Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

„Je to průser. Tahle ulice je dlouhodobě nejhorší v celém kraji, je to ulice smrti!“ Lidé umírají, místní se zlobí a policie i politici mlčí. Proč, proboha?

01.02.2015
„Je to průser. Tahle ulice je dlouhodobě nejhorší v celém kraji, je to ulice smrti!“ Lidé umírají, místní se zlobí a policie i politici mlčí. Proč, proboha?

Autor: Petr Blahuš

Popisek: Ulice Sociální péče je pas na chodce. Křížky na okrajích to dokazují.

Ulice smrti. Tak říkají sami Ústečané ulici Sociální péče na Severní terase. Jen necelé dva kilometry dlouhá, leč přímá a z kopce vedoucí čtyřproudová silnice drží smutný primát jedné z nejnebezpečnějších ulic České republiky. Ústeckou policii, stejně jako zdejší politiky, však situace kolem ní nechává klidné.

Jen za poslední dva roky vyhasl na ulici Sociální péče vinou neukázněných řidičů,  řídících se heslem „Přechod není zeď“, život nejméně čtyř osob. Podle aktuálních policejních statistik nehodovost v Ústeckém kraji stoupla v minulém roce o 142 karambolů na celkových 8372 případů. Co je ale horší, citelně stoupl také počet mrtvých - o devět na 57.

Navíc neuplyne prakticky týden, aby auto na ulici Sociální péče na vyznačeném přechodu nesrazilo a vážně nezranilo další lidi. Například v pátek 16. ledna srazila opilá řidička na osvětleném přechodu u odbočky pod Holoměří muže, a o šest dní později smetlo auto chodce na přechodu u zastávky veřejné dopravy Sociální péče jen 1,6 km od lokace první nehody. Obě tato místa přitom hojně využívají děti cestou do školy a k oběma nehodám došlo doslova jen pár metrů od křížků, vztyčených jako němé memento na krajnici. „Je to prostě průser. Tahle ulice je dlouhodobě nejhorší v celém Ústí nad Labem a asi i kraji. Je to ulice smrti,“ potvrdil redakci Krajských listů známý ústecký aktivista Jan Kvapil. Ten shodou okolností bydlí přímo vedle ní a tak si ani nemůže dovolit pouštět své dvě malé dcery samotné do školy. Respektive na zastávku na druhém konci této ústecké „dálnice“.

Poslat děti přes silnici může jen vrah

„Byl bych brzy spolupachatelem vraždy,“ říká natvrdo Ústečan Jan Kvapil. I on se kvůli dětem snažil věc už před časem řešit s magistrátem. „Před dvěma roky jsem jim psal, ale neudělali vůbec nic. Ani nesnížili rychlost ze 70 km,“ popisuje svůj marný boj s úředníky Kvapil, známý po celém městě už řadu let svou ekologickou angažovaností i bojem proti propojení ústeckých politiků a podnikatelů se zdejší mafií. „Přitom je jediné řešení: zpomalit rychlost. Ale ne nějakou značkou, z toho si žádný mafián v těžkém fáru hlavu dělat nebude. Je třeba tam dát retardéry,“ navrhnul Kvapil.

Kvapil není zdaleka sám, kdo na smrtelné nebezpečí a lajdáctví státních a obecních orgánů upozorňuje. „Co dělá naše městská policie, která jinak umí jen buzerovat?“, ptá se rozhořčeně důchodce Jaroslav Svoboda ze Severní Terasy, přes kterou „Ulice smrti“ vede. „Když jedu ráno do Neštěmic, vidím stát před začátkem školy hlídky strážníků na všech přechodech. Totéž pak kolem poledne, kdy jdou malí školáci domů. A to jsou jen dvouproudové komunikace. Tady na Severní Terase, na čtyřproudovce, kterou si spousta řidičů plete s dálnicí a sviští si to tady klidně i přes stovku, jsem ale šedý mor (ústecká přezdívka pro městskou policii, pozn. red.) nikdy neviděl,“ nechápe přístup úřadů Svoboda.

Magistrát si uložil bobříka mlčení

Rovněž jeho žena má ve věci jasno: „Politikům, kteří by mohli policii nakázat něco dělat nebo na silnici provést stavební úpravy, jsou problémy nás obyčejných lidí u zadku. Dělají si jen tu svoji politiku, bez ohledu na partaje. Jde jim jen o prachy, Začnou něco dělat, až tam nějaký magor zabije jejich dětí,“ tvrdí Ivana Svobodová.

„Co může policie dělat, když ožralá ženská nabere na osvětleném přechodu chlapa? Nelze být všude,“ brání čest policie pod podmínkou anonymity v souvislosti s nehodou v pátek 16. ledna vysoce postavený příslušník dopravního inspektorátu. Podle něj patří v tomto směru ústečtí šoféři mezi nejhorší v republice. „Pražané sice jezdí rychle a agresivně, ale na rozdíl od nás tady na severu se už naučili ve městě před přechodem sundat nohu z plynu. Podle Ústečanů, a jak vyplynulo přímo z nějaké statistiky hlavně těch s Audi, ale přechod není zeď. Domnívají se, že protože mají drahé auto, jsou bohové a nikdo na ně nemůže,“ míní policista.

Oficiální reakce krajského ředitelství policie, která přišla až po několikáté urgenci, byla ovšem značně kratší a neutrální. „Dopravní policisté v rámci nepravidelných kontrol provádí na této komunikaci měření rychlosti a další dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu. Ohledně stavebně technických úprav se budete muset obrátit na příslušný orgán,“ sdělila redakci policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Redakce samozřejmě zároveň s policií oslovila s dotazem, jak – a zda- situaci hodlá řešit také nově zvolené ústecké zastupitelstvo. Ačkoliv jeho představitelé šli do voleb s proklamací o maximální otevřenosti vůči veřejnosti, na dotazy redakce nijak neodpověděli.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.          

Vložil: Petr Blahuš

Tagy
doprava,
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace