Ústecký kraj hledá inspiraci pro řešení dopravy v Itálii
30.09.2013
Foto: DPP
Popisek: autobus
Ústecký kraj již řadu let pracuje na zavedení velmi kvalitního dopravního systému veřejné hromadné dopravy na celém území. To znamená úpravu jízdních řádů, vytvoření návazností a spuštění integrovaného tarifního systému.
Inspiraci hledá kraj i v zahraničí, proto radní Jaroslav Komínek navštívil severoitalskou provincii Jižní Tyrolsko
Plány od roku 2015
Hlavním cílem celé cesty, kterou radní absolvoval za doprovodu delegace z odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Ústeckého kraje, bylo vyzkoušení provozu v praxi, jednání s místními dopravci i čelními politickými představiteli provincie. Ústecký kraj se doposud inspiroval především u německých sousedů, kde funguje kvalitní doprava již delší dobu. Jižní Tyrolsko je ovšem provincie rozlohou i počtem obyvatel podobná Ústeckému kraji a funguje zde integrovaný dopravní systém, jaký kraj plánuje od roku 2015.
„Jsem velice rád, že jsme měli možnost tuto cestu realizovat a poznat systém veřejné dopravy i v jiných částech Evropy. Jedná se o velice kvalitní službu pro občany i turisty, kterých je tu požehnaně. Máme i podobné principy integrovaného tarifního systému, který u nás plánujeme spustit v plném rozsahu od 1. 1. 2015,“ uvedl radní Komínek.
Několik typů dopravních prostředků
Dalším ze společných znaků kraje a provincie je jednotný design vozidel. Ústecký kraj plánuje od roku 2015 mít všechna vozidla v jednotném zeleném nátěru s polepy Brána do Čech. „Grafické provedení vozů příslušných k systému integrované dopravy je shodné bez ohledu na dopravce, což je i náš cíl,“ doplnil Jaroslav Komínek.
Během tří dnů absolvovala delegace cestu několika typy dopravních prostředků od autobusů přes motorové i elektrické vlaky až po lanovky. První jednání bylo za účasti zástupce dopravce SAD Davida Ganze. Tento dopravce je jedním ze dvou drážních dopravců provincie a zároveň největším autobusovým dopravcem.
V Brixenu
V Bozenu se pak setkala ústecká delegace s vedoucím odboru dopravy Güntherem Burgerem a radním Thomasem Widmannem pro oblast dopravy. Setkání proběhlo v přátelské atmosféře, obě strany představily stručně svůj systém veřejné dopravy i principy financování. V závěru radní Jaroslav Komínek pozval radního Thomase Widmanna do Ústeckého kraje, neboť i u nás můžeme v oblasti dopravy lecos nabídnout. Jedna cesta patřila i historické tramvaji, které jsou také zaintegrovány v systému. V tomto úseku doprovázel Klaus Kofler, zástupce společnosti SAD provozující tyto netradiční dopravní prostředky.
V Brixenu proběhlo jednání s ředitelem autobusového dopravce PIZZININI Kunem Pizzinini. Diskuze se také dotkla financování a dalších služeb poskytovaných dopravcem a soutěžního trhu.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.
Vložil: Redaktor KL