Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Noví autobusoví dopravci pro roky 2015 – 2024: Soutěž skončila úspěšně, kraj ušetřil deset korun na kilometr

07.07.2014
Noví autobusoví dopravci pro roky 2015 – 2024: Soutěž skončila úspěšně, kraj ušetřil deset korun na kilometr

Autor: Dopravní podnik Ústí nad Labem

Popisek: Autobus na Ústecku, ilustrační foto

FOTOGALERIE V těchto dnech se završuje více jak dvouletý proces přípravy a soutěžení autobusových dopravců, kteří budou od roku 2015 po období 10 let zajišťovat služby v přepravě obyvatel a návštěvníků Ústeckého kraje na regionálních linkách. Stávajícím dopravcům končí smluvní vztah s krajem posledním dnem tohoto roku. Jedná se o zakázky v souhrnu 19,5 milionu km za rok po dobu 10 let a o soutěžení byl mezi dopravci veliký zájem.

Ústecký kraj je rozdělen na 15 soutěžených oblastí (z toho 1 byla soutěžena již v roce 2011) a 2 oblasti, které na základě dohody o spolupráci s městy zajišťují místní dopravní podniky (na mapu se podívejte do fotogalerie). V letech 2013 a 2014 tak proběhlo 14 soutěží, které jsou až na 1 výjimku uzavřeny a vítězní dopravci již intenzivně pracují na přípravě zahájení provozu k 1.1.2015.

„Rozdělením na oblasti se daří nejen lépe organizovat nabídku odpovídající poptávce, ale také minimalizovat případné komplikace plynoucí z různých odvolání neúspěšných dopravců. To se mimochodem osvědčilo v praxi a ukázalo se, že pečlivá příprava veřejných zakázek byla provedena správně,“ řekl radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Významná úspora

Neméně významným bonusem soutěžení jsou nabídnuté ceny, které jsou v průměru výrazně pod úrovní stávajících cen. Dnes je průměrná cena prokazatelné ztráty v linkové dopravě bez odečtení tržeb na úrovni 34,75 Kč / 1 km, nově od roku 2015 klesne na úroveň 26,07 Kč / 1 km.

Pokud se potvrdí celkové úspory plynoucí z nových zakázek, otevírá se prostor pro možnou realizaci dalších projektů dopravního významu, které mohou zlepšit službu cestující veřejnosti, např. podpora výstavby přestupních terminálů nebo rozvoj zážitkové železnice na vybraných tratích.

Ústecký kraj musí nové dopravce vybírat podle pravidel Evropského společenství transparentním nediskriminačním způsobem ve veřejných soutěžích a na omezenou dobu. Celý proces je časově náročný a jeho počátky sahají již do roku 2012, kdy proběhla řada analýz předpokládaného vývoje poptávky po přepravě, a byl vytvořen dopravní koncept pro léta 2015-2024. Průběh soutěže a samotné vyhlášení výsledků byl náročný jak na tvorbu dopravního konceptu a kvalitativních požadavků zvyšujících úroveň služby, tak zejména na sladění s náročnými legislativními podmínkami.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová

Galerie
Tagy
doprava,
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace