Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kutná Hora pod náporem kamionové dopravy

29.03.2013
Kutná Hora pod náporem kamionové dopravy

Autor: Profimedia.cz

Popisek: I Kutnou Horu trápí těžké a hlučné kamióny.

Průjezd kamionů, který přidělává vrásky na čele obyvatelům nejedné středočeské obce, je naléhavým problémem i pro historický skvost zapsaný do seznamu světového dědictví UNESCO, Kutnou Horu, byť historické části města se problém netýká.

Podle tamního starosty Iva Šance situace gradovala v loňském roce, kdy přes město vedla objížďka v souvislosti s výstavbou obchvatu Kolína. „Městem projíždělo více než 1000 kamiónů denně a na to komunikace v našem městě nejsou stavěné. V současné době je situace lepší, ale těžká nákladní doprava stále zůstává velikým problémem,“ konstatuje starosta. 

Jak se s ním město pere? „Naše městská policie i Policie ČR zvýšila frekvenci kontrol, aby tak snížila riziko dopravních nehod způsobených kamióny. Opakovaně jsme apelovali na Krajský úřad i na Ředitelství silnic a dálnic, aby nákladní dopravu z Kutné Hory odklonili. Jedním z pozitivních výsledků bylo to, že Kraj opravil ulici Štefánikovu, přičemž použil protihlukovou, resp. antivibrační technologii asfaltového koberce. K zásadnímu opatření pro odklon nákladní dopravy však nedošlo,“ posteskl si Ivo Šanc, podle kterého by Kutné Hoře navíc bezesporu ulehčilo zavedení zákazu vjezdu těžkotonážní dopravy na silnice druhé třídy. 

„Toto zlepšení je však pouze dočasné, protože bude trvat jen po dobu opravy dvou mostů na silnici č. 2. Obávám se, že potom se situace opět zhorší,“ konstatuje skepticky Ivo Šanc, kterému tak nezbývá nic jiného, než občanům vysvětlovat zákonné možnosti města, respektive kompetenční a majetkové souvislosti této problematiky. „Osadili jsme radar. Po dobu zvýšeného provozu v souvislosti s objížďkou kvůli kolínskému obchvatu jsme snížili rychlost v kritických úsecích. Vyloučili jsme nákladní dopravu z ulice Benešovy.“  

Nymburk si pomohl obchvatem 

Výstavba obchvatu se ukázala jako řešení pro svého času velmi zatížené centrum Nymburka. „Doprava v centru byla omezena až o 70 procent, a to je znatelný úspěch,“ pochvaluje si starosta a statutární zástupce hejtmana a náměstek hejtmana pro oblast dopravy Středočeského kraje v jedné osobě, ing. Miloš Petera.  Kamionová doprava však podle něj nebyla z města vytlačena úplně. Obchvat neřeší dopravu směrem na Lysou nad Labem (tato část obchvatu teprve čeká na vybudování). Problémy nejvíce zatížených ulic Purkyňovy a Máchovy radnice řeší aktivně. 

„Odkoupili jsme od Českých drah pozemek, který se nachází vedle ulice Máchova. V rámci řešení tranzitní dopravy chceme na zakoupeném pozemku vybudovat novou komunikaci, která bude začleněna do sítě silnic II. třídy. Z této sítě bude současně vyřazena část ulice Tyršova mezi Máchovou a Purkyňovou ulicí a Purkyňova ulice, která bude po celé délce místní komunikací s lehkým dopravním zatížením. V současné době město připravuje projektovou dokumentaci,“ uzavírá Miloš Petera. 

Jana Vlková 

 

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace