Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Sesuv na dálnici! Dokončení D8 v nedohlednu

13.06.2013
Sesuv na dálnici! Dokončení D8 v nedohlednu

Foto: Profimedia.cz

Popisek: Dálnice D8

Vážná situace panuje na posledním šestnáctikilometrovém úseku dálnice D8 přes České středohoří. Sesuv půl milionu kubíků zeminy i se stromy na stavbu zpozdí dostavbu o další měsíce a možná až roky.

Pravděpodobně kvůli povodním se sesunula zemina nad Litochovicemi nad Labem. Nejde o nic malého. Podle geologů se utrhla zemina, jejíž likvidace bude trvat dlouho.  Navíc první odhady hovoří o tom, že to může stát až miliardu korun.

Několik metrů za den

Od pátku, kdy se projevil první sesuv, se masa hlíny posunovala o metry, později o desítky centimetrů za den, nyní jen o centimetry. Půda je navíc silně promáčená a strhla i železniční koleje na trati Lovosice – Teplice.

„Jsme limitováni počasím, kdy jako geologové budeme moci vstoupit do místa sesuvu, abychom ho prozkoumali.  To by nám mělo objasnit, co se v této lokalitě stalo,“ uvedl novinářům geolog Jan Čurda. „Sesuv už nyní monitorujeme průběžně, nejvíce nás zajímají geodetická měření čela vlastního sesuvu. Informace z automatických systémů získáváme každou hodinu.“

Dostavba až po roce 2015

Ekologické organizace, třeba Děti Země, ihned přispěchaly s prohlášením, že sesuv se dal předpokládat, neboť v minulosti už – menší – proběhly. S tím souhlasí i geolog Jan Čurda z České geologické služby. „Kvůli trasování dálnice bylo nutné vstoupit do Českého středohoří. Je ale známo, že pro liniové stavby je Středohoří velmi komplikované,“ konstatoval geolog.

Jan Čurda na přímý dotaz novinářů připustil, že termín dokončení dálnice v létě 2015 je ohrožen. „Díky komplikovanosti celého svahu, ve kterém se staví dálnice, bych se přikláněl k pesimističtější variantě – dálnice nebude dokončena v tom avizovaném termínu.“

Dalším nevyřešeným tématem je, kdo je zodpovědný za sesuv a kdo ho bude řešit. Podle ústeckého hejtmana Oldřicha Bubeníčka se k tomu nikdo nehlásí. Nakonec odkázal na vládu.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

 

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace