Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Dva teplické přechody jsou díky osvětlení bezpečnější. Podívejte se sami, zda chodíte právě po nich

04.09.2015
Dva teplické přechody jsou díky osvětlení bezpečnější. Podívejte se sami, zda chodíte právě po nich

Autor: cez.cz

Popisek: Jeden z teplických přechodů pro chodce.

Čtvrteční dopoledne patřilo v Teplicích slavnostnímu představení nových bezpečnostních prvků dvou místních přechodů. Přechody v ulicích Riegrova a U Červeného kostela se nachází v blízkosti školy a díky odborníkům z organizace BESIP a Nadaci ČEZ, která městu na osvětlení frekventovaných přechodů přispěla částkou 120 tisíc korun, se tepličtí školáci mohou při jejich přecházení cítit bezpečněji.

Teplické přechody doposud nesplňovaly platné standardy pro bezbariérové užívání staveb ani bezpečnost silničního provozu. Oběma chybělo nasvícení i vhodné vodicí prvky a zejména za snížené viditelnosti se tak obě místa stávala pro řidiče nepřehlednými.

Nutnost zvýšit jejich bezpečnost ještě umocňoval fakt, že přechody se nachází v těsné blízkosti místní Speciální základní a mateřské školy. „V rámci zvýšení bezpečnosti přechodů v ulicích Riegrova a U Červeného kostela jsme je nechali zkrátit předsazenými chodníkovými plochami. Místa jsme bezbariérově upravili, dodali vhodné vodicí prvky a kvalitní osvětlení,“ sdělila Jana Strejcovská z Odboru dopravy a životního prostředí Magistrátu města Teplice. Úpravy pomohou školákům, lidem se zdravotním handicapem i ostatním chodcům z Teplic, pro které bude nyní přecházení pohodlnější a přehlednější.

O dohled nad návrhem a instalací bezpečnostních prvků na teplické přechody se postarali zástupci organizace BESIP Ministerstva dopravy, s nimiž Nadace ČEZ spolupracuje. „Chodci se často mylně domnívají, že když oni vidí přijíždějící vozidlo, musí je řidič automaticky vidět také. U malých dětí toto platí dvojnásob a i chvilková nepozornost ze strany řidiče může v problematických místech vést k tragickým následkům. Oba teplické přechody denně přechází mnoho školáků, bylo proto nutné klást maximální důraz na jejich přehlednost, a to i za snížené viditelnosti,“ vysvětlil krajský koordinátor BESIP pro Ústecký kraj Jan Pechout.

Nadace ČEZ osvětluje nejnebezpečnější přechody už od roku 2013. Od začátku se setkává s velkým zájmem ze strany měst a obcí, ale také veřejnosti, která často kritické přechody k osvětlení sama navrhuje. „Systematicky se snažíme zvyšovat bezpečnost na problematických přechodech po celé České republice, jako naposledy teď v Teplicích. Nepřehledných zeber je ale v Česku stále hodně, proto máme před sebou ještě hodně práce,“ uvedla Michaela Žemličková, ředitelka Nadace ČEZ.

Další fakta:

  • Přechody pro chodce jsou častým místem dopravních nehod s často tragickými následky.Čtrnáctou nejtragičtější příčinou nehod zaviněných řidičem motorového vozidla bylo v loňském roce nedání přednosti chodci na vyznačeném přechodu. Z tohoto důvodu se stalo 990 nehod, při nichž zemřelo 13 chodců.
  • Jen za první pololetí letošního roku způsobili řidiči motorových vozidel 433 nehod z důvodu nedání přednosti chodci na vyznačeném přechodu.
  • Při rychlosti 75 km/h potřebuje řidič k reakci nejméně 31 m (1,5 s).
  • Kvalitní osvětlení dokáže snížit počet střetů s chodci na přechodech až o 65 %.
  • Osvětlení se projektuje na každý přechod zvlášť, do výpočtů se zahrnuje nejen šířka silnice a přechodu, ale i okolní osvětlení, barva povrchu silnice, stoupání či klesání vozovky atd.
  • Osvětlení přechodu není přímo shora, ale pod mírným úhlem vždy ze směru příjezdu aut. Chodec je tak osvětlen více ze strany, aby jej řidič viděl skutečně jasně. Současně je třeba nastavit osvětlení tak, aby řidiče ani v jednom směru neoslňovalo. 

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Lucie Bartoš

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace