Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Ten vocas, co to způsobil, by si měl stoupnout za mě do fronty na pracáku... Proč Ústečané tak zuří? Zjišťovali jsme

09.10.2015
Ten vocas, co to způsobil, by si měl stoupnout za mě do fronty na pracáku... Proč Ústečané tak zuří? Zjišťovali jsme

Autor: DPMUL

Popisek: Trolejbus v Ústí, ilustrační foto

Lidé v krajském městě Ústí nad Labem zuří. Už několik měsíců město trápí problémy v jeho veřejné hromadné dopravě. Kvůli přechodu na poprázdninový provoz došlo k posunu intervalů mezi spoji, navíc se zvýšila poruchovost spojů nasazovaných na linky hlavně ze Severní Terase, a to i zbrusu nových trolejbusů. Provoz je také zdržován pokračujícími pracemi na zastávkách MHD a přechodech pro chodce, díky čemuž vznikají hlavně v ranní špičce dlouhé kolony.

Jeden z bohužel více takových karambolů zažili obyvatelé Severní Terasy před několika dny. Kvůli vynechání hned dvou spojů linky 51 a zpoždění spoje č. 15 bez nasazení jakékoliv náhradní dopravy se možná až stovky lidí, včetně malých školáků nedostali včas do práce nebo do školy. Mnoho z nich kvůli selhání techniky i lidského faktoru v podobě chyby dispečera MHD nestihlo ani vlakové spoje do Prahy nebo Děčína a měli tak značné problémy.

„To je hrozné. Od září je to už poněkolikáté. Co tam na dispečinku dělají, chrápou? Chápal bych, že občas nenastartuje autobus nebo trolejbus, ale proč za něj dispečer nepošle náhradu? Vždyť lidé jedou do práce přesně na čas, a takhle přijedou pozdě, protože jim třeba ujedou i přípoje nebo přestupy,“ svěřil se Krajským listům se svým naštváním Jan Vojáček z Mezní ulice na Severní Terase. Ani další cestující si v improvizované anketě na zastávce přeplněné naštvanými lidmi neberou servítky. „Kvůli těm kreténům přijedu pozdě na pracovní pohovor, takže budu asi dál bez práce. Ten vocas, co to způsobil, by si měl stoupnout za mě do fronty na pracáku. A ten nový ředitel dopravního podniku Libor Turek, který dostal flek jako politickou trafiku, tak také,“ zuří pětačtyřicetiletá Marcela Tichá ze Svojsíkovi ulice.

Dopravní podnik: To se stává

Podle náměstka výkonného ředitele ústeckého dopravního podniku pro dopravu Milana Šlejtra stojí za tímto konkrétním kolapsem porucha trakčního vedení v Krásném Březně. Jenže k ní ovšem došlo už před pátou ráno. „Z tohoto důvodu byl přerušen provoz všech linek vedoucí touto lokalitou, tedy linek č.  51, 55, 56, 57, 58 a 59. Přerušení trvalo až do 7 hodin, kdy byla porucha odstraněna a byl postupně obnoven provoz trolejbusů,“ sdělil Krajským listům Šlejtr. Podle něj byla mezi pátou ráno a 8.40 zavedena náhradní autobusová doprava, která byla provozována kyvadlově bez vazby na jízdní řád. Tedy není pravda, že by dispečer nevydal pokyn k nasazení náhradní autobusové dopravy. „Je nutné vzít na vědomí, že není možné okamžitě zajistit veškeré spoje dle jízdního řádu, neboť se jedná o mimořádnou událost, kdy je nutné nejdříve zajistit pro cestující alespoň kyvadlovou dopravu. Pokud by se jednalo o delší časové období, byli by řidiči trolejbusů obsazeni na autobusy a napojeni dle jízdních řádů. Vzhledem k tomu, že službu konající dopravní dispečeři učinili veškerá opatření pro zajištění dopravní obslužnosti a pro rychlé odstranění poruchy, nebude Dopravní podnik přijímat žádné kroky vůči těmto zaměstnancům,“ tvrdí Šlejtr.

Jenže jeho slova zcela vyvrací stovky lidí stepujících v ranním chladu na zastávkách podél tras těchto páteřních linek. „Žádná kyvadlová doprava ze Severní Terasy zavedena nebyla, ale možná pan náměstek, který jel do práce služebním autem, nějakou ve zpětném zrcátku viděl,“ říká posměšně v reakci na náměstkova slova Jan Žižka ze Špálovy ulice. „Mrzl jsem tam s klukem, který jel do školy, skoro 40 minut, než jsme se namačkali aspoň do dalšího autobusu linky 15. Ten doslova praskal ve švech,“ dodal Ústečan.

Další problémy veřejné dopravy v Ústí

Kromě problémů s technikou trápí Ústečany také opravy a rekonstrukce zastávek MHD, které město nestačilo dokončit přes prázdninový klid. Doprava je u nich svedena do jednoho pruhu a tak se kolony tvořící se u zúžení pohybují jen pomalu a střídavě.  Na dovršení chaosu a stresu se navíc podílí Městská policie: Poblíž většiny těchto dopravních zúžení se nachází přechody a strážníci u nich vždy ráno zastavují provoz aut, aby děti mohly bezpečně přejít přes ulici. „ Jenže ty tupce vůbec nezajímá, že tam třeba už pět minut stojí dlouhá kolona aut, které čekají, až se uvolní provoz v protisměru a když se tak už konečně stane, strážník je bez rozmyslu zase zastaví, aby mohlo třeba jen jedno dítě přejít přes ulici. Takže kvůli jednomu člověku jsou omezeny desítky, vždyť v těch kolonách stojí i rodiče, co taky vezou své děti do školy,“ nechápe logiku počínání některých strážníků Karel Tichý z Dobětic.

Ústečanům také vadí úpravy  některých jízdních řádů. Změnami intervalů se tak buďto stalo, že jim ujíždějí přípoje, kterými dříve jezdili a tak musí vstávat na dřívější spoj, třeba až o půl hodiny dříve.  Prodloužení intervalů také způsobuje pravidelné ranní mačkanice na klíčových zastávkách MHD, jako např. Divadlo, Masarykova  nebo Mírové náměstí. Protože mezi čekajícími je v ranní špičce spousta dětí jedoucích do školy, které se při čekání nudí a hrají si a honí po refýžích, je jen otázkou času, kdy nějaké z nich spadne pod přijíždějící autobus nebo trolejbus. „V současné době neplánujeme žádné úpravy jízdních řádů. Případné změny jsou prováděny na základě jednání s objednavateli dopravy, tedy Statutárního města Ústí nad Labem a Krajského úřadu Ústeckého kraje. Občané se mohou obracet se svými připomínkami na Zákaznické a informační středisko, využít elektronických komunikačních kanálů. Veškeré podněty, připomínky jsou evidovány a následně projednávány s objednateli dopravy,“ radí nespokojencům náměstek ústeckého dopravního podniku Milan Šlejtr.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Petr Blahuš

Tagy
Doprava,

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace