Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vánoční dárek za bezmála půl miliardy: Nová železnice pro cestující na trati mezi ústeckým Střekovem a stanicí Děčín východ

18.12.2016
Vánoční dárek za bezmála půl miliardy: Nová železnice pro cestující na trati mezi ústeckým Střekovem a stanicí Děčín východ

Autor: Archiv

Popisek: Takový dárek k Vánocům by si nechal líbit kde kdo

Modely železnic jsou častým vánočním dárkem, opravdové nové koleje a zastávky ale dostali pod stromeček obyvatelé na železniční trati ústeckého Střekova a stanice Děčín východ.

V rámci projektu byla na uvedené trati provedena kompletní výměna železničního svršku a sanace železničního spodku a k vybudování nového traťového zabezpečovacího zařízení a hlavně k postavení dvou nových zastávek Svádov a  Těchlovice. 

Upravovaly se i některé nosné konstrukce mostů Měnila se také přejezdová zabezpečovací zařízení a vybudovala automatická hradla Svádov a Těchlovice, která umožňují bezpečný provoz vlaků v obou směrech a po obou kolejích. 

Cestující především oceňují přesun zastávek blíže obcím a bezbariérová nástupiště  na vnější straně kolejí. Generální ředitel SŽDC Pavel Surý za hlavní přínos rekonstrukce železniční trati označil zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti železniční dopravy. Trať dnes splňuje ty nejpřísnější evropské parametry.

Dárek za bezmála půl miliardy

Zhotovitelem stavby, při níž se také mimo jiné upravovalo sedm železničních přejezdů, bylo netradiční sdružení dvou firem, jedné české KLEMENT a. s. se sídlem v nedalekých Hliňanech a jedné maďarské společnosti A-HID se sídlem v Budapešti. Přes prvotní problémy, se spolupráce těchto dvou firem rozvinula na velmi dobrou úroveň a vznikl tak základ, na němž je možné realizovat i další stavby. 

Na trati dlouhé skoro osmnáct kilometrů pracovali jejich zaměstnanci 212 dní a na stavbě jich bylo až 130 během jedné směny. Náklady dosáhly přes 429 milionů korun. 

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace