Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jde o brutální semletí a vycucnutí člověka a jeho duše za účelem pracovního výsledku, často virtuálního. Kdo tak ostře kritizuje ´korporát´? Překvapivě známý herec

29.06.2017
Jde o brutální semletí a vycucnutí člověka a jeho duše za účelem pracovního výsledku, často virtuálního. Kdo tak ostře kritizuje ´korporát´? Překvapivě známý herec

Foto: Youtube, repro

Popisek: Herec Kryštof Rímský

Herec legendárního Činoherního studia v Ústí nad Labem Kryštof Rímský ve svém novém divadelním projektu tvrdě kritizuje velké korporátní firmy. Nedůstojně prý vysávají zaměstnance a nemají k nim žádnou úctu. Z pracovníků dostanou to nejlepší, k tomu jim mnohdy dají ještě špatný plat a následně je „vyplivnou“. Co všechno řekl Rímský v rozhovoru pro server Forum24.cz? Třešničkou na dortu je, že s ním dělal rozhovor jeho bratr Prokop Rímský...

Na projektu zabývajícím se korporáty, pracuje spolu s kamarády už rok. Založili v Praze spolek s názvem Divadlo 6-16. „V roce 2016 jsme to divadlo založili v šesti lidech. Dneska už nás je sedm a je rok 2017, takže bychom se vlastně měli přejmenovat (směje se). Už jsme to tak nechali, byť je nás víc,“ vysvětluje Kryštof Rímský v rozhovoru pro Forum24.cz.

Co dělá tohle divadlo, jste ještě neviděli. Činohru totiž představuje hodně svérázným způsobem. Žádné staré, klasické texty u těchto lidí nehledejte. Zabývají se moderními anglickými texty, které dováží jeden z členů spolku - Paul Bourne. Ten je zároveň osobní kouč, psycholog a muž, který se zabývá chováním člověka ve společnosti.

Lidé přijdou a za čtyři roky vyhoří

Jak Forum24.cz informuje, herci se ve hře „Bull“ od anglického dramatika Mika Bartletta věnují šikaně v korporátních firmách a dalším druhům rafinovaného „vycucávání“ zaměstnanců, jako je například mobbing. Ten podle Rímského funguje nejen v korporátech, ale skoro v každé firmě. „Nicméně v těch korporátech je mobbing daný tím, že lidé tam přijdou a za čtyři roky vyhoří. Jsou vlastně jenom materiál. Jde o brutální semletí člověka a jeho vlastní duše za účelem pracovního výsledku, který je mnohdy jenom virtuální,“ říká Rímský a pokračuje: „Truhlář udělá stůl, tak ten stůl má nějakou hodnotu, protože si na něj můžeš sáhnout. Zatímco tyhle korporátní firmy většinou vyprodukují akorát nějaké nesmysly, které se dají nahmatat na burze, ale to je tak všechno. Přitom to živí neskutečné množství lidí a spaluje jich to neuvěřitelné množství. Tahle hra je podle mě velmi trefná pro současnou dobu.“

Vyzývá zaměstnance, aby se nebáli ozvat

Novou hrou se snaží oslovit právě korporáty. Chtějí dosáhnout toho, aby se zaměstnanci ozvali a nenechávali se v práci systémem úplně vycucat. Herci chtějí pracovníky někam posunout. „Dneska už existují velké firmy jako Mobbing Free Institut a různé společnosti, které se zabývají šikanou na pracovišti, a my s nimi spolupracujeme na tom, aby se tahle šikana odbourávala,“ popisuje v Kryštof na serveru Forum24.cz s tím, že se jim chování korporátů podařilo ztvárnit tak drsně, že firmy z toho dostali strach. „Nevědí, proč by to zaměstnancům měli ukazovat a dostávat je ještě do větší deprese, než v které už se nacházejí,“ říká Rímský.

Tak hrozné to v práci být nemusí

K inscenaci navíc spolek vykutálených herců vymýšlí i doprovodný program. Ten bude trvat asi půl hodiny a bude následovat přímo po představení. „Poté, co diváci dostanou nakopáno situací, kterou jim zahrajeme. Situací, která je napsaná od Bartletta a troufám si říct, že je slušně zahraná a zrežírovaná od nás. V momentě, kdy to skončí, tak bychom chtěli diváky vytrhnout z té deprese. Především díky koučingu Paula Bourna, protože on to opravdu umí,“ popisuje Rímský. Podle Rímského chtějí zaměstnancům ukázat, že to tak hrozné v práci mít nemusí. „Vytvořili bychom s nimi nějaký modelový systém, jak se v tom koloběhu nechovat. Nějakou humornou formou bychom jim ukázali, že to opravdu bylo jen školení a že to nemyslíme tak vážně,“ říká herec, kterého proslavila role Máry v nekonečném seriálu Ulice TV Nova.

Rímský by raději „makal“ manuálně

Herec přiznává, že si ani náhodou nedovede představit, že by sám v nějaké korporátní firmě pracoval. „Ani kdybych o herectví přišel a nemohl ho dělat z důvodů existenčních, politických, nebo prostě proto, že by mě nikdo nechtěl,“ odpovídá v rozhovoru pro Forum24.cz. Pokud by se herectví za nějakého důvodu věnovat nemohl, raději by prý šel pracovat manuálně. Korporát prostě v žádném případě ne. „Taky bych si chtěl už leta otevřít restauraci, což v současné babišovské době úplně nejde. Takže to bych asi vyloučil. Ale rozhodně bych se neživil korporátem. Určitě bych vymyslel něco jiného. Radši bych si u mě na chalupě hrál na vietnamskou večerku, než abych se trápil mezi takovými lidmi. Mám hodně kamarádů v korporátech,“ vysvětluje herec s tím, že lidé ve velkých firmách jsou na tom obvykle psychicky velmi špatně. „Často mají hrozné stavy, musejí práci po nějakém čase měnit, protože vyhoří, nebo se v zaměstnání dostanou do nějakého konfliktu. Musí to být opravdu velké sebezapření se tvářit takhle nelidsky. To už můžu dělat kápa v koncentráku. To je úplně stejné,“ uzavírá Rímský.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Antonín Pořízek