Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Když Hůlka natrhal tulipány pro tu zpěvačku a skončil za mřížemi, psal jsem vymyšlené zprávy, abych odvrátil pozornost, přiznal manažer hvězd Sidovský a poprvé řekl, jak to bylo s Vendulou Svobodovou i kolik stojí hvězdy

19.07.2016
Když Hůlka natrhal tulipány pro tu zpěvačku a skončil za mřížemi, psal jsem vymyšlené zprávy, abych odvrátil pozornost, přiznal manažer hvězd Sidovský a poprvé řekl, jak to bylo s Vendulou Svobodovou i kolik stojí hvězdy

Autor: Facebook

Popisek: Janis Sidovský žije se svým partnerem Pavlem Vítkem na Karlštejně.

Janis Sidovský je jeden z největších českých manažerů hvězd. Zastupoval Daniela Hůlku, Ivetu Bartošovou, Leonu Machálkovou, Vendulu Svobodovou i Helenu Vondráčkovou. Té kdysi přitom dělal jako tanečník křoví a pak se s ní soudil. Sidovský je také jednou z nejvýraznějších tváří české gay komunity. Svého partnera, zpěváka Pavla Vítka, si před deseti lety vzal. Tenhle harcovník českého šoubyznysu se o své letité zkušenosti podělil v rozhovoru pro magazín MF Dnes.

Zavzpomínal i na své začátky, kdy dělal produkci muzikálu Dracula. „Když jsme v devadesátých letech dělali muzikál Dracula, měli jsme v produkčním týmu jeden mobilní telefon, posílaly se faxy a objednávky na vstupenky chodily poštou. Přesto jsme měli milion a čtvrt diváků, což už se u nás nejspíš nikomu nepovede,“ říká s pýchou.

Dnes se do muzikálu chodí jako do kanclu

Devadesátky prý byly jiné, vzpomíná s nostalgií na draculovské doby. Lidé k sobě měli blíž. Zůstávali po představení, pařili spolu a jezdili na výlety, vzpomíná Sidovský. A dnes? „Dnes jsou vztahy mnohem neosobnější. Na muzikály chodí umělci jako do práce. Odzpívají, odvedou profesionální práci a jdou domů.“ Navíc je dnes muzikálů hodně a lidí v nich také. „Do showbyznysu natekla spousta lidí. Otevřel se i těm, co toho moc neumí. Takových je hodně. Ale dlouho se neudrží. Odehrají několik repríz v muzikálu a do dalšího už je nikdo nenajme,“ říká.

Dnešní popová generace to má těžké, nejsou autoři

Zažil vzestupy a pády nejnovější generace. „Před deseti lety brali práci zavedeným zpěvákům lidé z pěveckých soutěží. Byli levnější, ale taky aktuální. Okresní firma si svého času radši pozvala Šárku Vaňkovou, než Leonu Machálkovou. Jenže ze SuperStar zůstala jen Aneta Langerová a Tomáš Savka, který se úspěšně dal na muzikály. V popu tahle nová generace nemá do začátku zázemí, jaké měly ty předchozí. Postrádá autory, nemá kolem sebe nikoho, kdo by jí pomohl. Leona Machálková měla Karla Svobodu, můžou to být i rodinné klany. Aneta Langerová má bratra, o Mekyho Žbirku se stará manželka. Dnes není možné obstát sám. Nahrát jednu hezkou písničku a myslet si, že to stačí. Někdo s ní musí taky oběhat padesát rádií, aby se v nich hrála,“ konstatuje Sidovský.

Kde mám kostým?

Největší potíže jsou podle něj vždycky s lidmi na začátku kariéry. „Karel Svoboda tomu říkal horečka z počínající slávy. Mají kolem sebe spoustu vyžírků a podržtašků. Mladí si pak myslí, že je vše jednoduché, “ tvrdí a uvádí příklad ze své bohaté praxe. „Když jsem dělal Královny popu na Karlštejně, v osm začínal přenos, v šest byla zkouška a Martina Balogová se mě na ní zeptala, kde má kostým. Říkám, že si ho snad dovezla. Nedovezla, byla zvyklá, že v SuperStar na to byli lidi. Takže zatímco Karel Gott nebo Hana Zagorová si donesli ramínko s oblečením, Martině Balogové se narychlo posílalo auto do Prahy,“ směje se.

Milionáři? Těch moc není

I tak je český rybník malý a těch, co zpíváním zbohatnou, tu podle něj moc není. „Je u nás jen pár lidí, co mají miliony. Možná Daniel Landa nebo Richard Krajčo, protože jsou zároveň i autory a chodí jim slušné tantiémy za hraní v rádiech. Jinak má z mladší generace desítky milionů tak Lucie Bílá. Proto mladí tolik hrají v muzikálech, je to slušná obživa.“ Zhruba jak slušná obživa? „Za hlavní roli v pražském muzikálu si mohou říct šest až deset tisíc za večer. Velké hvězdy jako Monika Absolonová nebo Helena Vondráčková dostanou víc, až patnáct tisíc. Když hrají desetkrát do měsíce, jsou tu slušné peníze. K tomu jedou firemní večírky a podobně. Špička je schopná vydělat si i dva miliony za rok, ale zase mají náklady s lidmi kolem a spoustu peněz je stojí třeba oblečení,“ vypočítává.

Kolik stojí Lucie Bílá?

Samostatným zdrojem příjmu jsou právě finanční večírky, ale i těmi si vydělají tak naše špičky. „Lucie Bílá nebo Chinaski si můžou říct třeba tři sta tisíc za večer. Nebo Richard Krajčo s Kryštofem. Ale kolik takových tu je,“ ptá se Janis. O2 arénu podle něj u nás vyprodá tak pět, sedm lidí. „Krajčo, Bílá, Nohavica, Gott. David, Kabát, Lucie a dejme tomu Chinaski. Samozřejmě se dá otevřít jen některé patro, takže pak v O2 aréně jste a nejste. Můžete tam mít koncert pro šest tisíc lidí, ale to jste mohli udělat dvakrát Lucernu a bylo by to lepší.“

Pro Havla dělal zadarmo

Probrali jsme příjmy našich zpěváků, co ale jejich manažeři, jako je právě Sidovský? „Většina manažerů má ve smlouvě, že si bude brát deset až patnáct procent za každé vystoupení, které dohodne,“ říká vyhýbavě. O své práci ale jinak, krom peněz, mluví rád. Třeba o tom, jak organizoval v roce 2003 Poctu Václavu Havlovi a nikdo nechtěl dát peníze. „A Michal Pavlíček a Kamil Střihavka tam nechtěli Helenu Vondráčkovou, i když to později zapřeli.“

Šli po Vendule i po něm

Pro manžele Havlovi prý nepracoval za peníze. To samé prý platí o Vendule Svobodové, o kterou se staral po smrti jejího manžela. Na tuto zkušenost ale nevzpomíná rád. „Tehdy branže ukázala, jak umí zatápět a přátelé se hodně proseli. Spousta lidí šla po Vendule a tím pádem i po mně. Byl to rok plný nervů, kvůli kterému jsem na pět let odešel ze šoubyznysu a vedl televizi Barrandov,“ vzpomíná na práci, kterou prý dělal „jako přítel, ne za peníze“.

Helena aneb láska a nenávist

A jak je to s jeho složitými vztahy k Heleně Vondráčkové? Kdysi, ještě když se živil jako tanečník, jí dělával křoví. A vždycky k ní prý vzhlížel. Nakonec mu nabídla práci, bude jí pomáhat s koncertem k sedmdesátým narozeninám, které ji čekají příští rok. Před pár lety se přitom ti dva soudili. A vzduchem létaly výhružky. „Opravdu jsem měl strach, že se mi něco stane,“ vzpomíná Sidovský. „Nebyla to věc Heleny, ale vzájemného nepochopení jejího a mého partnera. Pár lidí přihodilo polínko, Helena žalovala mě, já žaloval ji  a už to jelo. Helena mě žalovala, že jsem o ní negativně mluvil do médií. To se nepotvrdilo a já ten soud vyhrál. Další soud jsem dával já a v rámci usmíření jsem ho stáhl,“ vypráví.

Proč lhal o Hůlkovi?

Za smířením prý stála společná kamarádka obou, zpěvačka Jitka Zelenková. „Sešli jsme si a řekli si, že je konec sporů. Plácl jsem si i s Martinem Michalem. Měli jsme to udělat už dávno a nemuseli jsme se umazat od žalob.“ Jeho prací je dělat pro klienta leccos. Třeba i lhát. Jako když kryl milostné avantýry Daniela Hůlky se slavnými ženami. „Když natrhal tulipány pro zpěvačku Lenku Novou a skončil za mřížemi, psal jsem umělé tiskové zprávy, abychom odvrátili pozornost. To je součást mé práce.“ 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.                         

Vložil: Lucie Kolouchová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace