Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kozí dráha pojede až do Krupky. Dobrá zpráva pro turisty na Ústecku

07.05.2024
Kozí dráha pojede až do Krupky. Dobrá zpráva pro turisty na Ústecku

Foto: Ústecký kraj

Popisek: Motoráček ve stanici Telnice

Pro oblast cestovního ruchu v Ústeckém kraji, konkrétně pro nabídku turistické dopravy přichází významná dobrá zpráva. Správa železnic pracuje na zprovoznění úseku Kozí dráhy z Telnice do Krupky. Nyní finalizuje zadávací dokumentaci a připravuje vypsání výběrového řízení na stavební práce v tomto více než devítikilometrovém úseku. Předpoklad je, že práce by měly být hotové ve třetím čtvrtletí.

„Jsem velmi rád, že Správa železnic přistupuje k další etapě obnovy Kozí dráhy, je to správný krok k podpoře cestovního ruchu. Ústecký kraj má již objednanou přepravu, dopravce tak může okamžitě po dokončení prací znovuobnovit provoz i v tomto novém úseku. Kozí dráha tak může ještě letos jezdit z Děčína až do Krupky,“ říká radní Ústeckého kraje Jan Růžička.

Jak doplnil místostarosta Krupky Rostislav Kadlec, nově stanice Unčín přiblíží cestující k hradu Kyšperk, stanice Bohosudov - zastávka poskytne napojení na lanovou dráhu na Komáří vížku a stanice Krupka město bude novou možností, jak navštívit památkovou zónu, hrad Krupka, naučnou stezku Po stopách horníků, hornickou kulturní krajinu i štolu Starý Martin, která je součástí světového dědictví UNESCO.

Turistická linka je v provozu o víkendech a státních svátcích od konce března do začátku listopadu.

V současné době se také pracuje na cyklostezce, která povede podél Kozí dráhy. Kvůli nutné kooperaci a shodě mnoha měst a obcí, vlastnickým právům a pro nutnost zpracování investičního záměru a potřeby získání dotace je odhad dokončení až za několik let.

 

Železniční trať z Děčína po úpatí Krušných hor do Oldřichova u Duchcova se v posledních letech stala důvěrně známou pod názvem Kozí dráha. Její provoz byl zahájen v roce 1871, kdy se stala součástí alternativního spojení hnědouhelných revírů na Chomutovsku a Mostecku s přístavy na Labi a sloužila tak primárně dopravě uhlí. Trať postavila a provozovala soukromá Duchcovsko-podmokelská dráha. Kozí dráha je vlastně součástí někdejšího souvislého spojení z Děčína přes Duchcov a Litvínov do Chomutova. Některé části tohoto spojení v současnosti již fyzicky neexistují, neboť je pohltily povrchové doly.

Přezdívku Kozí dráha získala trať podle toho, že po kolejích této vedlejší tratě pobíhaly kozy a vlak často musel mimořádně zastavovat a odhánět je. Druhá varianta tvrdí, že zaměstnanci tratě chovali u svých domů výhradně kozy a slepice, takže na zastávkách i ve stanicích se při průjezdu vlaku ozývalo mečení.

 

Zdroj: Tisková zpráva, KŽC Doprava, Wikipedie

Vložil: Markéta Vančová