Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kladenské listy: Alternativní řešení problém dostavby R7 nevyřeší

15.02.2013
Kladenské listy: Alternativní řešení problém dostavby R7 nevyřeší

Popisek: ilustrační foto

Premiér Nečas vyřešil otázku rychlostní komunikace spojující Prahu se severem Čech po svém, když vzkázal starostům a primátorům, že na její dostavbu sice nejsou peníze, ale vláda se pokusí hledat levnější alternativy alespoň na zlepšení situace.

Tím reagoval na společnou výzvu starostů Loun, Postoloprt, Žatce, Slaného a primátorů Mostu a Chomutova, kteří ho v listopadu dopisem požádali o dokončení rychlostní komunikace R7. Žádali urychlenou dostavbu R7 jako čtyřproudé komunikace a přidělení peněz na už naprojektované úseky. Premiérova odpověď se však některým starostům nezdá jako dostačující.

První úsek R7 z Ruzyně k Makotřasům se otevřel už v roce 1964, stavba od té doby postupovala jen velmi pomalu. Na šedesáti kilometrech frekventované čtyřpruhové silnice jsou už jen dva krátké úseky. Její velká část je přitom stavěna jako polovina rychlostní silnice, aby bylo možné druhý pár pruhů celkem levně přistavět. Ředitelství silnic a dálnic navíc v loňském roce zrušilo tendry na projektovou dokumentaci k dostavbě dalších úseků.

Rozestavěný úsek mezi Chomutovem a sjezdem na obec Velemyšleves bude měřit 15,8 kilometru a bude zřejmě nadlouho posledním, který se na této komunikaci řidičům otevře. Ředitelství silnic a dálnic uvedlo možný termín otevření této části září 2013. Stavba má stát asi 4,5 miliardy korun.

Podle statistik policie je úsek mezi Slaným a Chomutovem jedním z nejnebezpečnějších v České republice. Lidé tu jezdí velmi rychle a nezodpovědně. V roce 2008 například při srážce mikrobusu a nákladního automobilu u Panenského Týnce zemřelo osm lidí.

(zdroj: kladenskélisty.cz)