Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Klub národnostních menšin se zapojil do projektu inkluze. Doučují se zde děti z mosteckých rodin, ale i z azylových či dětských domovů

22.06.2017
Klub národnostních menšin se zapojil do projektu inkluze. Doučují se zde děti z mosteckých rodin, ale i z azylových či dětských domovů

Autor: KNM

Popisek: Doučování v Klubu národnostních menšin

Na území města Most probíhá od září až do prosince roku 2019 projekt s názvem Inkluze na mosteckých školách aneb Lepší KLIMA i v Mostě, který je podpořen v rámci operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání Operační program, a to v rámci Výzvy pro Inkluzivní vzdělávání. Do projektu je zapojen i Klub národnostních menšin (KNM), který je zřízen Magistrátem města Most.

V tomto Klubu máme v rámci projektu možnost pracovat s dětmi z partnerských základních škol. Ve školním roce 2016/2017 k  nám na doučování, přípravu na výuku, pomoc s domácími úkoly, doplňování učiva při a po nemoci a podobně chodilo kolem čtyřiceti žáků ZŠ, z toho pak třiadvacet pravidelně. Dětem se věnujeme každý den v týdnu přímo v prostorách KNM a některé dny pracujeme mimo KNM, například v prostředí azylového domu, dětského domova, ale i v rodinách.

Děti se k nám do Klubu těší,  nosí si domácí úkoly a našich služeb aktivně využívají. A jak vypadá práce v rámci projektu v Klubu? Pro projektové aktivity máme svou místnost, která je oddělená od herny a počítačové učebny. Děti tak mají na práci pro školu klid a čas. Převážně pomáháme s domácími úkoly, dále pak v případě absence pomáháme doplnit chybějící učivo či s přípravou na zkoušení, testy atp.

Domácí úkoly ve skupině? Nic nezvyklého

Některé děti jsou velmi samostatné a pouze s drobnou dopomocí si vše vypracují, jiné zase potřebují radu v mnoha věcech, přímou asistenci a podporu. Vypracování domácích úkolů probíhá většinou ve skupinkách, také záleží, jak dlouhou mají děti výuku a kdy do klubu přijdou. Od počátku realizace projektu se již s dětmi dobře známe a za tu dobu už máme vypozorováno, co kterému z nich dělá problém.

Klub národnostních menšin

Po dokončení domácích úkolů či zpracování například referátu, doplnění výpisků atp. mají děti přestávku a mohou využít třeba společenské hry či ICT vybavení v dalších prostorách KNM. Postupně se pak jednotlivým dětem věnujeme individuálně při doučování předmětů, ve kterých mají největší problémy. Na pomoc si bereme i vhodné didaktické pomůcky a materiály, které postupně doplňujeme v rámci finanční podpory z projektu Inkluze na mosteckých školách.

Pro radost a zábavu

Později odpoledne pak probíhá školní příprava formou her, zaměřená na určitou věkovou skupinu (například pro prvňáky, pro děti ve věku 9 až 10 let atp.). V této části dne je již vše podáváno nenásilnou a zábavnou formou, aby děti mohly prožít i radostné a zábavné chvíle, ale zároveň se něco naučily a dozvěděly.

Často též využíváme pro děti atraktivní výukové pomůcky a předměty. Máme příležitost povídat si s nimi, probírat věci, které se jim staly ve škole, a hodnotit jejich pokrok či zlepšení ve vybraných předmětech. Touto naší činností vhodně doplňujeme služby KNM a spolupráce probíhá bez problémů. Za veškerou osobní podporu bychom rády poděkovaly paní Denise Barcziové, vedoucí KNM.

Spolupráce se školou

Velká část našich dětí navštěvuje ZŠ, U stadionu 1028, p. o., kde je výborná spolupráce se školní koordinátorkou inkluze a mnoha třídními učitelkami. Můžeme tak sledovat pokrok dětí a mít zpětnou vazbu přímo od jednotlivých učitelů. K dalším školám, s nimiž spolupracujeme, patří ZŠ, Most, V. Nezvala 2614, p. o., a  ZŠ, Most, Svážná 2342, p. o.,  a ZŠ,  Most, V. Talicha 1855, p. o.

V rámci projektu jsme součástí platformy pro odborná tematická setkání v oblasti mimoškolní klubové podpory žáků prostřednictvím doučování a volnočasových aktivit a rozvoje klíčových kompetencí s dalšími organizacemi, které jsou zde zapojeny, a to s Oblastní charitou Most – nízkoprahovým zařízením Sovička a Církví bratrskou v Mostě – nízkoprahovým zařízením Záplatou. S kolegyněmi a kolegy se pravidelně scházíme a vyměňujeme si získané zkušenosti. Jsme jeden team!

Máte-li zájem, aby i Vaše dítě získalo podporu při svém školním vzdělávání, přiveďte ho ve školním roce k nám do ulice Budovatelů bl. 98/99 – jsme zde každý den.

Vendula Zemanová, Nikola Kadlecová,
nepedagogické pracovnice Klubu národnostních menšin

Klub národnostních menšin

 

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace