Projekt Jedu na dřeň, do něhož se zapojil i mostecký autodrom, se pyšní zlatou EFFIE AWARDS. Do letošního ročníku kampaně se nově zapsalo téměř sedm stovek zachránců životů
10.11.2016
Foto: agentura Reklamní inženýři
Popisek: Kampaň "Jedu na dřeň" letos pokračovala druhým rokem.
Asociace komunikačních agentur (AKA) ocenila v soutěži o nejefektivnější reklamu pod názvem EFFIE AWARDS projekt Jedu na dřeň, jehož cílem je pomoci zachránit životy co nejvíce pacientů trpících chorobami krvetvorby. Porota v kategorii Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing udělila kampani z dílny zlínské reklamní agentury Reklamní inženýři první místo. Premiéru měla v loňském roce mezi diváky Barum Czech Rally Zlín. Letos se do kampaně zapojili také návštěvníci evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix 2016, který hostil o víkendu 3. a 4. září mostecký autodrom.
Radost z ocenění neskrýval generální ředitel společnosti AUTODROM MOST Jiří Volovecký. „S agenturou Reklamní inženýři, která s podporou Autoklubu ČR projekt zaměřila na fanoušky i účastníky motoristických soutěží, chceme spolupracovat i v příštím roce. Už jsme zahájili jednání. Počet potenciálních dárců kostní dřeně, kteří do registru vstoupili právě při Czech Truck Prix, je více než potěšující. Naši společnou ochotu a nezištnost při snaze pomoci nemocným ocenil i Český registr dárců kostní dřeně děkovným dopisem,“ uvedl.
„Jsem rád, že se naše dílo dočkalo tak prestižní ceny a ještě větší radost mám z toho, že kampaň funguje opravdu skvěle a díky jejím výsledkům můžeme konstatovat, že se nám za celou dobu trvání až do dnešního dne podařilo pro Český národní registr dárců získat 1 252 potenciálních zachránců života. Statisticky to znamená až deset zachráněných životů,“ sdělil své pocity za tvůrce kampaně Tomáš Šula.
Kampaň letos pokračovala druhým rokem. Zatímco loni oslovila jezdce a návštěvníky Barumky, letos přibyl právě i závod evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix v Mostě. Zdravotníci odebírali dobrovolníkům krev při obou motoristických podnicích v místech, kde proudily davy fanoušků. Stačilo se tedy pouze na pět minut zastavit ve stanu Jedu na dřeň. Zatímco loňský premiérový ročník kampaně zapsal do registru 571 nováčků, letos to bylo dokonce 681 potenciálních zachránců životů. Na mosteckém autodromu neváhalo rozšířit registr dárců kostní dřeně 251 diváků.
Tuzemskou podobu celosvětové soutěže pořádá AKA letos podevatenácté. Práce posuzuje porota složená z marketérů významných společností, odborníků z výzkumných agentur, publicistů a respektovaných osobností agenturního trhu. Poprvé se akce letos konala pod záštitou prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. „To nepokládáme za formalitu. Je to první krok k uznání komerční komunikace jako odvětví, které roztáčí ekonomiku, stimuluje poptávku a zaměstnává tisíce vzdělaných lidí,“ vysvětlil předseda pořádající asociace Marek Hlavica.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Lucie Bartoš