Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ústecký kraj hledá inspiraci pro řešení dopravy v Itálii

30.09.2013
Ústecký kraj hledá inspiraci pro řešení dopravy v Itálii

Foto: DPP

Popisek: autobus

Ústecký kraj již řadu let pracuje na zavedení velmi kvalitního dopravního systému veřejné hromadné dopravy na celém území. To znamená úpravu jízdních řádů, vytvoření návazností a spuštění integrovaného tarifního systému.

Inspiraci hledá kraj i v zahraničí, proto radní Jaroslav Komínek navštívil severoitalskou provincii Jižní Tyrolsko

Plány od roku 2015

Hlavním cílem celé cesty, kterou radní absolvoval za doprovodu delegace z odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Ústeckého kraje, bylo vyzkoušení provozu v praxi, jednání s místními dopravci i čelními politickými představiteli provincie. Ústecký kraj se doposud inspiroval především u německých sousedů, kde funguje kvalitní doprava již delší dobu. Jižní Tyrolsko je ovšem provincie rozlohou i počtem obyvatel podobná Ústeckému kraji a funguje zde integrovaný dopravní systém, jaký kraj plánuje od roku 2015.

„Jsem velice rád, že jsme měli možnost tuto cestu realizovat a poznat systém veřejné dopravy i v jiných částech Evropy. Jedná se o velice kvalitní službu pro občany i turisty, kterých je tu požehnaně. Máme i podobné principy integrovaného tarifního systému, který u nás plánujeme spustit v plném rozsahu od 1. 1. 2015,“ uvedl radní Komínek.

Několik typů dopravních prostředků

Dalším ze společných znaků kraje a provincie je jednotný design vozidel. Ústecký kraj plánuje od roku 2015 mít všechna vozidla v jednotném zeleném nátěru s polepy Brána do Čech. „Grafické provedení vozů příslušných k systému integrované dopravy je shodné bez ohledu na dopravce, což je i náš cíl,“ doplnil Jaroslav Komínek.

Během tří dnů absolvovala delegace cestu několika typy dopravních prostředků od autobusů přes motorové i elektrické vlaky až po lanovky. První jednání bylo za účasti zástupce dopravce SAD Davida Ganze. Tento dopravce je jedním ze dvou drážních dopravců provincie a zároveň největším autobusovým dopravcem.

V Brixenu

V Bozenu se pak setkala ústecká delegace s vedoucím odboru dopravy Güntherem Burgerem a radním Thomasem Widmannem pro oblast dopravy. Setkání proběhlo v přátelské atmosféře, obě strany představily stručně svůj systém veřejné dopravy i principy financování. V závěru radní Jaroslav Komínek pozval radního Thomase Widmanna do Ústeckého kraje, neboť i u nás můžeme v oblasti dopravy lecos nabídnout. Jedna cesta patřila i historické tramvaji, které jsou také zaintegrovány v systému. V tomto úseku doprovázel Klaus Kofler, zástupce společnosti SAD provozující tyto netradiční dopravní prostředky.

V Brixenu proběhlo jednání s ředitelem autobusového dopravce PIZZININI Kunem Pizzinini. Diskuze se také dotkla financování a dalších služeb poskytovaných dopravcem a soutěžního trhu.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace