Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ústecký kraj hledá inspiraci pro řešení dopravy v Itálii

30.09.2013
Ústecký kraj hledá inspiraci pro řešení dopravy v Itálii

Autor: DPP

Popisek: autobus

Ústecký kraj již řadu let pracuje na zavedení velmi kvalitního dopravního systému veřejné hromadné dopravy na celém území. To znamená úpravu jízdních řádů, vytvoření návazností a spuštění integrovaného tarifního systému.

Inspiraci hledá kraj i v zahraničí, proto radní Jaroslav Komínek navštívil severoitalskou provincii Jižní Tyrolsko

Plány od roku 2015

Hlavním cílem celé cesty, kterou radní absolvoval za doprovodu delegace z odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Ústeckého kraje, bylo vyzkoušení provozu v praxi, jednání s místními dopravci i čelními politickými představiteli provincie. Ústecký kraj se doposud inspiroval především u německých sousedů, kde funguje kvalitní doprava již delší dobu. Jižní Tyrolsko je ovšem provincie rozlohou i počtem obyvatel podobná Ústeckému kraji a funguje zde integrovaný dopravní systém, jaký kraj plánuje od roku 2015.

„Jsem velice rád, že jsme měli možnost tuto cestu realizovat a poznat systém veřejné dopravy i v jiných částech Evropy. Jedná se o velice kvalitní službu pro občany i turisty, kterých je tu požehnaně. Máme i podobné principy integrovaného tarifního systému, který u nás plánujeme spustit v plném rozsahu od 1. 1. 2015,“ uvedl radní Komínek.

Několik typů dopravních prostředků

Dalším ze společných znaků kraje a provincie je jednotný design vozidel. Ústecký kraj plánuje od roku 2015 mít všechna vozidla v jednotném zeleném nátěru s polepy Brána do Čech. „Grafické provedení vozů příslušných k systému integrované dopravy je shodné bez ohledu na dopravce, což je i náš cíl,“ doplnil Jaroslav Komínek.

Během tří dnů absolvovala delegace cestu několika typy dopravních prostředků od autobusů přes motorové i elektrické vlaky až po lanovky. První jednání bylo za účasti zástupce dopravce SAD Davida Ganze. Tento dopravce je jedním ze dvou drážních dopravců provincie a zároveň největším autobusovým dopravcem.

V Brixenu

V Bozenu se pak setkala ústecká delegace s vedoucím odboru dopravy Güntherem Burgerem a radním Thomasem Widmannem pro oblast dopravy. Setkání proběhlo v přátelské atmosféře, obě strany představily stručně svůj systém veřejné dopravy i principy financování. V závěru radní Jaroslav Komínek pozval radního Thomase Widmanna do Ústeckého kraje, neboť i u nás můžeme v oblasti dopravy lecos nabídnout. Jedna cesta patřila i historické tramvaji, které jsou také zaintegrovány v systému. V tomto úseku doprovázel Klaus Kofler, zástupce společnosti SAD provozující tyto netradiční dopravní prostředky.

V Brixenu proběhlo jednání s ředitelem autobusového dopravce PIZZININI Kunem Pizzinini. Diskuze se také dotkla financování a dalších služeb poskytovaných dopravcem a soutěžního trhu.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace