Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Filmové stopy

Filmové stopy

O tom, jak a kde se točil Malý Bobeš podle J.V.Plevy, kultovního čtení mnoha našich generací

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Krampol slavil a Luděk Sobota předvedl ruku šmátralku pod sukní Dády, na níž by byla i Saxana pyšná. Jeho žena jen zírala…

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Princezna z pohádek oslavila 50. O její stále dívčí tváři a partnerstvích

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

„Jejda, tohle mi od rána vysí v koupelně,“ sdělila národu Dáda excelentní češtinou. Co visí? Červené trencle.

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Viceprezident Autoklubu František Čečil proháněl veterány. Je znalcem mosteckého okruhu, na který se rád vrací. Jako nyní...

23.01.2017
Viceprezident Autoklubu František Čečil proháněl veterány. Je znalcem mosteckého okruhu, na který se rád vrací. Jako nyní...

Autor: Autodrom Most.

Popisek: Viceprezident Autoklubu ČR František Čečil zná mostecký okruh velmi dobře

Viceprezident Autoklubu ČR (AČR) pro mimosportovní činnosti a předseda Asociace Veteran Car Clubů (AVCC) AČR František Čečil je vystudovaný pedagog a odborník na životní prostředí. Patří k průkopníkům veteránského hnutí u nás. Láskou k historickým automobilům i motocyklům vzplanul už jako mladík.

Bude to velký svátek a úžasná podívaná

Veteránům se intenzivně věnuje 40 let, v roce 1976 vstoupil jako řadový člen do Veteran Car Clubu Plzeň. V letech 1988 až 1900 stál v jeho čele, pod jeho vedením klub vstoupil do obnoveného Autoklubu ČR. Od osmdesátých let minulého století zároveň s veterány závodil, jezdeckou kariéru ukončil v roce 2008. Zná tak velmi dobře velký okruh mosteckého autodromu, který pravidelně hostil souboje historických aut hned po svém dobudování v roce 1983.

Nyní se František Čečil do Mostu vrátil, aby s eventovou manažerkou společnosti AUTODROM MOST Veronikou Rakovou dohodl podmínky účasti členů AVCC a  jejich exponátů na výstavě na plochách polygonu, která bude součástí závodního víkendu The Most Historic Grand Prix. Autodrom jej premiérově přivítá 12. až 14. května, čímž naváže na přerušenou tradici soubojů veteránů na velkém závodním okruhu.

František Čečil v Mostě a za ním dominanta tohoto statutárního města, hrad Hněvín

„Pro všechny milovníky historických aut bude mostecký podnik velkým svátkem a úžasnou podívanou, což jednotlivé série, tedy FIA Lurani Trophy for Formula Junior Cars, HGPCA, Triumph Competition and British HTGT a také HAIGO v kategorii historických cestovních vozů i formulí více než zaručují. Napadlo nás doplnit atraktivní souboje na dráze také o výstavu veteránů, jimiž se mohou pochlubit naši sběratelé. Diváci toto zpestření jistě přivítají,“ vysvětlil Čečil, jehož do role styčného důstojníka nominovaly právě také mnohaleté zkušenosti ze závodů historických vozů a s organizací expozic a přehlídek veteránů. 

Cenné kontakty jsou základ

Viceprezident AČR a šéf AVCC disponuje navíc podle Rakové cennými kontakty. „Abychom mohli uspořádat skutečně výstavu historických vozidel na vysoké úrovni, potřebujeme oslovit co nejvíce klubů. AVCC jich sdružuje 64, což představuje více než reprezentativní vzorek. Pan Čečil přislíbil, že všechny členy AVCC  s nabídkou vystavit u nás své exponáty osloví,“ upřesnila.

Na konci osmdesátých se šéf AVCC věnoval zejména rychlostním závodům historických automobilů. Začal jezdit okruhové závody s formulí Škoda, později s vozem Hakar a MG Midget. „Mostecký okruh k těmto soubojům neodmyslitelně patřil. Velmi jsem si ho oblíbil a vždy se sem rád vracím. Od roku 1997 jsem byl stálým účastníkem ME v závodech historických automobilů do vrchu a v roce 2004 a 2006 se mi podařilo získat titul mistra Evropy v této disciplíně,“ shrnul své jezdecké úspěchy.

Mostecký okruh jsem si kdysi oblíbil a vždy se sem rád vracím, říká Čečil
(na snímku je na historické fotografii ze svého archivu)

Závodní činnost ovlivnila také dlouholeté úspěšné působení Františka Čečila v čele organizací úzce spojených s motoristickým sportem. „Byl jsem členem sportovní komise Asociace Veteran Car Clubů AČR, později jsem se ujal funkce místopředsedy této komise. Několik let jsem byl také místopředsedou celé asociace a v roce 2009 mě její členové zvolili předsedou. Od té doby se zúčastňuji zasedání Prezídia AČR a od roku 2012 jsem jeho řádným členem. Aktivně se také podílím na práci v mezinárodní veteránské organizaci FIVA, kde pracuji již několik let jako člen sportovní komise,“ vyjmenoval sympatický a věčně usměvavý Plzeňan.

Nebudu v žádném případě opomíjet ani sekci karavanistů

Za cíl do budoucna si klade zejména udržet a posílit postavení AVCC AČR v systému testování historických vozidel v České republice a v mezinárodních motoristických organizacích FIVA a FIA a dále spolupracovat na prezentaci AČR, a to nejen v oblasti historických vozidel. „Jako nově zvolený viceprezident AČR nebudu v žádném případě opomíjet ani sekci karavanistů. Sám jsem s karavanem objel Evropu při přesunech na závodní okruhy,“ doplnil Čečil.

František Čečil vlastní několik veteránských automobilů a motocykl z roku 1936. V případě už výše zmíněného vozu Hakar 1200 si však může být stoprocentně jistý, že je jeho jediným majitelem na celém světě. Existuje totiž jen jeden exemplář, v roce 1950 jej postavil v Hradci Králové Alois Rieger se synem Vojtěchem, jenž se stal později legendou československých rally jako spolujezdec Vladimíra Hubáčka.

Komerční tisková zpráva

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace