Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

V neděli občas něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Rekonstrukce nymburského nádraží v ohrožení. Dráhy nechtějí přispět

05.04.2013
Rekonstrukce nymburského nádraží v ohrožení. Dráhy nechtějí přispět

Foto: Jiří Salik Sláma, Mafra, Profimedia.cz

Popisek: Rekonstrukce nymburského nádraží je v ohrožení

Středočeský kraj spolufinancoval prostřednictvím Regionálního operačního programu Střední Čechy nákup železničních kolejových vozidel pro České dráhy. České dráhy však celou částku nevyužily a rekonstrukci nádraží prý nechtějí spolufinancovat.

Alokované a nevyužité prostředky ve výši 300 milionů korun proto měly být použity na revitalizaci několika železničních stanic.  Bylo vybráno celkem osm měst – Nymburk, Kolín, Zdice, Příbram, Kutná Hora, Mladá Boleslav a Hořovice. Jedná se o vlakové stanice, které na opravy marně čekají řadu let a jsou velmi vytížené – většina cestujících je využívá na cesty do a ze zaměstnání.  Dotace měla být, po udělení souhlasu Evropské komise, přidělena přímo ČD a. s. a pokryla by 85% předpokládaných nákladů.

Akce v ohrožení

Podle místostarosty Zdeňka Vocáska (ODS) je plánovaná akce vážně ohrožena. „Je to skutečně tak. Vedení Českých drah nechce rekonstrukci železničních stanic spolufinancovat. To znamená, že ze strany kraje pak tato investiční akce padá a předmětných 300 milionů bude použito na opravy komunikací. To je jistě chvályhodné, ale bohužel velmi krátkozraké. Udržitelnost projektů nádražních budov je daleko delší a pro obyvatele, obce, kraj i stát je z dlouhodobého hlediska výhodnější.  Je to investice do budoucnosti – opravené budovy budou sloužit desítky let,“ konstatoval místostarosta Vocásek.

 

Vedení nymburské radnice se s tímto stavem rozhodně nechce smířit bez boje. „Oslovil jsem vedení dalších obcí a se žádostí o pomoc jsem se obrátil na vládu. Pokud se nepodaří rekonstrukci realizovat nyní, budou nádražní budovy dále chátrat. ČD a. s. opravy financovat nebudou, obce a ani kraj na ně také nemají (a ani nemohou investovat do majetku, který není v jejich vlastnictví) a Evropská unie bude v dalším období podporovat spíše měkké projekty,“ vysvětlil Zdeněk Vocásek.

Nová čekárna i restaurace

V rámci rekonstrukce za zhruba 80 milionů korun mělo dojít k obnově všech vnitřních sítí, povrchovým úpravám, opravě střech, zateplení objektu, výměně oken a úpravě přednádražních prostor. Vzhledem k zamýšlenému sloučení autobusové a železniční dopravy se měla výrazně rozšířit nádražní hala. Vzniknout měla také nová čekárna, restaurace a úschovna zavazadel.

Jana Vlková

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace