Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Říčansko info: V Říčanech se má stavět nová trať pro rychlovlaky

19.01.2013
Říčansko info: V Říčanech se má stavět nová trať pro rychlovlaky

Popisek: ilustrační foto

V oblastech Kuříčka a Voděrádek se nesmí stavět kvůli plánovanému železničnímu koridoru. Rozhodnutím Středočeského kraje se zpřísnily podmínky pro výstavbu v místě budoucího železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic, úřady by neměly na předmětných pozemcích vydávat nová územní rozhodnutí či stavební povolení.

Omezení pro výstavu

Koridor je navíc dvojnásobně široký než v minulosti. Tuto situaci bude respektovat také návrh nového územního plánu Říčan. Loni vydané Zásady územního rozvoje Středočeského kraje počítají v budoucích letech s výstavbou vysokorychlostní trati z Prahy do Českých Budějovic, zároveň uvádějí, že by se v koridoru této trasy nemělo dál stavět.

"Plánovaná trasa, která se významně dotýká také území Říčan, vede pod říčanským hřbitovem ve směru severo-jižním," uvádí Jan Pillvein, vedoucí stavebního úřadu v Říčanech. Koridor této trati omezuje umístění nových stavebních záměrů. "Koridor je široký 300 m na každou stranu od osy navržené tratě, celkem tedy 600 m. Dotýká se území cca 100 objektů, převážně rodinných domů v katastru města Říčan. Týká se tedy lokality Regulačního plánu Voděradská a přilehlého okolí, Kuříčka a části Voděrádek," upřesňuje Jan Pillvein.

„V katastru Říčan by měl být vybudován tunel, jeden jeho portál by měl být nedaleko firmy Zoeller v Kuříčku a druhý nedaleko Voděrádek, to se ví poměrně dlouho, jen se o tom nemluvilo,“ říká starosta Vladimír Kořen /Klidné město/ a doplňuje: „V tuto chvíli se však rozhodnutím kraje zpřísnily podmínky v území a projekt se začíná o něco intenzivněji připravovat.“

S omezením výstavby bude počítat územní plán města

„Opatření kraje se aktuálně promítají do právě pořizovaného návrhu nového územního plánu Říčan i do rozhodování o povolování staveb v daném území,“ dodává Čestmíra Šťastná, vedoucí odboru územního plánování a regionálního rozvoje Říčan. Podle ní je případné zúžení koridoru možné až po zpřesnění průběhu trasy, kterou bude provádět specializovaný projektant investora.  Do té doby nemohou úřady nové stavební aktivity povolovat.

Rychlost až 250 km za hodinu

Na stávající železniční trati Praha – Říčany – Benešov proběhla v minulých letech rekonstrukce, která umožnila zvýšení rychlosti na 90 – 110 km/hod. Pro mezinárodní rychlovlaky je to ale nedostatečné, proto se navrhuje vysokorychlostní trať v novém koridoru tak, aby se mohlo jezdit rychlostí až 250 km/hod. Kdy ale bude nová trať vystavěna, není prý zatím jasné.

(zdroj: ricansko.info)