Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Rekonstrukce nymburského nádraží v ohrožení. Dráhy nechtějí přispět

05.04.2013
Rekonstrukce nymburského nádraží v ohrožení. Dráhy nechtějí přispět

Foto: Jiří Salik Sláma, Mafra, Profimedia.cz

Popisek: Rekonstrukce nymburského nádraží je v ohrožení

Středočeský kraj spolufinancoval prostřednictvím Regionálního operačního programu Střední Čechy nákup železničních kolejových vozidel pro České dráhy. České dráhy však celou částku nevyužily a rekonstrukci nádraží prý nechtějí spolufinancovat.

Alokované a nevyužité prostředky ve výši 300 milionů korun proto měly být použity na revitalizaci několika železničních stanic.  Bylo vybráno celkem osm měst – Nymburk, Kolín, Zdice, Příbram, Kutná Hora, Mladá Boleslav a Hořovice. Jedná se o vlakové stanice, které na opravy marně čekají řadu let a jsou velmi vytížené – většina cestujících je využívá na cesty do a ze zaměstnání.  Dotace měla být, po udělení souhlasu Evropské komise, přidělena přímo ČD a. s. a pokryla by 85% předpokládaných nákladů.

Akce v ohrožení

Podle místostarosty Zdeňka Vocáska (ODS) je plánovaná akce vážně ohrožena. „Je to skutečně tak. Vedení Českých drah nechce rekonstrukci železničních stanic spolufinancovat. To znamená, že ze strany kraje pak tato investiční akce padá a předmětných 300 milionů bude použito na opravy komunikací. To je jistě chvályhodné, ale bohužel velmi krátkozraké. Udržitelnost projektů nádražních budov je daleko delší a pro obyvatele, obce, kraj i stát je z dlouhodobého hlediska výhodnější.  Je to investice do budoucnosti – opravené budovy budou sloužit desítky let,“ konstatoval místostarosta Vocásek.

 

Vedení nymburské radnice se s tímto stavem rozhodně nechce smířit bez boje. „Oslovil jsem vedení dalších obcí a se žádostí o pomoc jsem se obrátil na vládu. Pokud se nepodaří rekonstrukci realizovat nyní, budou nádražní budovy dále chátrat. ČD a. s. opravy financovat nebudou, obce a ani kraj na ně také nemají (a ani nemohou investovat do majetku, který není v jejich vlastnictví) a Evropská unie bude v dalším období podporovat spíše měkké projekty,“ vysvětlil Zdeněk Vocásek.

Nová čekárna i restaurace

V rámci rekonstrukce za zhruba 80 milionů korun mělo dojít k obnově všech vnitřních sítí, povrchovým úpravám, opravě střech, zateplení objektu, výměně oken a úpravě přednádražních prostor. Vzhledem k zamýšlenému sloučení autobusové a železniční dopravy se měla výrazně rozšířit nádražní hala. Vzniknout měla také nová čekárna, restaurace a úschovna zavazadel.

Jana Vlková