Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Problém, parkování v Ústí se může výrazně prodražit. ODS navrhuje zóny

11.04.2013
Problém, parkování v Ústí se může výrazně prodražit. ODS navrhuje zóny

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Ilustrační foto

Ústečané by brzy mohli řešit nový problém. Podle místních politiků je málo místa na parkování, a tak by si místní občané mohli za parkovací místo výrazně připlatit.

S návrhem přišla ústecká ODS, která nabídla magistrátu, aby v budoucnu zvážil zřízení parkovacích zón. Ve městě a především pak v jednotlivých městských částech je totiž pramálo míst na parkování.

Prosadí ODS novinku?

Myšlenka opozičních občanských demokratů by přitom situaci nezachránila. A počet volných parkovacích míst nezvýšila už vůbec. Zóny by nerozšířily kvótu pro počet zaparkovaných aut, ale směli by v nich stát pouze takzvaní „permanentkáři“. Zkrátka řidiči se zaplaceným poplatkem.

„V Ústí není dlouhodobě řešený problém parkování. Toto nařízení by alespoň garantovalo, že byste před svým bydlištěm měli zaručené parkovací místo,“ komentuje situaci starosta centrálního obvodu za ODS Jan Tvrdík.

Magistrát zůstává v klidu

Podobný systém už funguje v Praze. Zda by se uchytil i v severočeském krajském městě, zůstává však otázkou. Občanští demokraté by si představovali, že předplacení volného parkovacího místa by Ústečany přišlo na tisícikorunu ročně. Lidé, kteří nebydlí v místě, kde nechali své auto, by ho směli zaparkovat na zpoplatněném parkovišti na určitou dobu. Takových míst v Ústí je dvaatřicet.

Projekt zatím naráží u magistrátu, který nesdílí stejný postoj jako místní ODS. „Nic takového neplánujeme. Nadále pouze platí zpoplatnění některých úseků pozemních komunikací,“ krčí rameny tiskový mluvčí města Karel Rouč.

Jak by projekt fungoval?

Přestože o myšlenku ústecké ODS tamní magistrát nejeví přílišný zájem, strana i tak představila systém, jakým by fungoval. V parkovacích zónách by mohli dlouhodobě parkovat pouze auta tamních obyvatel z přilehlých oblastí, vlastníků nedalekých nemovitostí a firem sídlící v okolí. Ti by dostali parkovací kartu, její cena by stála do tisícikoruny ročně. Majitelé vozů nevlastnící parkovací kartu by v zónách mohli stavět jen od šesti do osmi ráno a přes den maximálně na tři minuty.

Tomáš Novotný

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace