Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Celá dálnice D8 má být v provozu v roce 2016. Ministr dopravy se byl podívat na místo, kde došlo k sesuvu

15.01.2015
Celá dálnice D8 má být v provozu v roce 2016. Ministr dopravy se byl podívat na místo, kde došlo k sesuvu

Foto: mdcr.cz

Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok a hejtman Oldřich Bubeníček na sesuvu D8

Ministr dopravy chce učinit takové kroky, aby chybějící části dálnice D8 byly co nejdříve uvedené do provozu. Vpřed by se měla posunout i výstavba dalších komunikací důležitých pro region. Ministr dopravy Dan Ťok to tento týden uvedl během své návštěvy Ústeckého kraje. Došlo i na téma splavnění Labe.

Jednání s hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem se zúčastnil po boku ministra životního prostředí Richard Brabec. 

Sesuv se řeší už čtvrt roku

Práce na odstraňování sesunutého svahu na stavbě dálnice D8 byly zahájeny v listopadu loňského roku. Odtěžena již byla velká většina horní části sesuvu, která vytvářela tlak na celé těleso, a byla tak nejvíce riziková.
Následovat bude další fáze sanace sesuvu. Platí přitom, že ministerstvo dopravy chce celou dálnici D8 co nejdříve uvést do provozu. Cílovým termínem je konec roku 2016.

Dálnice D8 vede od Prahy severoseverozápadním směrem přes Lovosice a Ústí nad Labem ke státní hranici Česko/Německo (Krásný Les/Breitenau), kde se volně napojuje na německoudálnici A17. Začíná na severním okraji Prahy nedaleko obce Zdiby a končí severozápadně od krušnohorské vesnice Krásný Les v okrese Ústí nad Labem. Včetně nedostavěných a nezprovozněných úsekměří celkem 92,208 kilometrů.

Na řadě je úsek Postoloprty – Bitozeves

V letošním roce bude zahájena také stavba další části R7, konkrétně úseku Postoloprty – Bitozeves. „Všechny tyto infrastrukturní stavby mají vliv na vytváření nových pracovních příležitostí i podporu investic v regionu. Je proto v našem zájmu, aby byly dokončeny co nejdříve,“ řekl ministr Ťok.
Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa informoval zástupce kraje o tom, že jeho organizace posiluje projektovou přípravu staveb, která otevře možnost spustit další dopravní stavby v regionu.

Klientelismus kolem jezů? Prý ne

Kromě silničních staveb oba ministři a hejtman Ústeckého kraje diskutovali také o situaci kolem výstavby jezu na Labi v Děčíně. Ministři vysvětlili, že v této věci nejde pouze o splavnění Labe. Cílem je také vhodně reagovat na měnící se klimatické podmínky. „Nemůžeme zde sledovat pouze ekonomická nebo ekologická hlediska, ale také stávající problémy se suchem nebo povodněmi,“ uvedl v této souvislosti ministr Ťok. Zároveň jednoznačně popřel, že by stát při plánech na výstavbu jezu zohledňoval zájmy jakékoli firmy.
Ministr dopravy Dan Ťok hodlá situaci kolem D8 a dalších dopravních témat kraje nadále sledovat. „Panu hejtmanovi jsem slíbil, že se budeme setkávat pravidelně, minimálně čtyřikrát do roka,“ uzavřel Ťok.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš