Kladenské listy: Alternativní řešení problém dostavby R7 nevyřeší
15.02.2013
Premiér Nečas vyřešil otázku rychlostní komunikace spojující Prahu se severem Čech po svém, když vzkázal starostům a primátorům, že na její dostavbu sice nejsou peníze, ale vláda se pokusí hledat levnější alternativy alespoň na zlepšení situace.
Tím reagoval na společnou výzvu starostů Loun, Postoloprt, Žatce, Slaného a primátorů Mostu a Chomutova, kteří ho v listopadu dopisem požádali o dokončení rychlostní komunikace R7. Žádali urychlenou dostavbu R7 jako čtyřproudé komunikace a přidělení peněz na už naprojektované úseky. Premiérova odpověď se však některým starostům nezdá jako dostačující.
První úsek R7 z Ruzyně k Makotřasům se otevřel už v roce 1964, stavba od té doby postupovala jen velmi pomalu. Na šedesáti kilometrech frekventované čtyřpruhové silnice jsou už jen dva krátké úseky. Její velká část je přitom stavěna jako polovina rychlostní silnice, aby bylo možné druhý pár pruhů celkem levně přistavět. Ředitelství silnic a dálnic navíc v loňském roce zrušilo tendry na projektovou dokumentaci k dostavbě dalších úseků.
Rozestavěný úsek mezi Chomutovem a sjezdem na obec Velemyšleves bude měřit 15,8 kilometru a bude zřejmě nadlouho posledním, který se na této komunikaci řidičům otevře. Ředitelství silnic a dálnic uvedlo možný termín otevření této části září 2013. Stavba má stát asi 4,5 miliardy korun.
Podle statistik policie je úsek mezi Slaným a Chomutovem jedním z nejnebezpečnějších v České republice. Lidé tu jezdí velmi rychle a nezodpovědně. V roce 2008 například při srážce mikrobusu a nákladního automobilu u Panenského Týnce zemřelo osm lidí.
(zdroj: kladenskélisty.cz)