Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Celá dálnice D8 má být v provozu v roce 2016. Ministr dopravy se byl podívat na místo, kde došlo k sesuvu

15.01.2015
Celá dálnice D8 má být v provozu v roce 2016. Ministr dopravy se byl podívat na místo, kde došlo k sesuvu

Autor: mdcr.cz

Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok a hejtman Oldřich Bubeníček na sesuvu D8

Ministr dopravy chce učinit takové kroky, aby chybějící části dálnice D8 byly co nejdříve uvedené do provozu. Vpřed by se měla posunout i výstavba dalších komunikací důležitých pro region. Ministr dopravy Dan Ťok to tento týden uvedl během své návštěvy Ústeckého kraje. Došlo i na téma splavnění Labe.

Jednání s hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem se zúčastnil po boku ministra životního prostředí Richard Brabec. 

Sesuv se řeší už čtvrt roku

Práce na odstraňování sesunutého svahu na stavbě dálnice D8 byly zahájeny v listopadu loňského roku. Odtěžena již byla velká většina horní části sesuvu, která vytvářela tlak na celé těleso, a byla tak nejvíce riziková.
Následovat bude další fáze sanace sesuvu. Platí přitom, že ministerstvo dopravy chce celou dálnici D8 co nejdříve uvést do provozu. Cílovým termínem je konec roku 2016.

Dálnice D8 vede od Prahy severoseverozápadním směrem přes Lovosice a Ústí nad Labem ke státní hranici Česko/Německo (Krásný Les/Breitenau), kde se volně napojuje na německoudálnici A17. Začíná na severním okraji Prahy nedaleko obce Zdiby a končí severozápadně od krušnohorské vesnice Krásný Les v okrese Ústí nad Labem. Včetně nedostavěných a nezprovozněných úsekměří celkem 92,208 kilometrů.

Na řadě je úsek Postoloprty – Bitozeves

V letošním roce bude zahájena také stavba další části R7, konkrétně úseku Postoloprty – Bitozeves. „Všechny tyto infrastrukturní stavby mají vliv na vytváření nových pracovních příležitostí i podporu investic v regionu. Je proto v našem zájmu, aby byly dokončeny co nejdříve,“ řekl ministr Ťok.
Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa informoval zástupce kraje o tom, že jeho organizace posiluje projektovou přípravu staveb, která otevře možnost spustit další dopravní stavby v regionu.

Klientelismus kolem jezů? Prý ne

Kromě silničních staveb oba ministři a hejtman Ústeckého kraje diskutovali také o situaci kolem výstavby jezu na Labi v Děčíně. Ministři vysvětlili, že v této věci nejde pouze o splavnění Labe. Cílem je také vhodně reagovat na měnící se klimatické podmínky. „Nemůžeme zde sledovat pouze ekonomická nebo ekologická hlediska, ale také stávající problémy se suchem nebo povodněmi,“ uvedl v této souvislosti ministr Ťok. Zároveň jednoznačně popřel, že by stát při plánech na výstavbu jezu zohledňoval zájmy jakékoli firmy.
Ministr dopravy Dan Ťok hodlá situaci kolem D8 a dalších dopravních témat kraje nadále sledovat. „Panu hejtmanovi jsem slíbil, že se budeme setkávat pravidelně, minimálně čtyřikrát do roka,“ uzavřel Ťok.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace