Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Historická budova nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně znovu ožije. Promění se ve vzdělávací centrum

22.03.2017
Historická budova nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně znovu ožije. Promění se ve vzdělávací centrum

Autor: mmdecin.cz

Popisek: Historická budova děčínského nádraží

Memorandum o partnerství a spolupráci při přípravě projektu Multifunkční vzdělávací centrum v budově nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně dnes podepsali primátorka Marie Blažková, hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček, rektor ČVUT v Praze Petr Konvalinka, předseda představenstva a člen představenstva Českých drah, a. s., Pavel Krtek a Miroslav Kupec, předsedkyně HSR-ÚK Gabriela Nekolová a předseda Hospodářské a sociální rady Děčínska Stanislav Pfléger. Deklarovali tak svůj zájem o vybudování vzdělávacího centra v historické budově východního nádraží.

Cílem spolupráce je vznik zázemí pro efektivní spojení vzdělávacích, výzkumných a kulturních aktivit, doplněných o služby komerčního charakteru v oblasti kongresové a edukativní turistiky. „Jsme rádi, že u nás působí fakulty ČVUT Praha. Konkrétně s Fakultou dopravní dlouhodobě spolupracujeme při řešení dopravních situací a hledání nových možností v rozvoji města. Rádi bychom, aby se počty studentů v Děčíně neustále zvyšovaly. Kvalitní zázemí a vědecká pracoviště jejich renomé jistě významně posílí,“ řekla Marie Blažková, primátorka města.

Záměr totiž mimo jiné počítá s vytvořením prostor pro děčínské pracoviště Českého vysokého učení technického v Praze – Fakulty dopravní včetně studentských kolejí a s realizací technického parku pro studenty včetně laboratorních a simulačních vybavení, s možností využití i pro vzdělávání podnikatelské sféry.

Historii budovy připomene expozice

Multifunkční centrum by mělo sloužit i jako místo setkávání studentů vysokých a středních škol s možností společné práce včetně partnerů z blízké Spolkové republiky Německo a dalších zemí. „Rozvoj a inovace, které město potřebuje, se neobejdou bez kvalitních a vzdělaných lidí a ty přitáhne právě takové zázemí, které plánujeme vybudovat v budově bývalého východního nádraží,“ řekl Ondřej Smíšek, vedoucí děčínského pracoviště Fakulty dopravní. Historii budovy plánují zúčastněné organizace připomenout expozicí.

Areál nádraží byl budován v letech 1870 až 1874 společností Rakouská severozápadní dráha ve velmi výpravném imperiálním architektonickém stylu. Nádraží v Děčíně bylo součástí velkého evropského dopravního projektu, společnost vlastnila i flotilu nákladních plavidel na Labi a zajišťovala spojení s přístavem Hamburk, následně železnicí do Prahy a Vídně. V Praze měla budova téměř identické dvojče v budově nádraží Praha-Těšnov, zbořené v roce 1985.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace