Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kladenské listy: Alternativní řešení problém dostavby R7 nevyřeší

15.02.2013
Kladenské listy: Alternativní řešení problém dostavby R7 nevyřeší

Popisek: ilustrační foto

Premiér Nečas vyřešil otázku rychlostní komunikace spojující Prahu se severem Čech po svém, když vzkázal starostům a primátorům, že na její dostavbu sice nejsou peníze, ale vláda se pokusí hledat levnější alternativy alespoň na zlepšení situace.

Tím reagoval na společnou výzvu starostů Loun, Postoloprt, Žatce, Slaného a primátorů Mostu a Chomutova, kteří ho v listopadu dopisem požádali o dokončení rychlostní komunikace R7. Žádali urychlenou dostavbu R7 jako čtyřproudé komunikace a přidělení peněz na už naprojektované úseky. Premiérova odpověď se však některým starostům nezdá jako dostačující.

První úsek R7 z Ruzyně k Makotřasům se otevřel už v roce 1964, stavba od té doby postupovala jen velmi pomalu. Na šedesáti kilometrech frekventované čtyřpruhové silnice jsou už jen dva krátké úseky. Její velká část je přitom stavěna jako polovina rychlostní silnice, aby bylo možné druhý pár pruhů celkem levně přistavět. Ředitelství silnic a dálnic navíc v loňském roce zrušilo tendry na projektovou dokumentaci k dostavbě dalších úseků.

Rozestavěný úsek mezi Chomutovem a sjezdem na obec Velemyšleves bude měřit 15,8 kilometru a bude zřejmě nadlouho posledním, který se na této komunikaci řidičům otevře. Ředitelství silnic a dálnic uvedlo možný termín otevření této části září 2013. Stavba má stát asi 4,5 miliardy korun.

Podle statistik policie je úsek mezi Slaným a Chomutovem jedním z nejnebezpečnějších v České republice. Lidé tu jezdí velmi rychle a nezodpovědně. V roce 2008 například při srážce mikrobusu a nákladního automobilu u Panenského Týnce zemřelo osm lidí.

(zdroj: kladenskélisty.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace