Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení, a to by se měli dostat lidé do měst zapsaných v UNESCO, upozorňuje lidovecký senátor Bradáč

23.11.2015
Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení, a to by se měli dostat lidé do měst zapsaných v UNESCO, upozorňuje lidovecký senátor Bradáč

Autor: kdu.cz

Popisek: Senátor Bradáč

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční propojení. Časově špatně dostupné jsou města zapsaná na seznamu UNESCO – Telč a Třebíč. Zase jsme v něčem proti Evropě pozadu...

Železnice ani na Prahu, ani na Brno

Třetí město Vysočiny s památkou UNESCO Žďár n. Sázavou je dostupnější. Nedostupný je Národní park Podyjí na hranicích Kraje Vysočina a také střední Posázaví.

„Kraj Vysočina nemá kvalitní železniční napojení na Prahu, ani na Brno a ani na mezinárodní spoje,“ popisuje senátor Bradáč, který je místopředsedou Podvýboru pro dopravu a energetiku. Řešením je podle něj vybudování vysokorychlostní tratě. RS 1 Praha – Brno – Ostrava, která povede přes Vysočinu. 

Vybudování konkurenceschopné železnice je výrazným stimulem pro rozvoj ekonomiky státu. Vybudováním nových vysokorychlostních tratí mimo konvenční tratě se také zvýší kapacita stávající tratě pro rychlou nákladní dopravu a pro regionální integrované dopravní systémy. 

Zase jsme pozadu oproti Evropě?

„Všechny státy Evropy mají vysokorychlostní tratě v provozu, nebo ve výstavbě. Česká republika stále ještě nezačala a žádné vysokorychlostní tratě nestavíme. Vše je zatím pouze na papíře,“ popisuje senátor Bradáč a dodává, že je nejvyšší čas se do této věci pustit.

Právě František Bradáč převzal záštitu nad připravovanou mezinárodní konferencí na téma Vysokorychlostní trať v České republice, která se bude konat v Třebíči a Náměšti nad Oslavou 25. – 27. května.

Železnice na Vysočině je zastaralá, vlaky po ní jezdí malou rychlostí

Nejnovější železnice na našem území prochází přes Vysočinu. Je to trať Havlíčkův Brod – Brno, která byla dokončena roku 1953. Dříve sloužila jako frekventovaný tah z Německa do Maďarska, dnes její roli v osobní dopravě přezval koridor přes Pardubice. Železnice na Vysočině je finančně opomíjená. Na starých trasách se jezdí rychlostí 65 – 70 km/hod.

Nová vysokorychlostní trať by díky novým zastávkám a odbočkám na stávající železniční síti připojila Jihlavu, Havlíčkův Brod, Humpolec, Třebíč, Telč i Žďár nad Sázavou. Třicet pět minut by po nové trase trvala cesta z Jihlavy do Brna a o pět minut déle cesta z Jihlavy do Prahy.

Dálková doprava přes Vysočinu se odehrává převáženě po dálnici D1, což má negativní dopad na obyvatele žijící v blízkosti dálnice. Železnice je daleko ekologičtější a výhodnější.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace