Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Vánoční dárek za bezmála půl miliardy: Nová železnice pro cestující na trati mezi ústeckým Střekovem a stanicí Děčín východ

18.12.2016
Vánoční dárek za bezmála půl miliardy: Nová železnice pro cestující na trati mezi ústeckým Střekovem a stanicí Děčín východ

Autor: Archiv

Popisek: Takový dárek k Vánocům by si nechal líbit kde kdo

Modely železnic jsou častým vánočním dárkem, opravdové nové koleje a zastávky ale dostali pod stromeček obyvatelé na železniční trati ústeckého Střekova a stanice Děčín východ.

V rámci projektu byla na uvedené trati provedena kompletní výměna železničního svršku a sanace železničního spodku a k vybudování nového traťového zabezpečovacího zařízení a hlavně k postavení dvou nových zastávek Svádov a  Těchlovice. 

Upravovaly se i některé nosné konstrukce mostů Měnila se také přejezdová zabezpečovací zařízení a vybudovala automatická hradla Svádov a Těchlovice, která umožňují bezpečný provoz vlaků v obou směrech a po obou kolejích. 

Cestující především oceňují přesun zastávek blíže obcím a bezbariérová nástupiště  na vnější straně kolejí. Generální ředitel SŽDC Pavel Surý za hlavní přínos rekonstrukce železniční trati označil zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti železniční dopravy. Trať dnes splňuje ty nejpřísnější evropské parametry.

Dárek za bezmála půl miliardy

Zhotovitelem stavby, při níž se také mimo jiné upravovalo sedm železničních přejezdů, bylo netradiční sdružení dvou firem, jedné české KLEMENT a. s. se sídlem v nedalekých Hliňanech a jedné maďarské společnosti A-HID se sídlem v Budapešti. Přes prvotní problémy, se spolupráce těchto dvou firem rozvinula na velmi dobrou úroveň a vznikl tak základ, na němž je možné realizovat i další stavby. 

Na trati dlouhé skoro osmnáct kilometrů pracovali jejich zaměstnanci 212 dní a na stavbě jich bylo až 130 během jedné směny. Náklady dosáhly přes 429 milionů korun. 

Vložil: Anička Vančová

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace