Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Historická budova nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně znovu ožije. Promění se ve vzdělávací centrum

22.03.2017
Historická budova nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně znovu ožije. Promění se ve vzdělávací centrum

Foto: mmdecin.cz

Popisek: Historická budova děčínského nádraží

Memorandum o partnerství a spolupráci při přípravě projektu Multifunkční vzdělávací centrum v budově nádraží Rakouské severozápadní dráhy v Děčíně dnes podepsali primátorka Marie Blažková, hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček, rektor ČVUT v Praze Petr Konvalinka, předseda představenstva a člen představenstva Českých drah, a. s., Pavel Krtek a Miroslav Kupec, předsedkyně HSR-ÚK Gabriela Nekolová a předseda Hospodářské a sociální rady Děčínska Stanislav Pfléger. Deklarovali tak svůj zájem o vybudování vzdělávacího centra v historické budově východního nádraží.

Cílem spolupráce je vznik zázemí pro efektivní spojení vzdělávacích, výzkumných a kulturních aktivit, doplněných o služby komerčního charakteru v oblasti kongresové a edukativní turistiky. „Jsme rádi, že u nás působí fakulty ČVUT Praha. Konkrétně s Fakultou dopravní dlouhodobě spolupracujeme při řešení dopravních situací a hledání nových možností v rozvoji města. Rádi bychom, aby se počty studentů v Děčíně neustále zvyšovaly. Kvalitní zázemí a vědecká pracoviště jejich renomé jistě významně posílí,“ řekla Marie Blažková, primátorka města.

Záměr totiž mimo jiné počítá s vytvořením prostor pro děčínské pracoviště Českého vysokého učení technického v Praze – Fakulty dopravní včetně studentských kolejí a s realizací technického parku pro studenty včetně laboratorních a simulačních vybavení, s možností využití i pro vzdělávání podnikatelské sféry.

Historii budovy připomene expozice

Multifunkční centrum by mělo sloužit i jako místo setkávání studentů vysokých a středních škol s možností společné práce včetně partnerů z blízké Spolkové republiky Německo a dalších zemí. „Rozvoj a inovace, které město potřebuje, se neobejdou bez kvalitních a vzdělaných lidí a ty přitáhne právě takové zázemí, které plánujeme vybudovat v budově bývalého východního nádraží,“ řekl Ondřej Smíšek, vedoucí děčínského pracoviště Fakulty dopravní. Historii budovy plánují zúčastněné organizace připomenout expozicí.

Areál nádraží byl budován v letech 1870 až 1874 společností Rakouská severozápadní dráha ve velmi výpravném imperiálním architektonickém stylu. Nádraží v Děčíně bylo součástí velkého evropského dopravního projektu, společnost vlastnila i flotilu nákladních plavidel na Labi a zajišťovala spojení s přístavem Hamburk, následně železnicí do Prahy a Vídně. V Praze měla budova téměř identické dvojče v budově nádraží Praha-Těšnov, zbořené v roce 1985.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL