Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Volba prezidenta

Volba prezidenta

Z 9 statečných, ucházejících se o Pražský hrad, zbyli 2; čeká nás druhé kolo

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Plán obchvatu Bíliny má novou podobu, variantu X. Ta počítá s nájezdem těsně před mšstem ve směru od Teplic u stavebnin

28.02.2017
Plán obchvatu Bíliny má novou podobu, variantu X. Ta počítá s nájezdem těsně před mšstem ve směru od Teplic u stavebnin

Autor: bilina.cz

Popisek: Severočeské lázeňské město Bílina

Myšlenka obchvatu Bíliny opět ožívá. Vedení města i přes nedávné zamítnutí takzvané východní varianty v jednání o obchvatu neustávalo a nyní je prověřována již bývalým zastupitelstvem navržená varianta X. Ta má hned tři podvarianty. “Všechny tři jsou ale téměř stejné, liší se pouze ve výškovém uspořádání a napojení sjezdů a nájezdů,” popsal vedoucí dopravního odboru Oldřich Jedlička.

Varianta X počítá s nájezdem na obchvat těsně před Bílinou ve směru od Teplic u stavebnin. Tam by řidiči vyjeli na přemostění, které by překlenovalo řeku a železnici směrem k Důlní ulici. Na tu by se napojilo a zhruba v polovině ulice by obchvat vedl do tunelu. „Ten by se stáčel zase zpět pod řeku a železnici. U koupaliště by vyústil na povrch a napojil se zase na silnici 1/13,” vysvětlil vedoucí. Celý obchvat by byl čtyřpruhový.

Zastupitelé se s tímto návrhem seznámili na svém zasedání a návrh hodnotili veskrze kladně. Po dlouholetých jednáních o obchvatu mají již velmi střízlivý náhled na věc, a tak ihned s klady varianty uviděli i její zápory. „Negativem je podle mě špatné napojení Pražského Předměstí a sídliště Za Chlumem na obchvat a také to, že se u vyústění tunelu a napojení na třináctku bude koncentrovat velké množství aut u rekreační a sportovní zóny na Kyselce,” upozornil zastupitel Jindřich Brunclík. Výhodou varianty X je její délka, ta by se proti východní variantě zkrátila zhruba o čtyři kilometry, a také kladné vnitřní výnosové procento i přes vyšší pořizovací stavební náklady.

Bílina - obchvat

Před několika měsíci prozatím ukončilo Ředitelství silnic a dálnic přípravné práce na takzvané východní variantě, která měla vést kolem Bořně, přes zahrádkářskou kolonii a napojovat se na silnici 1/13 za městem ve směru na Teplice. Stále je však kromě varianty X ve hře i možnost přemostění města, které by vedlo přímo nad silnicí 1/13, nebo tunelu, který by vedl přímo pod touto silnicí.

„Jednání budou nadále pokračovat. Studii ŘSD pro variantu X jsme obdrželi v těchto dnech a nyní ji hodnotíme. Budeme se zabývat spolu s ŘSD a ministerstvem dopravy například i tím, zda skutečně uleví dopravě a řidiči ji budou využívat a jaký dopad bude mít na provoz v centru. V tom nám napomůže dopravní model, který v současné době město poptává,” dodala místostarostka Zuzana Bařtipánová.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace