Po převzetí mosteckého autodromu a prvním rozkoukání se jsem zjistil, že potenciál areálu je obrovský, přitom využívaný jen velmi sporadicky. To jsem se rozhodl změnit, říká nový majitel Josef Zajíček
13.08.2016
Foto: Archiv
Popisek: Josef Zajíček
ROZHOVOR Před dvěma lety odkoupila skupina Benet Group, jejímž ovládajícím majitelem je Josef Zajíček, akciovou společnost AUTODROM MOST. Provozováním závodního okruhu a přilehlého polygonu pro výcvik bezpečné jízdy si Josef Zajíček splnil sen. Od malička ho totiž zajímá všechno, co souvisí s motorismem, motoristický sport pak obzvláště. K této zálibě Josefa přivedl jeho otec.
Čím Vás tatínek motivoval, aby Váš zájem o motorismus přerostl v celoživotní koníček a stal se vlastně i hlavní náplní Vašeho podnikání? Firmy skupiny Benet vyrábějí příslušenství a doplňky pro automobilky, autodrom je centrem motorsportu…
Můj otec byl rallyovým jezdcem a já jsem s ním objížděl veškeré závody. Od útlého věku jsem tak vnímal atmosféru plnou adrenalinu a benzinových výparů a byl v kontaktu s lidmi, kteří zcela propadli motoristickému sportu. Není divu, že jsem se nakazil. Navíc jsem se narodil a vyrůstal v Mladé Boleslavi, která, jak všichni víme, je sídlem naší nejúspěšnější automobilky. To byl další z aspektů, který mě ovlivnil.
O autodromu je v poslední době hodně slyšet. Hýří aktivitou, přibývají závody i další akce pro veřejnost, areál se opravuje, modernizuje, rozšiřuje…
Po převzetí autodromu a prvním rozkoukání se jsem zjistil, že potenciál areálu je obrovský, přitom využívaný jen velmi sporadicky. To jsem se rozhodl změnit. Zatímco dříve se v Mostě jezdily zhruba tři závody ročně, nyní už je to sedm. Ani to ale není konečný počet. Navíc velkým úkolem je oslovit promotéry prestižních a zavedených evropských podniků, které mají vysokou sportovní a profesionální úroveň a jsou zároveň velmi populární mezi týmy i diváky. V tomto směru už se nám leccos podařilo. Mohu tak fanouškům slíbit, že v příštím roce uvidí na mosteckém autodromu závod šampionátu historických monopostů F1, premiérově také přivítáme evropský pohár cestovních vozů ETCC. Jednáme o seriálu FIA Lurani Trophy, FIA Masters Historic Sports Car a FIA European Touring Car Cup. A nesmím pochopitelně zapomenout na obnovený Škoda Octavia Cup, který jsme vzkřísili v letošním roce. Zájem jezdců i diváků je obrovský, ročník 2017 je tak již hotovou věcí.
Shrnul jste kalendář sportovních akcí, pro pořádání většího počtu stále kvalitnějších závodů je ale důležité i odpovídající zázemí. Připomeňte zásadní investice z poslední doby a plány pro nejbližší období.
Máme za sebou rekonstrukci dvaačtyřicet boxových stání, což zahrnovalo i opravu podlahových krytin, nátěry interiérů, modernizaci rozvodů elektřiny a výměnu vstupních vrat a dveří. Vybudovali jsme rallyovou dráhu, která si vyžádala výstavbu šotolinové propojky mezi komunikacemi a vymezení okruhu pro trénink rallyových speciálů, máme nový malý závodní okruh, upravili jsme offroadovou trať včetně osazení asfaltových celků a přejezdů z dřevěných klád. Otevřeli jsme pneuservis s rychloservisem nebo výstavní síň pro prezentaci žhavých novinek automobilového průmyslu se zázemím pro hosty. Ze zásadních investic nás čeká zejména výstavba nové startovní věže, medical centra a hotelu, který by uspokojil zvýšenou poptávku po ubytování zákazníků a návštěvníků akcí autodromu.
Autodrom ale nepořádá jen automobilové či motocyklové závody, proslulý je i polygon? Je v tomto směru něco nového?
Na polygonu stále pořádáme kurzy bezpečné jízdy pod vedením odborných instruktorů pro řidiče osobních, nákladních vozů či offroadových speciálů. Umíme je také přizpůsobit pro ženy či začínající řidiče, zájem je i o odlehčenou fun verzi. Nabízíme jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů, polygon je totiž svou dispozicí a instalovanými technologiemi největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Samozřejmostí jsou doplňkové služby včetně možnosti stravování. To však není vše. Areál v současné době nabízí více možností i ve směru testování novinek na trhu, a stává se tak místem setkávání odborníků z nejrůznějších odvětví. Příkladem je elektromobilita, autonomní řízení vozů, testování pneumatik a mnoho dalšího. Díky vybavení areálu ale můžeme pořádat i nejrůznější prezentace novinek v různých segmentech. Vzhledem k poptávce jsme vytvořili také mobilní tým, který zabezpečuje školení, akce a prezentace přímo u zákazníka. Ze širokého spektra mohu uvést například zcela nový BARBUS, tedy plně funkční autobus přestavěný na bar.
Spolupracujete s Autoklubem ČR i místním Automotoklubem Most. Tato kooperace už přinesla řadu zajímavých projektů zaměřených na bezpečnost silničního provozu s důrazem na jeho nemladší účastníky. Připomeňte některé.
Bezpečnost je jednou z našich hlavních priorit. Děláme všechno pro to, aby na silnicích zbytečně nevyhasínaly lidské životy. Cílem nové soutěže Hledá se okruhový šampion pro mladé muže a ženy ve věku 15 až 27 let, kterou organizuje mostecký automotoklub pod záštitou Českého olympijského výboru a Autoklubu ČR, je rozšířit povědomí o okruhovém motorsportu mezi širokou veřejnost i mládež při dodržení pravidel fair play. Chceme rozvíjet volnočasové aktivity mladých lidí, a to zejména jejich technické povědomí, fyzickou zdatnost, jakož i vůli podstoupit cestu od amatérského soutěžení až po opravdový vrcholový sport. Nezanedbatelnou motivací je ale také snaha o vymanění začínajících řidičů z virtuálního světa počítačových her. Řada mladých řidičů po získání oprávnění není totiž schopna reagovat na realitu na našich silnicích.
Autodrom organizuje i soutěž The Most Challenge. V čem se liší?
Tato soutěž pro amatérské závodníky není omezena věkem. Počítá se nejlepší čas na jedno kolo dosažený v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami bez rozdílu skupin. Umožňujeme tak nadšencům, aby si vybili adrenalin na bezpečném uzavřeném okruhu za dozoru vyškolených pracovníků a záchranářů, a neohrožovali ostatní řidiče a posádky vozidel v běžném provozu. Motivace účastníků v obou soutěžích je přitom značná. Vítěz The Most Challenge absolvuje zdarma okruhovou školu a při jejím úspěšném dokončení obdrží národní licenci závodního jezdce. Usedne také za volant vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat sportovní kemp za účasti dvojnásobného vítěze evropského poháru cestovních vozů (ETCC) Petra Fulína. Vítěz soutěže pro budoucí šampiony absolvuje jako jezdec závodní víkend obnoveného seriálu Škoda Octavia Cup v příštím roce.
O tom, že se v prevenci zaměřujete na nejmladší generaci, svědčí i provozování dětského dopravního hřiště v areálu autodromu…
Ano, aktivity dětí na dopravním hřišti budeme nadále rozvíjet, cílem je předcházet osvětou a názorným příkladem jejich eventuálním kolizím a případným zraněním na silnicích. S tím souvisí i organizování kurzů bezpečné jízdy pro řidiče sanitních, policejních a hasičských vozů, kteří dnes a denně vyjíždějí k záchraně lidských životů. Bohužel, často právě i k úrazům dětí a mladistvých.
Čím nyní žije autodrom, jaká je nejbližší zajímavá akce?
Intenzivně se připravujeme na nejprestižnější a nejnavštěvovanější akci našeho každoročního kalendáře, a tou jsou závody evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix. Záštitu nad touto vrcholnou sportovní i společenskou akcí převzaly letos také ministryně školství Kateřina Valachová a ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Poprvé jsme posunuli termín na první zářijový víkend, čímž jsme odstranili kolizi termínů s dalším velmi oblíbeným tuzemským závodem, Barum Czech Rally Zlín. Zvu tedy všechny fanoušky do našeho areálu 3. a 4. září. Kromě napínavých soubojů mnohatunových monster nabídneme tradičně i bohatý doprovodný program zdarma. Těším se na shledanou.
zdroj: PR článek
Vložil: Anička Vančová