Vysočiny s památkou UNESCO Žďár n. Sázavou je dostupnější. Nedostupný je Národní park Podyjí na hranicích Kraje Vysočina a také střední Posázaví.

„Kraj Vysočina nemá kvalitní železniční napojení na Prahu, ani na Brno a ani na mezinárodní spoje,“ popisuje senátor Bradáč, který je místopředsedou Podvýboru pro dopravu a energetiku. Řešením je podle něj vybudování vysokorychlostní tratě. RS 1 Praha – Brno – Ostrava, která povede přes Vysočinu. 

Vybudování konkurenceschopné železnice je výrazným stimulem pro rozvoj ekonomiky státu. Vybudováním nových vysokorychlostních tratí mimo konvenční tratě se také zvýší kapacita stávající tratě pro rychlou nákladní dopravu a pro regionální integrované dopravní systémy. 

Zase jsme pozadu oproti Evropě?

„Všechny státy Evropy mají vysokorychlostní tratě v provozu, nebo ve výstavbě. Česká republika stále ještě nezačala a žádné vysokorychlostní tratě nestavíme. Vše je zatím pouze na papíře,“ popisuje senátor Bradáč a dodává, že je nejvyšší čas se do této věci pustit.

Právě František Bradáč převzal záštitu nad připravovanou mezinárodní konferencí na téma Vysokorychlostní trať v České republice, která se bude konat v Třebíči a Náměšti nad Oslavou 25. – 27. května.

Železnice na Vysočině je zastaralá, vlaky po ní jezdí malou rychlostí

Nejnovější železnice na našem území prochází přes Vysočinu. Je to trať Havlíčkův Brod – Brno, která byla dokončena roku 1953. Dříve sloužila jako frekventovaný tah z Německa do Maďarska, dnes její roli v osobní dopravě přezval koridor přes Pardubice. Železnice na Vysočině je finančně opomíjená. Na starých trasách se jezdí rychlostí 65 – 70 km/hod.

Nová vysokorychlostní trať by díky novým zastávkám a odbočkám na stávající železniční síti připojila Jihlavu, Havlíčkův Brod, Humpolec, Třebíč, Telč i Žďár nad Sázavou. Třicet pět minut by po nové trase trvala cesta z Jihlavy do Brna a o pět minut déle cesta z Jihlavy do Prahy.

Dálková doprava přes Vysočinu se odehrává převáženě po dálnici D1, což má negativní dopad na obyvatele žijící v blízkosti dálnice. Železnice je daleko ekologičtější a výhodnější.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace