Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jen se trochu oteplí, kraj už sedlá železné koně a zve turisty na pouť po krásách celého Ústecka

03.04.2018
Jen se trochu oteplí, kraj už sedlá železné koně a zve turisty na pouť po krásách celého Ústecka

Autor: kraj Ústecký

Popisek: Ústecký kraj začaly brázdit historické vlaky

V pátek 30. března vyjely na tratě turistické linky Dopravy Ústeckého kraje. Asi největší zájem přilákala Švestková dráha z Mostu do Lovosic, která nese též označení Středohorský motoráček. Na trasu vedoucí malebnou krajinou Českého středohoří se na výlet vláčkem taženým parní lokomotivou vydal i hejtman Oldřich Bubeníček s rodinou.

Švestková dráha se postupně stane nejmodernější regionální tratí v Evropě. Regionální trasu mění její nový vlastník – firma AŽD Praha. Trať se vybavuje moderní zabezpečovací a sdělovací technikou a stane tak zkušebním polygonem. Víkendový a sváteční provoz bude stejně jako v minulosti dotovat Ústecký kraj.

První jízda

V sobotu 30. března odstartovala Švestková dráha v Mostě. Na trať vyjel parní vlak s historickou lokomotivou přezdívanou Velký bejček. Švestková dráha má ještě jednu zvláštnost. Každoročně se utkávají železniční stanice a zastávky o titul nejhezčího nádraží na české železnici. V roce 2017 zvolila veřejnost druhou nejhezčí stanicí tu v obci Třebívlice na Litoměřicku, která leží právě na Švestkové dráze a patří společnosti AŽD Praha.

Nejen o víkendech

Jsou však i úvahy o tom, že by zde jezdily vlaky i ve všední dny. „Tato trať má turistický i technický potenciál. Musíme to ale v první řadě prodiskutovat se starosty dotčených obcí. Musí o to být zájem,“ sdělil nedávno pro iDNES náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek.

Linky, které fakt nejsou zadarmo

Švestková dráha patří do širší rodiny turistických linek. Kraj objednává dopravu na tratích Kamenický motoráček, Zubrnický motoráček a v provozu bude i Podřipský a Doupovský motoráček. V letošním roce budou náklady na dotovaný provoz železničních turistických linek činit 9,3 milionu korun z rozpočtu kraje.

Náklady na jednotlivé linky

T1 Česká Kamenice – Kamenický Šenov 621 576,56 Kč

T3 Ústí nad Labem – Velké Březno – Zubrnice 2 716 882,50 Kč

T4 Lovosice – Most 2 379 330,45 Kč

T5 Libochovice – Roudnice n. Labem 1 515 846,10 Kč

T6 Kadaň – Podbořany – Radonice u Kadaně 2 123 447,40 Kč

Zdroj: TZ

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace