Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vánoční dárek za bezmála půl miliardy: Nová železnice pro cestující na trati mezi ústeckým Střekovem a stanicí Děčín východ

18.12.2016
Vánoční dárek za bezmála půl miliardy: Nová železnice pro cestující na trati mezi ústeckým Střekovem a stanicí Děčín východ

Foto: Archiv

Popisek: Takový dárek k Vánocům by si nechal líbit kde kdo

Modely železnic jsou častým vánočním dárkem, opravdové nové koleje a zastávky ale dostali pod stromeček obyvatelé na železniční trati ústeckého Střekova a stanice Děčín východ.

V rámci projektu byla na uvedené trati provedena kompletní výměna železničního svršku a sanace železničního spodku a k vybudování nového traťového zabezpečovacího zařízení a hlavně k postavení dvou nových zastávek Svádov a  Těchlovice. 

Upravovaly se i některé nosné konstrukce mostů Měnila se také přejezdová zabezpečovací zařízení a vybudovala automatická hradla Svádov a Těchlovice, která umožňují bezpečný provoz vlaků v obou směrech a po obou kolejích. 

Cestující především oceňují přesun zastávek blíže obcím a bezbariérová nástupiště  na vnější straně kolejí. Generální ředitel SŽDC Pavel Surý za hlavní přínos rekonstrukce železniční trati označil zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti železniční dopravy. Trať dnes splňuje ty nejpřísnější evropské parametry.

Dárek za bezmála půl miliardy

Zhotovitelem stavby, při níž se také mimo jiné upravovalo sedm železničních přejezdů, bylo netradiční sdružení dvou firem, jedné české KLEMENT a. s. se sídlem v nedalekých Hliňanech a jedné maďarské společnosti A-HID se sídlem v Budapešti. Přes prvotní problémy, se spolupráce těchto dvou firem rozvinula na velmi dobrou úroveň a vznikl tak základ, na němž je možné realizovat i další stavby. 

Na trati dlouhé skoro osmnáct kilometrů pracovali jejich zaměstnanci 212 dní a na stavbě jich bylo až 130 během jedné směny. Náklady dosáhly přes 429 milionů korun. 

Vložil: Anička Vančová