Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vydělají si přes půl milionu měsíčně a přece jsou nespokojeni a chtějí víc. Podívejte se, o kom je řeč

03.04.2014
Vydělají si přes půl milionu měsíčně a přece jsou nespokojeni a chtějí víc. Podívejte se, o kom je řeč

Foto: cs.wikipedia.org

Popisek: Boeing 777, ilustrační foto

Po zásahu České národní banky zaplatíme za jedno euro přibližně 27 korun. Pokud si někdo vydělá 275 tisíc eur ročně, v korunách si přijde na 7 425 000. Právě tolik si mohou vydělat ti nejzkušenější piloti společnosti Lufthansa v Německu. A přece stávkují za vyšší mzdy a dřívější odchod do penze.

U našich západních sousedů probíhá stávka. Bouří se piloti společnosti Lufthansa, kteří chtějí i nadále odcházet do důchodu v 55 letech a ne až v 60, jak si to představuje jejich zaměstnavatel. Rádi by také dostali přidáno, ale to prý není to hlavní.

Tvrdá práce a stejně tvrdé kontroly

„Nestávkujeme pro peníze, ale kvůli dřívějšímu odchodu do důchodu, a to v 55 letech. Nelíbí se nám, že bychom měli jít do penze až v šedesáti letech,“ vysvětluje jeden z pilotů, mezi jejichž požadavky však je i navýšení mezd o 10 procent, což u těch nejzkušenějších činí 275 tisíc eur ročně.  Vyjádření přinesl Český rozhlas. Jestliže si onu mzdu přepočítáme na české poměry, zjistíme, že si piloti vydělají asi 7 milionů a 425 tisíc k tomu, což měsíčně představuje asi 618 tisíc korun. 

Faktem však také je, že ne každý pilot u Lufthansy má takovýto plat. Pilot Markus Wahl pro Die Welt poznamenal, že si vydělává 110 tisíc eur měsíčně, což představuje asi 2 miliony a 970 tisíc korun. Zároveň je pevně přesvědčen, že si každé euro zaslouží svou tvrdou prací, protože nese velkou zodpovědnost za cestující na palubě. Podstupuje také pravidelné kontroly na leteckém simulátoru a připomíná, že by mohl snadno přijít o práci, kdyby nesplňoval požadované standardy.

V Česku je to i 100 tisíc

A jak si v porovnání s německými piloty Lufthansy stojí jejich čeští kolegové? „U mladého pilota v Českých aeroliniích začíná (plat) těsně nad 50 tisíci korunami, u zkušených kapitánů může překročit i 100 tisíc korun za měsíc," řekl pro server Týden.cz Stanislav Fiala z Českého sdružení dopravních pilotů.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: redaktor KL1

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace