Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Ledy se hnuly a koukněte, co vyrazilo po Labi. Vypadá to jako obří střela středního doletu

10.02.2016
Ledy se hnuly a koukněte, co vyrazilo po Labi. Vypadá to jako obří střela středního doletu

Autor: Miroslav Neumaier

Popisek: Hladina Labe se konečně zvedla, a tak na svou cestu vyrazily tři obrovské kryogenní zásobníky na zemní plyn

Suchem způsobený dlouhodobý nízký stav vody v Labi se konečně hnul. Tání sněhu způsobilo jeho zvýšení, a tak na lodích, zakotvených v přístavu Rozbělesy, se konečně mohly rozběhnout motory a lodě zvedly kotvy. A hned ve velkolepém stylu, jelikož od čtvrtka do pátku odpoledne odplouvaly hned tři s velkým nákladem.

Tři obrovské kryogenní zásobníky na zemní plyn byly ze společnosti Ferox poslány do Hamburku a následně zámořskou lodí až do vzdáleného Karibiku. Podle tiskové mluvčí společnosti Moniky Votápkové se jedná o největší zásobníky svého druhu na světě. Jejich délka je 53 metrů a váha bez náplně zhruba 265 tun. Každý z nich byl naložen na samostatný nákladní říční člun a s pomocí tlačného remorkéru vyrazil na více než 750 kilometrů dlouhou plavbu. „Na vodu jsme čekali od dubna loňského roku. Ideální stav pro přepravu našich výrobků má být metr devadesát, měřeno pod Střekovským zdymadlem. Nyní již máme připravené další projekty,“ říká Monika Votápková

Vzhledem k tomu, že Ferox je na lodní dopravě existenčně závislý, sama společnost by výstavbu vodních děl, která by zajistila celoroční splavnost řeky, rozhodně uvítala. Nákladní ani železniční dopravu totiž nemůže využít, nehledě na to, že tento druh dopravy je drahý, a zvyšuje tak cenu konečného výrobku. „Díky řece dostaneme naše výrobky do celého světa, jelikož jsme takto napojeni na námořní trasy. Pro nás je řeka ideálním transportním koridorem,“ dodala tisková mluvčí.

Bylo zajímavé sledovat, jak kapitán tlačného remorkéru TR-15 manévroval s rozměrným nákladem. Pro tuto soupravu malé prostory přístavu mu neumožňovaly hned se otočit, proto opatrně manévroval v jeho nejširší části, kde se mu podařilo člun se zásobníkem obrátit potřebným směrem. Jakmile byl manévr hotov, TR -15 byl lodníky připoután k zádi člunu, a pak již nic nebránilo vyrazit na jedenáctidenní plavbu po Labi do Hamburku.

Miroslav Neumaier

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace