Žhavá část kampaně se blíží

Časem zpět o sto let.. Lesní divadlo v lesoparku Debř se dočkalo otevření

12.07.2015

Autor: cez.cz

Popisek: Lesní divadlo v lesoparku Debř se dočkalo otevření

Každoroční netypická vycházka v dobových kostýmech po okolí středočeského města Mšeno s názvem Po stopách Cinibulkových aneb Časem zpět o sto let byla letos navíc ozvláštněna slavnostním otevřením zachráněného lesního divadla v místním lesoparku Debř. Na obnově a ochraně této kulturně významné lokality se podílela Nadace ČEZ, která projektu věnovala příspěvek 50 tisíc korun.

Slavnostní otevření Lesního divadla v Debři zakončilo tradiční recesistickou vycházku, která dostala název po řediteli mšenských škol a slavném propagátorovi turistiky na Kokořínsku Josefu Bedřichu Cinibulkovi. Výletníci v dobovém oblečení, které navozovalo atmosféru začátku minulého století, vyšli v neděli po poledni z Náměstí Míru a kolem třetí hodiny již oslavovali obnovu přírodní multifunkční scény. „Lesní divadlo pokřtili herci z Nového divadla Mělník představením Květ zapomnění a všem přítomným jednoznačně dokázali, že úsilí obnovit toto místo, sloužící kulturním aktivitám mšenských občanů ve volné krajině, se rozhodně vyplatilo,“ uvedl předseda Okrašlovacího spolku pro Mšeno a okolí Jiří Říha.

Divadlo v lesoparku Debř bude sloužit jako multifunkční scéna v krajině pro kulturně společenskou produkci místních spolků, škol a obyvatel. Bude místem pro jejich výstavy, letní kino, divadelní představení, koncerty, přednášky i další akce pro děti a dospělé.

Okrašlovací spolek pro Mšeno a okolí má s obnovou a záchranou hodnot místního kraje řadu zkušeností. Podařilo se mu například zachránit typickou odrůdu třešně Mšenská Jánovka i obnovit několik historických cest v okolní krajině. Nadace ČEZ podpořila snahu spolku o otevření Lesního divadla v Debři prostřednictvím grantového řízení Podpora regionů, které je zaměřeno na rozvoj veřejně prospěšných projektů. „Mšenský spolek se dlouhodobě soustředí na záchranu místního lesoparku Debř a obnova přírodního divadla byla v tomto nesmírně cenném úsilí jedním z jeho nejdůležitějších úkolů. Jsme proto velmi rádi, že jsme mu k jeho naplnění mohli napomoci,“ dodala Michaela Žemličková, ředitelka Nadace ČEZ.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tagy