V mBank jsou online podobně jako pravěký lovec mamutů Kopčem. Komentář Štěpána Chába
komentář
17.08.2018
Foto: Facebook
Popisek: Inovativní prostory pobočky pro mBank? Ale kdepak, vážení, koukejte mazat pěkně na pobočku!
Známý změnil práci. Mzda mu začala chodit místo k čtvrtému dni v měsíci k dvacátému dni v měsíci. U mBank má z dřívější doby mírný úvěr, u kterého má nastavený termín splácení k šestému dni v měsíci. Tak, aby se částka odečetla hned po výplatě. Logicky, že jo. A jelikož to není žádný magnát, dostal se do platební neschopnosti, protože šestého, kdy je termín splácení, měl na účtu vymetýno. Stane se. Splátka se odečetla až k dvacátému. Několikrát se to zopakovalo. Co na to mBank?
Neustálé bombardování e-maily, SMS nebo voláním. Na známého sjednaná vymahačská společnost, která jej bombarduje taktéž. Nic proti, pokud by na to známý kašlal. Ale on nekašlal. Koukněme na to blíže. MBank se vykresluje na veřejnosti jako supermoderní internetová banka. Téměř vše, co od banky potřebujete, můžete vyřídit online bez návštěvy pobočky. Výborné, protože mBank má poboček skutečně poskrovnu. Nejbližší od nás vlakem téměř dvě hodiny. Autobusy tím směrem jezdí takovou oklikou, že by se z toho jeden zjevil.
Online řešení
Známý si hned na počátku svízele řekl, že je přeci u online banky. Že nebude problém. Prostě požádá o změnu termínu splátek. Zvedl telefon a volá z ověřeného čísla po prokázání mnoha uživatelských hesel. Operátor na druhém konci tedy ví, že mluví s konkrétním klientem banky. Známý předkládá žádost – prosím o posunutí termínu splátek, změnil se mi výplatní den a vznikají mi tak u vás každý měsíc sankce. Operátor (parafrázuji) – „Zajisté, přijeďte na nejbližší pobočku, vyplníte žádost, ta pocestuje ke schválení, poté se dostavíte na pobočku ještě jednou pro podepsání a převzetí rozhodnutí.“
Známý informuje operátora, že nejbližší pobočka je vzdálená dvě hodiny vlakem, musel by si tedy vyčlenit celý den jen na to, aby mohl požádat o změnu. Následně pak požádat šéfa o další den volna, protože mBank, ač o sobě tvrdí, že je internetovou bankou, internetovou bankou vlastně vůbec není, protože jej nutí kvůli jednomu pitomému podpisu dostavit se na pobočku. Známý by tak musel v počátku své zaměstnanecké kariéry obtěžovat firmu tím, že se dvakrát po sobě nedostaví do práce. Operátor na to – s tím nemohu nic dělat, musíte na pobočku.
Jak to jede u ČEZu
Onehdá jsem stál před podobným problémem jako známý. Protentokrát u ČEZu. Potřeboval jsem posunout termín placení záloh na elektřinu a zároveň je malinko snížit. Přihlásil jsem se do vlastního uživatelského profilu u ČEZu. Za pět minut jsem měl změněný termín placení zálohy. I výši zálohy. Bez toho, abych musel kamkoliv jezdit. Prostě jsem si v uživatelském profilu změnil údaje tak, aby mi vyhovovaly a já se kvůli nepružnosti sytému nedostal do problémů. Výborná záležitost. ČEZ, polostátní firma, pružnější než internetová mBank.
A to jsem vždycky žil v přesvědčení, že státní instituce jsou nevstřícné. V tomto případě je to naopak. Soukromá společnost, která má stavět na pružnosti, přátelském prostředí a ochotě, dělá prostě haryky a nechává vlastního klienta vykoupat v situaci, kterou nemá možnost změnit. Protože mBank je neohebná a nedokáže se přizpůsobit potřebám klienta. S ohledem na to, že nejbližší pobočku má vzdálenou dvě hodiny jízdy, si myslím, že je to velmi nevhodné a přídomek „internetová banka“ by měla dát samotná mBank do velkých uvozovek. Protože buzerovat klienta s návštěvami pobočky u zcela logické záležitosti, jakou je změna termínu, je prostě hloupé. Jde to i online. Toto určitě. S ověřeným telefonním číslem, e-mailem i vlastním internetovým bankovnictvím rozhodně.
Vložil: Štěpán Cháb