Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Noví autobusoví dopravci pro roky 2015 – 2024: Soutěž skončila úspěšně, kraj ušetřil deset korun na kilometr

07.07.2014
Noví autobusoví dopravci pro roky 2015 – 2024: Soutěž skončila úspěšně, kraj ušetřil deset korun na kilometr

Foto: Dopravní podnik Ústí nad Labem

Popisek: Autobus na Ústecku, ilustrační foto

FOTOGALERIE V těchto dnech se završuje více jak dvouletý proces přípravy a soutěžení autobusových dopravců, kteří budou od roku 2015 po období 10 let zajišťovat služby v přepravě obyvatel a návštěvníků Ústeckého kraje na regionálních linkách. Stávajícím dopravcům končí smluvní vztah s krajem posledním dnem tohoto roku. Jedná se o zakázky v souhrnu 19,5 milionu km za rok po dobu 10 let a o soutěžení byl mezi dopravci veliký zájem.

Ústecký kraj je rozdělen na 15 soutěžených oblastí (z toho 1 byla soutěžena již v roce 2011) a 2 oblasti, které na základě dohody o spolupráci s městy zajišťují místní dopravní podniky (na mapu se podívejte do fotogalerie). V letech 2013 a 2014 tak proběhlo 14 soutěží, které jsou až na 1 výjimku uzavřeny a vítězní dopravci již intenzivně pracují na přípravě zahájení provozu k 1.1.2015.

„Rozdělením na oblasti se daří nejen lépe organizovat nabídku odpovídající poptávce, ale také minimalizovat případné komplikace plynoucí z různých odvolání neúspěšných dopravců. To se mimochodem osvědčilo v praxi a ukázalo se, že pečlivá příprava veřejných zakázek byla provedena správně,“ řekl radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Významná úspora

Neméně významným bonusem soutěžení jsou nabídnuté ceny, které jsou v průměru výrazně pod úrovní stávajících cen. Dnes je průměrná cena prokazatelné ztráty v linkové dopravě bez odečtení tržeb na úrovni 34,75 Kč / 1 km, nově od roku 2015 klesne na úroveň 26,07 Kč / 1 km.

Pokud se potvrdí celkové úspory plynoucí z nových zakázek, otevírá se prostor pro možnou realizaci dalších projektů dopravního významu, které mohou zlepšit službu cestující veřejnosti, např. podpora výstavby přestupních terminálů nebo rozvoj zážitkové železnice na vybraných tratích.

Ústecký kraj musí nové dopravce vybírat podle pravidel Evropského společenství transparentním nediskriminačním způsobem ve veřejných soutěžích a na omezenou dobu. Celý proces je časově náročný a jeho počátky sahají již do roku 2012, kdy proběhla řada analýz předpokládaného vývoje poptávky po přepravě, a byl vytvořen dopravní koncept pro léta 2015-2024. Průběh soutěže a samotné vyhlášení výsledků byl náročný jak na tvorbu dopravního konceptu a kvalitativních požadavků zvyšujících úroveň služby, tak zejména na sladění s náročnými legislativními podmínkami.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová

Galerie
Tagy
doprava,