Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení, a to by se měli dostat lidé do měst zapsaných v UNESCO, upozorňuje lidovecký senátor Bradáč

23.11.2015
Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení, a to by se měli dostat lidé do měst zapsaných v UNESCO, upozorňuje lidovecký senátor Bradáč

Foto: kdu.cz

Popisek: Senátor Bradáč

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční propojení. Časově špatně dostupné jsou města zapsaná na seznamu UNESCO – Telč a Třebíč. Zase jsme v něčem proti Evropě pozadu...

Železnice ani na Prahu, ani na Brno

Třetí město Vysočiny s památkou UNESCO Žďár n. Sázavou je dostupnější. Nedostupný je Národní park Podyjí na hranicích Kraje Vysočina a také střední Posázaví.

„Kraj Vysočina nemá kvalitní železniční napojení na Prahu, ani na Brno a ani na mezinárodní spoje,“ popisuje senátor Bradáč, který je místopředsedou Podvýboru pro dopravu a energetiku. Řešením je podle něj vybudování vysokorychlostní tratě. RS 1 Praha – Brno – Ostrava, která povede přes Vysočinu. 

Vybudování konkurenceschopné železnice je výrazným stimulem pro rozvoj ekonomiky státu. Vybudováním nových vysokorychlostních tratí mimo konvenční tratě se také zvýší kapacita stávající tratě pro rychlou nákladní dopravu a pro regionální integrované dopravní systémy. 

Zase jsme pozadu oproti Evropě?

„Všechny státy Evropy mají vysokorychlostní tratě v provozu, nebo ve výstavbě. Česká republika stále ještě nezačala a žádné vysokorychlostní tratě nestavíme. Vše je zatím pouze na papíře,“ popisuje senátor Bradáč a dodává, že je nejvyšší čas se do této věci pustit.

Právě František Bradáč převzal záštitu nad připravovanou mezinárodní konferencí na téma Vysokorychlostní trať v České republice, která se bude konat v Třebíči a Náměšti nad Oslavou 25. – 27. května.

Železnice na Vysočině je zastaralá, vlaky po ní jezdí malou rychlostí

Nejnovější železnice na našem území prochází přes Vysočinu. Je to trať Havlíčkův Brod – Brno, která byla dokončena roku 1953. Dříve sloužila jako frekventovaný tah z Německa do Maďarska, dnes její roli v osobní dopravě přezval koridor přes Pardubice. Železnice na Vysočině je finančně opomíjená. Na starých trasách se jezdí rychlostí 65 – 70 km/hod.

Nová vysokorychlostní trať by díky novým zastávkám a odbočkám na stávající železniční síti připojila Jihlavu, Havlíčkův Brod, Humpolec, Třebíč, Telč i Žďár nad Sázavou. Třicet pět minut by po nové trase trvala cesta z Jihlavy do Brna a o pět minut déle cesta z Jihlavy do Prahy.

Dálková doprava přes Vysočinu se odehrává převáženě po dálnici D1, což má negativní dopad na obyvatele žijící v blízkosti dálnice. Železnice je daleko ekologičtější a výhodnější.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Lucie Bartoš