Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Hasiči v Ústeckém kraji budou jezdit elektromobilem. Poslouží jim i k nácviku zásahů u nehod automobilů s elektrickým pohonem

26.01.2017
Hasiči v Ústeckém kraji budou jezdit elektromobilem. Poslouží jim i k nácviku zásahů u nehod automobilů s elektrickým pohonem

Autor: ČEZ

Popisek: Krajskému řediteli Romanu Vyskočilovi předává klíče od vozu manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ Ivo Novotný (vpravo)

Příslušníci Hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje využijí při své práci elektromobil VW e-Golf. Krajskému řediteli Romanu Vyskočilovi vůz předal v pátek 20. ledna Ivo Novotný, manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ, a. s.

S elektromobilem VW e-Golf budou severočeští hasiči jezdit šest týdnů. Využijí tak možnost podrobně se seznámit s technologií a konstrukcí tohoto typu vozidla, což se jim může hodit k plánování taktických postupů a k nácviku zásahů u případných dopravních nehod automobilů s elektrickým pohonem. „Elektromobily se stávají stále rozšířenějším dopravním prostředkem, proto vítáme možnost seznámit se s tímto vozidlem podrobněji. V rámci našeho sboru využijeme elektromobil především pro odbornou přípravu hasičů s ohledem na možný zásah při dopravní nehodě,“ uvedl při přebírání vozu Roman Vyskočil, krajský ředitel Hasičského záchranného sboru ústeckého kraje.

„V současné době je v České republice registrována více než tisícovka elektromobilů a každoročně přibývá několik stovek dalších. S růstem jejich počtu úměrně roste i riziko dopravních nehod. Rádi proto umožníme hasičům, aby se s elektromobily důkladně seznámili a získané poznatky využili při své práci a záchraně lidských životů,“ vysvětluje Ivo Novotný, manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ, jeden a v podstatě nejdůležitější důvod zápůjčky.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Vedle 25 rychlodobíjecích stanic v 22 lokalitách je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení. V následujících měsících dostanou řidiči elektromobilů možnost rychlejšího dobíjení baterií díky instalaci druhé dobíjecí zásuvky Mennekes na těchto stanicích. Více na http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou. Systém paušálních plateb bude však letos doplněn i možností jednorázových úhrad za odebraný objem elektřiny.

Krajskému řediteli plk. Ing. Romanu Vyskočilovi (vpravo) předal vůz manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ, a. s., Mgr. Ivo Novotný (uprostřed). Vlevo Ing. Zdeněk Kustl, vedoucí útvaru požární ochrany klasické energetiky ČEZ, a. s.

Další veřejné rychlodobíjecí stanice vybuduje Elektromobilita ČEZ v letech 2017 až 18 na hlavních tazích napříč Českou republikou. Celkem 42 stanic, umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut, vznikne díky grantu z evropského programu CEF. Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita, kombinující integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a výroby z obnovitelného zdroje.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice, dodávané společností ABB ČR. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožní 80procentní dobití kapacity akumulátoru za 20 až 30 minut.

V ČR je v současnosti registrováno už více než tisíc elektromobilů. Třicítka z nich patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

Víte, že …

  • Za celý rok 2016 bylo v České republice registrováno 271 nových elektromobilů.
  • V roce 2016 byly nejprodávanějšími značkami elektromobilů v ČR Volkswagen, Nissan a BMW.
  • Pokud bychom uvažovali v současnosti o zhruba tisícovce registrovaných elektromobilů s průměrným ročním nájezdem 15 000 kilometrů, tak při průměrné spotřebě 15 kWh/100 km bude k jejich dobíjení třeba 2,25 mil. kWh ročně (tj. roční spotřeba cca 1000 domácností).
  • Energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektromobilu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za desetinu vteřiny.
  • Projekt Elektromobilita ČEZ je aktivní také ve veřejné dopravě, když podporuje provoz dvojice elektrobusů jezdících už téměř celý rok mezi stanicí metra Budějovická a BB Centrem na Brumlovce? Za tuto dobu ujely více než 35 tisíc kilometrů a svezlo se s nimi více než půl milionu pasažérů.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace