O jarních prázdninách vyjedou z Litvínova na Moldavu zvláštní vlaky. Lyžaře dovezou až k běžeckým tratím na německé straně hranice
12.01.2016
Foto: mulitvinov.cz
Popisek: Moldavská horská dráha byla původně vybudována pro nákladní dopravu, v současnosti je celoročně oblíbeným dopravním prostředkem za sportem a turistikou do Krušných hor
Během jarních prázdnin v Teplicích a Ústí nad Labem vyjede na Moldavu v Krušných horách několik mimořádných vlakových spojů. Vlaky pojedou 1., 2., 15. a 16. února.
Unikátní zážitek nabízí zimní cesta do Krušných hor vlakem. Pravidelnou linkou U25 z Mostu přes Litvínov a Osek se dostanete přímo k běžeckému lyžařskému areálu v Novém Městě, na Moldavě, na Krušnohorskou magistrálu nebo na německé běžkařské traně v Neu Rehefeldu.
Během jarních prázdnin v Teplicích a Ústí nad Labem vyjede na Moldavu několik mimořádných spojů s kapacitou 220 míst, které nejen umožní lyžařům rychlou a bezpečnou dopravu až k oblíbeným sportovním areálům, ale zároveň jim dopřejí jedinečný zážitek z cesty romantickou zimní přírodou.
Spoje pojedou 1., 2., 15. a 16. února 2016. Ranní vlak vyjede z hlavního nádraží v Ústí nad Labem vždy v 8:24 hodin a do Mildavy v Krušných horách dorazí v 10:05, na zpáteční cestu bude zvláštní vlak připraven v Moldavě vždy v 16:02 hodin.

Nájezd na hrobský viadukt Moldavské horské dráhy
Souprava staví ve stanicích:
Ústí nad Labem-západ
Teplice v Čechách
Proboštov
Lom u Mostu
Louka u Litvínova
Lom u Mostu-zastávka
Osek-město
Hrob
Dubí
Mikulov v Krušných horách
Mikulov-Nové Město
Moldavská horská dráha Most – Freiberg, nazývaná též Teplický Semmering, byla oficiálně uvedena do provozu 18. května 1885. Vybudovaly ji společnosti Pražsko-duchcovské dráhy v Čechách a Lipsko-drážďanská železniční společnost v Sasku především za účelem nákladní dopravy. V rámci České republiky se jedná o technicky unikátní horskou trať, která pomocí tunelů, viaduktů a úvraťové stanice v Dubí překonává značné stoupání na krátké vzdálenosti. Na přelomu 50. a 60. let minulého století posloužila k dopravě stavebního materiálu pro přehradu Fláje. V současnosti je celoročně oblíbeným dopravním prostředkem za sportem a turistikou do Krušných hor.
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .
Vložil: Redaktor KL