Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kutná Hora pod náporem kamionové dopravy

29.03.2013
Kutná Hora pod náporem kamionové dopravy

Foto: Profimedia.cz

Popisek: I Kutnou Horu trápí těžké a hlučné kamióny.

Průjezd kamionů, který přidělává vrásky na čele obyvatelům nejedné středočeské obce, je naléhavým problémem i pro historický skvost zapsaný do seznamu světového dědictví UNESCO, Kutnou Horu, byť historické části města se problém netýká.

Podle tamního starosty Iva Šance situace gradovala v loňském roce, kdy přes město vedla objížďka v souvislosti s výstavbou obchvatu Kolína. „Městem projíždělo více než 1000 kamiónů denně a na to komunikace v našem městě nejsou stavěné. V současné době je situace lepší, ale těžká nákladní doprava stále zůstává velikým problémem,“ konstatuje starosta. 

Jak se s ním město pere? „Naše městská policie i Policie ČR zvýšila frekvenci kontrol, aby tak snížila riziko dopravních nehod způsobených kamióny. Opakovaně jsme apelovali na Krajský úřad i na Ředitelství silnic a dálnic, aby nákladní dopravu z Kutné Hory odklonili. Jedním z pozitivních výsledků bylo to, že Kraj opravil ulici Štefánikovu, přičemž použil protihlukovou, resp. antivibrační technologii asfaltového koberce. K zásadnímu opatření pro odklon nákladní dopravy však nedošlo,“ posteskl si Ivo Šanc, podle kterého by Kutné Hoře navíc bezesporu ulehčilo zavedení zákazu vjezdu těžkotonážní dopravy na silnice druhé třídy. 

„Toto zlepšení je však pouze dočasné, protože bude trvat jen po dobu opravy dvou mostů na silnici č. 2. Obávám se, že potom se situace opět zhorší,“ konstatuje skepticky Ivo Šanc, kterému tak nezbývá nic jiného, než občanům vysvětlovat zákonné možnosti města, respektive kompetenční a majetkové souvislosti této problematiky. „Osadili jsme radar. Po dobu zvýšeného provozu v souvislosti s objížďkou kvůli kolínskému obchvatu jsme snížili rychlost v kritických úsecích. Vyloučili jsme nákladní dopravu z ulice Benešovy.“  

Nymburk si pomohl obchvatem 

Výstavba obchvatu se ukázala jako řešení pro svého času velmi zatížené centrum Nymburka. „Doprava v centru byla omezena až o 70 procent, a to je znatelný úspěch,“ pochvaluje si starosta a statutární zástupce hejtmana a náměstek hejtmana pro oblast dopravy Středočeského kraje v jedné osobě, ing. Miloš Petera.  Kamionová doprava však podle něj nebyla z města vytlačena úplně. Obchvat neřeší dopravu směrem na Lysou nad Labem (tato část obchvatu teprve čeká na vybudování). Problémy nejvíce zatížených ulic Purkyňovy a Máchovy radnice řeší aktivně. 

„Odkoupili jsme od Českých drah pozemek, který se nachází vedle ulice Máchova. V rámci řešení tranzitní dopravy chceme na zakoupeném pozemku vybudovat novou komunikaci, která bude začleněna do sítě silnic II. třídy. Z této sítě bude současně vyřazena část ulice Tyršova mezi Máchovou a Purkyňovou ulicí a Purkyňova ulice, která bude po celé délce místní komunikací s lehkým dopravním zatížením. V současné době město připravuje projektovou dokumentaci,“ uzavírá Miloš Petera. 

Jana Vlková