Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nádražní budova v Poděbradech se ani letos rekonstruovat nebude

28.03.2013
Nádražní budova v Poděbradech se ani letos rekonstruovat nebude

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Unikátní nádražní budova v Poděbradech

České dráhy opravu skvostné nádražní budovy v Poděbradech slibují už dva roky, investici ale stále odkládají. Není totiž jisté, zda všechna nádraží v majetku drah i nadále zůstanou.

Unikátní budova poděbradského vlakového nádraží ve tvaru parní lokomotivy byla ve třicátých letech považována dokonce za nejkrásnější v republice. Ve funkcionalistickém stylu ji vyprojektoval architekt Vojtěch Krch a do provozu byla uvedena 29. července 1931. Podle serveru wikipedie stála stavba nádražní stanice přes šest milionů korun. Časy dávné slávy jsou ale pryč. Dnes tento historický skvost chátrá. 

Před třemi lety se zčásti podařilo opravit střechu a místní prosklenou restauraci, zaměstnanci ale tvrdí, že pohled zvenčí podniku moc velkou reklamu nedělá. Turisty, kteří do Poděbrad přijíždějí vlakem, jen stěží napadne, že za nevzhlednými dveřmi do restaurace se nachází zrekonstruovaná kavárna v prvorepublikovém stylu. „Od roku 2011 usilujeme o to, aby toto nádraží, které je v dost zbídačelém stavu, bylo zrekonstruováno,“ posteskl si starosta Poděbrad, Ladislav Langr, který se v této věci angažuje už několik let.

Mělo se začít už před dvěma lety

Vedení města bylo už před dvěma roky drahami informováno, že práce na nádraží začnou do poloviny roku 2011. „V dopise uvedlo, že projekt zařadili mezi neodkladné investice pro rok 2011,“ dodává. Rekonstrukce se v té době měla týkat celého objektu včetně nástupiště.  A jaká je situace téměř dva roky poté? „Na opravu fasády, výměnu oken a další práce je zapotřebí zhruba 10 milionů korun, které jsme zatím v rozpočtu nenašli,“ prohlásil mluvčí Českých drah, Radek Joklík. 

Ani letos se ale nádražní budova rekonstrukce nedočká. V této chvíli probíhá diskuse o budoucnosti nádraží v rámci liberalizované železniční sítě. Tam je třeba se rozhodnout, kdo bude vlastníkem budovy a železničních stanic.“ Ministerstvo dopravy uvažuje o tom, že by nádraží z majetku Českých drah převedlo do vlastnictví Správy železniční dopravní cesty, k čemuž by mohlo dojít příští rok. 

Jana Vlková

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace