Čím e-shopy znepříjemňují zákazníkům nákup?
26.05.2015
Autor: Martin Kovář
Popisek: Počítač, ilustrační foto.
Český národ často a rád nakupuje na internetu. Většina z nás si někdy objednala zboží z e-shopu a polovina aktivních uživatelů internetu dokonce takto nakupuje pravidelně. Přináší to řadu výhod. Zákazníci internetových prodejen si vyberou zboží z pohodlí domova a leckdy i výrazně ušetří.
Jaká je ale druhá strana mince nákupů v e-shopech? Co Čechům nejvíce vadí?
Špatná orientace v jednotlivých krocích objednávky
Až 29 % českých e-shopů má nevýrazná hlavní nákupní tlačítka a zákazník se tak hůře orientuje v jednotlivých krocích objednávky. Taková špatná navigace ke košíku může vést až k opuštění e-shopu a k nedokončení objednávky. Zákazníci vyžadují co nejjednodušší postup a hladký průběh celého nákupního procesu.
Krok zpět = smazání vyplněných údajů
Občas se stane, že během vyplňování objednávkového formuláře se musí zákazník vrátit zpět, ale všechny vyplněné údaje se mu smažou. I takový nešvar dokáže zkazit celkový dojem z jinak přehledného e-shopu.
Nutná registrace
Řada e-shopů vyžaduje registraci i při jednorázovém nákupu. Většina lidí o registraci ale nestojí, protože to s sebou přináší zasílání reklam a newsletterů. Výhodu tedy mají ty e-shopy, které nepodmiňují nákup souhlasem k odběru marketingových sdělení.
Zboží skladem ve skutečnosti není skladem
Zpravidla u menších e-shopů se zákazník může setkat s tím, že ačkoliv se zboží tváří jako skladem, opak je pravdou. Zákazník zjistí, že zboží není dostupné, až když jej objedná nebo zaplatí. Poté mu nezbývá nic jiného, než objednávku stornovat nebo čekat, až e-shop zboží znovu naskladní.
Co ale musíme e-shopům přičíst k dobru, je ve většině případů rychlost dodání zboží, možnost výběru z více dodavatelů a rozšiřování platebních možností. Takovou populární a bezpečnou variantou se v poslední době stává platba prostřednictvím předplacené karty Paysafecard. Tuto kartu o nominální hodnotě od 100 do 2 000 Kč zakoupíte v trafice a nákup uhradíte zadáním 16mistného PIN kódu.
Vložil: Anička Vančová