Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jen se trochu oteplí, kraj už sedlá železné koně a zve turisty na pouť po krásách celého Ústecka

03.04.2018
Jen se trochu oteplí, kraj už sedlá železné koně a zve turisty na pouť po krásách celého Ústecka

Foto: kraj Ústecký

Popisek: Ústecký kraj začaly brázdit historické vlaky

V pátek 30. března vyjely na tratě turistické linky Dopravy Ústeckého kraje. Asi největší zájem přilákala Švestková dráha z Mostu do Lovosic, která nese též označení Středohorský motoráček. Na trasu vedoucí malebnou krajinou Českého středohoří se na výlet vláčkem taženým parní lokomotivou vydal i hejtman Oldřich Bubeníček s rodinou.

Švestková dráha se postupně stane nejmodernější regionální tratí v Evropě. Regionální trasu mění její nový vlastník – firma AŽD Praha. Trať se vybavuje moderní zabezpečovací a sdělovací technikou a stane tak zkušebním polygonem. Víkendový a sváteční provoz bude stejně jako v minulosti dotovat Ústecký kraj.

První jízda

V sobotu 30. března odstartovala Švestková dráha v Mostě. Na trať vyjel parní vlak s historickou lokomotivou přezdívanou Velký bejček. Švestková dráha má ještě jednu zvláštnost. Každoročně se utkávají železniční stanice a zastávky o titul nejhezčího nádraží na české železnici. V roce 2017 zvolila veřejnost druhou nejhezčí stanicí tu v obci Třebívlice na Litoměřicku, která leží právě na Švestkové dráze a patří společnosti AŽD Praha.

Nejen o víkendech

Jsou však i úvahy o tom, že by zde jezdily vlaky i ve všední dny. „Tato trať má turistický i technický potenciál. Musíme to ale v první řadě prodiskutovat se starosty dotčených obcí. Musí o to být zájem,“ sdělil nedávno pro iDNES náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek.

Linky, které fakt nejsou zadarmo

Švestková dráha patří do širší rodiny turistických linek. Kraj objednává dopravu na tratích Kamenický motoráček, Zubrnický motoráček a v provozu bude i Podřipský a Doupovský motoráček. V letošním roce budou náklady na dotovaný provoz železničních turistických linek činit 9,3 milionu korun z rozpočtu kraje.

Náklady na jednotlivé linky

T1 Česká Kamenice – Kamenický Šenov 621 576,56 Kč

T3 Ústí nad Labem – Velké Březno – Zubrnice 2 716 882,50 Kč

T4 Lovosice – Most 2 379 330,45 Kč

T5 Libochovice – Roudnice n. Labem 1 515 846,10 Kč

T6 Kadaň – Podbořany – Radonice u Kadaně 2 123 447,40 Kč

Zdroj: TZ

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb