Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ministr se prsí, jak to báječně zařídil. Prackovickou estakádu, která málem ujela do Labe, přece jen v září otevře. Jenže...

02.09.2017
Ministr se prsí, jak to báječně zařídil. Prackovickou estakádu, která málem ujela do Labe, přece jen v září otevře. Jenže...

Autor: Facebook

Popisek: Prackovická estakáda a ministr Ťok, který hlásí do světa dobrou zprávu. Neujelo to

Ale jen do jara. Takže přes zimu budeme moci jezdit do Drážďan na oblíbené vánoční trhy? Navíc, slibovaný audit stále chybí: Ministr Ťok ovšem měl podle rozhodnutí poslanecké sněmovny do června předložit výsledky forenzního auditu. Měl vyhodnotit přípravy dálnice D8 v CHKO České středohoří, na kterou v červnu 2013 spadl obrovský sesuv. Během dokončovacích prací v roce 2016 navíc měření prokázala, že jižní pilíř estakády ujíždí do Labe. Ministr to ale nesplnil. Přesto tento týden rozeslal oslavnou tiskovou zprávu…

„Na dálnici D8 se udělala spousta opatření, která pomohla ke stabilizaci jejího podloží. Měření jsou velmi povzbudivá a mohla by vést k tomu, že bychom dálnici mohli zprovoznit ve všech čtyřech pruzích. Na 20. září chystáme dlouho plánované zkušební měření a testování v tunelech, kdy budeme muset dálnici na půl dne uzavřít, a následně bychom v dalších dnech dálnici rádi zprovoznili,“ uvedl ministr Dan Ťok.

Práce však nekončí

Řidiče tak ještě čeká další dopravní omezení, které bude po dobu testování nutné. Doprava bude vedena po objízdných trasách. Když dopadne měření a testování dobře, bude úsek otevřen v celé své šíři. Termín testu však ministerstvo ještě neoznámilo.

Práce na této dálnici ovšem nekončí. Pod klíčovými body založení stavby Prackovické estakády je ještě zapotřebí provést vysokotlakou injektáž. „Od jara příštího roku bude ještě potřeba udělat pod pilíři další injektáže, takže se střídavě bude uzavírat jeden a druhý most. Rádi bychom zde ještě více zvýšili bezpečnost, chceme být na těch nejvyšších hodnotách,“ vysvětlil ministr dopravy Ťok. Do podzimu se pak pro vedení dopravy budou střídat oba mosty, jak bude třeba. Pro injektáž se počítá s finančním balíkem 50 milionů korun. K financím, které už byly při sanačních pracích na tomto úseku dálnice D8 použity – jedná se o 320 milionů – tak přibudou další peníze.

Otevření Prackovické estakády je dobrou zprávou pro Ústecký kraj. „Uleví to přetíženým krajským silnicím, a pokud ministerstvo plánuje cokoliv pro zvýšení bezpečnosti, můžeme to jen kvitovat,“ uvedl pro Litoměřický deník náměstek ústeckého hejtmana Jaroslav Komínek.

estakada_Prackovice

Práce na Prackovické estakádě

Nesplněný audit jako úhybný manévr?

Ministr dopravy Dan Ťok měl do června tohoto roku předložit výsledky forenzního auditu, který měl vyhodnotit, jak na tom dálnice D8 je po velkém sesuvu půdy v roce 2013. Navíc v roce 2016 bylo prokázáno, že pilíře estakády na jižní straně ujíždějí do Labe. Svému závazku však ministr dopravy nedostál.

To, že se do výběrového řízení na auditora nikdo nepřihlásil, považuje například sdružení Děti Země, které na stavbu dálnice podalo množství žalob, za uhýbný manévr. „Připadá nám absurdní, že by v celém státě neexistoval jediný auditor, kterého by nezajímalo, jak dálnici připravovali, zda měli kvalitní podklady, jak fungoval stavební dozor,“ řekl předseda Dětí Země Miroslav Patrik pro Litoměřický deník.

Sám ministr dopravy Ťok tento týden slíbil, že ministerstvo výběrové řízení na zhotovitele auditu vyhlásí znovu. „Má úloha byla zprovoznit dálnici, protože do ní stát vložil nemalé prostředky. Jestli má někdo pocit, že se tady stal trestný čin, tak by to měl nahlásit policii. Já ale žádný takový poznatek nemám,“ hájil se ministr. 

Odkud kam?

Poslední chybějící úsek dálnice D8, která je známá také jako Drážďanská či Teplická dálnice, mezi Lovosicemi a Řehlovicemi řidičům slouží od 17. prosince loňského roku. V celé své délce 94 km byla dálnice D8 loni zprovozněna na základě povolení předčasného užívání stavby, které vydaly příslušné stavební úřady. Dálnice D8 vede z Prahy přes Lovosice a Ústí nad Labem až ke státní hranici, kde se napojuje na německou dopravní tepnu A17. Samotná Prackovická estakáda se nachází u obce Prackovice nad Labem okrese Litoměřice uprostřed Českého středohoří severně od České brány. Součástí obce je i vesnice Litochovice nad Labem.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lenka Sloupová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace